Varför hatar folk SD?
Du har spårat förebilden för purgatoriumbyxan.
Tanken är att aluminiumrören även ska ge stadga till den taktfasta gången hos de besynnerligt många sverigedemokrater som snarare är muskellösa än muskulösa.

"All that is really known for certain of Lucy is that she was a martyr in Syracuse during the Diocletian persecutions of 304 AD."
Allt man vet är att hon var martyr. Dvs man vet inte om hon var svart, brun, gul, röd, blålila, vit som snö eller albino. Vi vet ingenting. Så dina försök att ta moderna exempel för att gnälla på ett val av lucia med mindre ljus hy är enkom fåniga. Det är som att säga att alla som spelar Jesus måste se ut som snubben från Jesus Christ Superstar, eller som Max von Sydow, för att de är de setts spela Jesus på film.
Traditioner handlar dessutom aldrig om att efterapa till minsta detalj - som sagt, Lucia fick sina ögon utpetade (eller stack ut dem själv enligt andra versioner av storyn; som sagt, det enda man vet säkert är att hon var en martyr), menar du på allvar att bara syditalienska kvinnor utan ögon ska få spela Lucia, eller hycklar du för att du ogillar just mörkhyade som tar litet plats en dag om året?
Notera också att "Her feast day was commonly described as the shortest day of the year, as it is in John Donne's poem, "A Nocturnal upon St. Lucie's Day, being the shortest day" (1627). The poem begins with: "'Tis the year's midnight, and it is the day's".[10]" - ska vi vara så petnoga så firar vi lucia på fel dag. Jag förväntar mig att du kommer klaga på vårt val av luciafirande med samma glöd som du klagar över hudfärgen på tidigare nämnda lucia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Saint_Lucy
Jag fortsätter leta efter delbar info om Lucias yttre; det var ett tag sedan jag läste om det i och med antikstudier.