Inlägg från: lisenlisen |Visa alla inlägg
  • lisenlisen

Varför hatar folk SD?

Jag röstar inte på SD på grund av deras inställning mot homosexuella och aborträtt. Kan tycka att invandringsfrågan bör debatteras istället för att den tystas ned men håller inte med SD om att vi i princip ska strypa invandringen helt. Invandring är bra om det görs på rätt sätt och det har invandrat människor till Sverige i årtusenden som utvecklat landet. 

• lisenlisen
    Philipsson skrev 2014-09-09 11:07:43 följande:
    Men var har Sd sagt att "vi i princip ska strypa invandringen helt"?

Du måste ju för det första skilja på flyktinginvandring och annan invandring. Sd har aldrig påstått att vi skulle undandra oss de kvotflyktingar som administreras via FN, t.ex.

Försök vara saklig!
    Lilla du, jag ÄR saklig. Har jag påstått att de har sagt det? Nej det har jag inte. Det är min tolkning av de skriver i deras partiprogram. Tex "Flyktingpolitiken skall annars primärt vara inriktad på att hjälpa flyktingar på plats, i krisområdenas närhet."

Allting är relativt och i jämförelse med den politik vi bedriver idag så vill sd i princip strypa invandringen. Sen kan du säga vad du vill. 

http://www2.sverigedemokraterna.se/hem/var-politik/invandringspolitik/ 

Men mitt största problem med SD är inte invandringspolitiken utan flera andra aspekter som jag sa tidigare - deras syn på homosexuella och aborträtt. Det är ett bakåtsträvande parti och jag vill inte rösta på det. 
  • lisenlisen
    Philipsson skrev 2014-09-09 13:03:49 följande:
    Bra, lilla du, att du erkänner att du har hittat på allt själv. Den vanliga taktiken, att själv hitta på vad Sd skulle ha sagt, och sen klandra det.

Bara att avfärda det du skriver som skräp alltså. Ännu en gaphals avfärdad!
    Har inte hittat på någonting själv lilla du. Det är precis vad som står i länken som jag skickade dig. Jag tolkar det som att de vill hjälpa flyktingar utanför Sveriges gränser - eller skulle du tolka det på något annat sätt?

Titta hur de har röstat i voteringstatistiken istället så får du allting svart på vitt - där ser du några som röstar mot fri aborträtt, mot invandring och mot förslag som gynnar homosexuella. 

Kommer inte diskutera detta med dig längre och går ur tråden. Du är lika fientlig som alla andra SD:are som jag har diskuterat med - och jag förstår det - skulle inte heller kunna försvara deras politik på ett sakligt sätt. 
Svar på tråden Varför hatar folk SD?