Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-12-31 12:57:00 följande:
    Jo, alla inkomster är skattepliktiga.
    Inkomster är skattepliktiga ja..

Dock bidrag räknas inte som inkomst.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    sjuttiofemman skrev 2015-01-06 00:07:27 följande:
    När argumenten tar slut så tar reptilhjärnan över, gäller både Sd-politiker och sd-pöbeln.

www.interasistmen.se/
  • EnAnonumius
    nihka skrev 2015-02-25 20:56:55 följande:
    Nej, de andra partierna stödjer INTE SDs politik. SD är ett nationalistiskt parti och tar sina beslut utifrån ett nationalistiskt perspektiv med assimilering som mål. Inget annat riksdagsparti för en sådan politik.

SD äger inte migrationsfrågor, in fact så får SD inte vara med och bestämma i sin enda fråga över huvud taget. Vi har alltid gett hjälp både här och där och anpassar oss efter behovet och egna resurser och fortsätter med det alldeles oberoende av enklövern.
    Jag vill INTE försvara Philipsson alls. Med det sagt så går jag vidare..
    Men jag har läst hans inlägg och jag vill gärna få en förklaring till av dig var han har h*n sagt att SD skulle "äga migrationsfrågorna"????

Sedan så är det lustigt att du säger att SD har bara "en enda fråga"..  Nej SD har inte en enda fråga, de har flera frågor på sin agenda. Dock så vill inte vänsterfolk se detta utan enbart valt att lägga fokus på SD största fråga, och väljer att hävda att det är SD enda fråga.
    "Största fråga" och "enda fråga" är inte riktigt samma sak. 

SD-motståndarna, i regel från vänster och vänstermedia, som hävdar att SD är ett "en fråge parti" vilket är fel om man har suttit och studerat deras politik och lyssnar på vad det säger.
    Det är ju mest folk från vänstern, och vänstermedia som valt att enbart fokusera på SD invandrarpolitik och vägrar låta dem prata om deras andra frågor de vill ta upp. Och så blir det någon förvirring från vänsterfolk och vänstermedia p.g a detta så påstår de att SD har bara "en enda fråga" att komma med.

Det finns många saker jag inte håller med SD om i deras partipolitik, så de kommer aldrig att få min röst.
    Dock är det bara direkt korkat och kontraproduktivt att sitta och hävda att SD har "bara en fråga" att komma med nu när de väl sitter i riksdagen.

• EnAnonumius
    sjuttiofemman skrev 2015-02-25 07:35:22 följande:
    Sätt igång och bevisa. Och det ska vara nutid, inte 1930-talet som ni så gärna tjoar om.
    Varför skall han bevisa? Vad är det han skall bevisa?

• EnAnonumius
    Solidaritet skrev 2015-02-26 09:41:13 följande:
    Jag kan inte förstå Hitlers bevekelsegrunder eftersom jag inte är sinnessjuk. 

Du kan naturligtvis fortsätta att använda ordet psyke då du talar om känsloliv, men förvänta dig inte att någon ska förstå vad du pratar om. 

Intrycket jag får är att du inte vet vad empati är. Intressant. 
    SUCK...
    I så fall skulle varenda jävla legitimerad psykolog, världen över, vara just sinnessjuka om man tar din logik på att man måste vara "sinnessjuk" för att kunna först¨å "idioters" bevekelsegrunder.
    Fan rehabiliteringen av kriminella så ingår det i en del av rehab att just hotta dessa "bevekelsegrunder". 

Nej man "måste" inte alls vara "sinnessjuk" för att kunna förstå "bevekelsegrunder"  hos Hitler, Stalin, PolPot, Mao etc etc och deras bevekelsegrunder. Tvärt om, kan man detta så är det verkligen ett kraftfullt verktyg att eventuellt hinna i fram i tid för att stoppa om någon liknande situation uppstår igen i framtiden för då kan man eventuellt hålla koll på de subtila signaler/beteende den här typen av människor som går så långt att de är beredda att begå massmord för sin sak, och stoppa dem i tid.

• EnAnonumius
    sjuttiofemman skrev 2015-02-26 13:08:32 följande:
    Ännu en gång har Sd's tangentbordskrigare kartlagt, hotat och trakasserat yttrandefrihetens frontpersoner.

www.aftonbladet.se/nyheter/article20378979.ab

Inväntar avståndstagande av Sd, precis som de kräver av muslimerna.
    Har du annan media att länka till än den skarpt vänsterorienterad tidningen Aftonbladet?
    D.v.s media som varken är höger eller vänster, utan helt neutral?

• EnAnonumius
    Solidaritet skrev 2015-02-26 17:02:44 följande:
    Fast där finns ju minst 50 personer som är helt vänstervridna. Och de påverkar nog allt. På nåt sätt..... Tyst
    Öh du ser inte skillnad på "media" *(Aftonbladet) och individer?
    Så vad ville du bevisa med denna löjliga kommentar?
  • EnAnonumius
    sjuttiofemman skrev 2015-02-26 16:58:10 följande:
    Här är länk till neutral media om det är bättre:
    www.svt.se/kultur/alexandra-pascalidou
    Jag säger inte att det är rätt att nät hata.
    Det är fel.
    De kan ju ge henne saklig kritik mot hennes (vinklade) reportage hon brukar skriva.

Kan ju fundera en smula på detta i stället. Vad som sker i Sverige när till man till och med tystar invandrarna, när de vill göra kritiska reportage om Islamism. (Ej att för växla med islam)
    http://www.svt.se/ug/jag-trodde-pa-journalistiken

Hittade det avsnittet på av UppdragGranskning på YT.

">

• EnAnonumius
    FDFMGA skrev 2015-03-05 07:31:58 följande:
    Precis. Västerländsk rättsuppfattning bygger på att man individualiserar och detta gäller även asylbedömningar medan den sverigedemokratiska människosynen bygger på kollektivisering.
    Detta med kollektivisering och människosyn är ju knappast unikt för SD.
    Titta igenom vänster ideologierna,så ser man en hel del av just detta med kollektiviserande människosyn.

• EnAnonumius
    oOOo oOOo skrev 2015-03-05 13:21:10 följande:
    Du vet, sanningssägarna tror sig ha rätt att tala om när det är ok och inte. 
    Attans jag glömde..

• EnAnonumius
    KillBill skrev 2015-06-10 19:11:08 följande:
    Jag tror inte ens att du vill veta var Sverigedemokraterna som fortfarande, 70 år efter andra världskriget, är främlingsfientligt och rasistiskt skulle ha stått politiskt på 30-talet.

Mmm.. Man kan ju undra när socialdemokraterna skall göra upp med sitt förflutna, då de var dessa som satt under WW2 och fixade två saker som gjorde att Sverige  kunde behålla sin s.k "neutralitet"...

* De släppte igenom Hitlers trupper genom Sverige så att de skulle lättare kunde invadera Norge 
    * Det försåg Hitler med stål med. 

Sedan i Socialdemokraternas led så fanns det gott om nazism sympatisörer med. 
    Socialdemokraterna var ju den sittande regeringen 1922 när Statens Rasbiologiska Institut bildades.

Sedan var I SD partipolitik hittar du att SD vill göra åtskillnad på raser och särbehandla olika folkslag?

Eller sitter du och medvetet och inte kan skilja på enskilda anhängare från politiska ideologin? (Ja detta är en ledande fråga)

Jag kan inte hitta det rasitsiska med poltiska ideologin som SD har.
    SD är inte rasistiskt bara för att de vill begränsa invandringen till Sverige, och öka på anslagen för direkt hjälp i krigsdrabbade länder.  Men det kanse är den nya tidens rasism att hjälpa 1000 på plats för samma summa som det skulle kosta att ha 100 invandrare här i Sverige. Om man skall slå ned det till kronor och ören.

Men här har du i så fall minst en rasist, och ett par rasistiska organisationer...

*Dhalil Lama han anser att man skall hjälpa på plats då det ger större nytta.

* Rädda barnen som, jag donera till så ofta när jag bara kan, anser också att direkthjälp på plats gör större nytta än att forsla bort barnen från sina hemländer.

* Amnesty, anser också att direkt hjälp på plats är mycket bättre. Amnesty har jag stor respekt för.. I bland sätter det sitt egna liv på spel för att hjälpa andra.

Även om jag själv kommer aldrig att rösta på SD, bara för att jag INTE delar deras HBTQ-politiska åsikter (Och jag delar knappast vänsterblockets HBTQ politik heller) och delar av invandrarpolitiska reformer, så kommer jag aldrig heller att kunna hävda att SD är ett rasistiskt parti bara för att deras anhängare är det, eller hålla dem ansvariga för något som hände för typ 70 år sedan som du sitter och gör.  Jag skiljer nämligen på budskapet från budbäraren/anhängarna.

• EnAnonumius
    nihka skrev 2015-06-11 20:06:49 följande:
    Jodå. Suffering är SDare.

Socialdemokraterna? Sverige hade en samlingsregering under andra världskriget.

sv.wikipedia.org/wiki/Regeringen_Hansson_III

Och om SD är rasistiskt eller inte handlar inte om VAD de vill utan om VARFÖR. Går man tillbaka i SD historik är de tydligare om just VARFÖR. Åkesson säger att SD inte bytt ideologi och JAG TROR HONOM.

Så Suffering är SD:are. Bra att veta.

Mmm oavsett SD's historik så är det ändå fel att håll SD delansvarig för vad som hände för 70 år sedan när det INTE ens fanns på "ritbordet" då det bildades trots allt 1988.

Det som är lite lustigt dock är att jag aldrig att jag ljudade ett ord om huruvida SD har bytt ideologi eller inte i inläggen du citerade av mig. Så varför tar du upp om det, med de "noggranna betoningarna som du gör? Obestämd

Det jag skrev till KillBill var lite enkelt:
    "Jag kan inte hitta det rasitsiska med poltiska ideologin som SD har.
    SD är inte rasistiskt bara för att de vill begränsa invandringen till Sverige, och öka på anslagen för direkt hjälp i krigsdrabbade länder. "

Men ja du har rätt det var en samlingsregering. Så jag kan ju säga så här för att göra det "mer korrekt då". Sossarna var delansvariga  med detta:
    *  De släppte igenom Hitlers trupper genom Sverige så att de skulle lättare kunde invadera Norge 
    *  Det försåg Hitler med stål med. 
    * 1922 Statens Rasbiologiska Institut bildades.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?