mrstessan skrev 2014-02-08 17:02:09 följande:
Jag antar att ni bara lyssnat på grodor som kommer ur partiets ledamöter? Men har ni någonsin försökt lyssna på vad de verkligen säger? Och om ni har gjort det, vad är det man hatar? Det är en tolkningsfråga, precis som det är när det gäller religioner, böcker osv. Alla hör samma sak, men hör vi `verkligen´ vad de säger?
Jag som är emot Moderaterna till exempel hör ju bara det jag vill höra, alltså det jag INTE håller med om. Men om jag ser bort i från att det är en moderat som pratar och lyssnar på det den personen säger så hör jag mer än det jag riktar kritik emot.
De som hatar SD säger "SD är rasister" och sen är det inget mer med det. Men jag har inte läst någonstans någon som någonsin faktiskt kan lägga fram den faktan?
Om du är mot moderaterna, varför är du för partiet som röstar med moderaterna oftare än inte?
Och jo, vi lyssnar noga på vad de säger, grodor eller inte grodor.
Åh, men det är ju busenkelt - läs deras texter. Där framkommer deras rasism tydligt (även om de är PK-hysteriska nog att hela tiden försöka skyla över de mest uppenbara rasistiska tendenserna). Som när de menar att barn adopterade från utanför Europa redan är "färgade" av "sin kultur" och aldrig kan bli svenskar. Det skulle betyda att denna kultur sitter i generna, och alltså är något mer eller mindre medfött, något som helt klart är rasistiskt.