Varför hatar folk SD?
Errol Flynn skrev 2014-01-20 07:02:27 följande:
Skulle det vara lika ok att kasta ut Waberi för att han är en unken islamist som är för sharia?
Något förvånande, kanske.
Men vill jag nu som restaurangägare inte ha muslimer "afrosvenskar" och homos på mitt etablissemang är det bara att hänvisa till att de är miljöpartister och därför tyvärr måste lämna stället.
I det aktuella fallet är det dock mindre intressant om själva utkastandet pga att han var SD:are är olagligt eller inte. SäPos anmälan visar att det var just det som var anledningen.
Restaurangen vill inte uttala sig mer och hävdar att allt är "överspelat nu" (tror fan det att de inte vill at det grävs mer i historien) och det enda som kan rädda original-storyn nu är om den där påstått kränkta kvinnan träder fram - och det snabbt.
http://www.expressen.se/kronikorer/k-g-bergstrom/k-g-bergstrom-sapos-anmalan-vager-tungt/
Frågan är ens om det existerat någon kvinna som kränkts som restaurangchefen hävdade i går. I så fall bör hon nog kvickt som ögat träda fram.
...
Hade den påstått kränkta kvinnan existerat och plötsligt trätt fram, kunde slutsatserna blivit andra. Kan det fortfarande om hon finns.
Men Säpos anmälan väger så tungt att jag tycker att man i det här nya skedet, måste kunna dra slutsatsen att det är krogen som gjort fel snarare än Kent Ekeroth . Om det sen är brottsligt får avgöras av juristerna.