Inlägg från: UniqueSnowflake |Visa alla inlägg
  • UniqueSnowflake

Varför hatar folk SD?

Quintus Zebra skrev 2014-02-28 10:45:14 följande:

Varför är vitpixlande fel då?
    Tycker du alltså att vitpixlande INTE är fel? Förvånad
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    Quintus Zebra skrev 2014-02-28 14:33:38 följande:
    Jag har inget behov av att se folks hudfärg. Har du? ag har inget behov av att se folks hudfärg. Har du?

Nej, jag tycker inte att vitpixling är hemskt.

Jag har inget behov av att veta folks hudfärg. Har du? Varför?

Media döljer ständigt information om misstänkta, det är inte nytt.

Däremot är det jättekonstigt med SD och andra som hävdar att de inte är rasister, inte dömer efter hudfärg, hävdar att det är kulturen de är emot inte hudfärgen, som samtidigt blir förbannade av vitpixling och stödjer en hemsida som Avpixlat, vars namn skvallrar om en fixering vid hudfärg. Om hudfärgen är oviktig, varför vill man veta den då?
    Men det är ju just det. Tydligen är ju hudfärgen otroligt viktig för media, eftersom de vitpixlar!
    Om hudfärgen är oviktig, varför gör de då så?
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    Philipsson skrev 2014-02-28 14:52:52 följande:
    Varför vitpixlar pressen bilder av mörkhyade personer? Jo, för att dölja verkligheten. Det är uppenbarligen medias roll, att dölja sanningen för medborgarna.
    ding ding ding ding ding

Du vann!
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    Quintus Zebra skrev 2014-02-28 14:55:09 följande:

Kan svara på det sen. Men du kan svara på frågorna jag ställde först! Varför är det viktigt för dig att media inte vitpixlar? Varför vill du veta hudfärgen?

Om det inte är viktigt, då är ju medias vitpixling något du inte behöver bry dig om?

Såhär blir det varenda gång man ställer en fråga till er anti-SD, frågor som är klara som vatten eller glas besvaras med ett "jag svarar på det sen" eller besvaras inte alls utan ignoreras. ALLTID! Så trött på det så du anar inte.

VARFÖR vitpixlar media? JO för att dra läsarna vid näsan. Fråga någon som jobbar på ett fängelse hur fördelningen av hudfärg eller ursprung ser ut. Det är beklämmande, och jag ville inte tro det först. Jag vet en som jobbar som plit på ett fängelse norr om Stockholm och jag vet en med en mer uppsatt position i Norrland. Bägge säger samma sak som alla andra som jobbar i fängelse säger på nätet: Invandrare/ickesvenskar/nysvenskar står för en extrem majoritet av de intagna, det ligger på ca 90 procent beräknar de mellan tummen och pekfingret.

Så återigen: VARFÖR vitpixlar media? VEM/VILKA gör de en tjänst med denna service?

(Jag personligen kan tycka att det är intressant att veta vad det är för slags människa bakom brottet. Men det hör inte hit, så det är ingen idé att du går på min person nu för det kommer tvär-ignoreras!)

~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    Philipsson skrev 2014-02-28 14:54:52 följande:
    Fast varför inte svartpixla de vita som är misstänkta då?

Vad det handlar om är ju att media försöker få mörkhyade personer att framstå som vita. Ditt resonemeng om att ' det är ointressant med hudfärg' håller alltså inte. Alla har vi ju en hudfärg...

PRECIS!

Om man är för vitpixlande av mörka, då bör man fanimej vara för svartpixlande av vita!

~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 16:28:32 följande:

Och en sak till på vilket sätt är det ens relevant hur fördelningen på ett fängelse ser ut.
    Du vet väl att det är individer vi pratar om, och oavsett hur fördelningen än ser ut så säger det ingenting överhuvudtaget om andra individer med samma hudfärg eller ursprung.
    Är det inte där skon klämmer, att man vill påvisa nån sorts kollektiva egenskaper hos vissa grupper, och om man gör det då är man ute och cyklar, då är man ute och hetsa mot folkgrupper, det är det vi brukar kalla rasism.
    Och det är jag jävligt glad över att media inte underblåser.
    Tycker du att media ska delta i en sån hetsjakt på människor?
    Ahaha... *host*...
    ...
    Det är inte ofta jag blir mållös.
    Men...
    ...
    *mållös*
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 16:31:43 följande:

Sanningen är flexibel och beroende på hur man väljer att vinkla och vilken del av sanningen man väljer att lyfta fram och vilken del man väljer att dölja.
    Är det rätt att media ska medverka till hetsjakt på människor?

Och du svarade inte heller på min fråga varför ska du veta hudfärgen på en redan gripen brottsling, vad ska du med den informationen till, till vilken nytta gagnar det och vems nytta?
    Jag tycker inte sanningen är flexibel alls. Sanningen är enkel och ren. Det är ljugandet och falskspelet som är det svåra och i viss mån flexibla.
    Så voffor gör medierna på dette viset?

Jag säger bara: Tack för alla grävare på Flashback, där får man snabbt reda på vem gärningsmannen är.
    Så för mig är vitpixlingen ändå egal.
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 17:04:09 följande:
    Ja media är bra på att vinkla sanningen. Varför ska det bli hetsjakt på människor?
    Det är intressant vad den gripne brottslingen har för etnicitet så folk vet vad dom röstar fram. Vill vi ha politiker som förespråkar världens generösaste invandring?
    Jag har svarat på den frågan många gånger nu så sluta tjata. Duger inte svaren kan jag inget göra men sluta försöka påskina att folk inte svarar.
    Du har själv inte besvarat frågan.
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    Thomas66 skrev 2014-02-28 19:13:18 följande:

Vad är problemet ? Jag känner mig inte uthängd om en Svensk begår ett brott och visas i tv, hur kan det vara mitt problem? Känner du dig uthängd om dom visar en Svensk- rånare?
    TACK!
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake
    LadyInRed skrev 2014-02-28 19:24:15 följande:
    Eller ge ickesvar med hjälp av frågor.
    -"Det tror jag inte på"
    -"Låt oss inte blanda in religion nu"
    -"Religion?"
    -"Eh, va?"

Har du öht koll på vad du själv skrivit?
    ~thorn in your side~
Svar på tråden Varför hatar folk SD?