Inlägg från: Quintus Zebra |Visa alla inlägg
  • Quintus Zebra

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-03-30 09:53:53 följande:
    Är du nationalist då, t.ex.?

Haha. Nä, men jag är rätt ensam än så länge, just därför ser jag hur nationalistiska vanligt folk och media och våra politiker trots allt är. Jag skulle dock inte ha något emot att besöka Skottland. Jag gillar mångfald och gillar att umgås med folk som inte tycker som jag. Hade jag och skottarna diskuterat nationalism hade jag sagt vad tycker, men jag vill inte tvinga på nån mina idéer (det är liksom min grundbok mot nationalismen)
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-03-30 10:05:53 följande:
    "Liknande idéer som din källa"!? Vad snackar du om?

Jag trodde du höll med om det som stod i citatet, som du bidrog med.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-03-30 10:11:34 följande:
    Det är synnerligen svårt att begripa vad du vill säga. Antingen är tanken som är dunkel, eller så är det uttrycksförmågan. Eller bäggedera.

Att du utgår från felaktigheter i ditt resonemang. Antinationalisterna i Sverige är rätt få.
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-03-30 10:59:34 följande:
    Du måste tänka på att jag inte befinner dig inne i din hjärna. Man måste FORMULERA vad man vill att den man kommunicerar med, ska förstå.

---

Tvärtom. Antinationalismen är mycket  stark i Sverige. Lyssna t.ex. på: sverigesradio.se/sida/avsnitt/341023, där den ensidigt beskrivs som "farlig", "negativ", "tillbakasträvande" etc.

Håll i minnet att det handlar om Sveriges radio, alltså ett allmänägt och allmänfinansierat företag.

"Nationalism" är numera ett begrepp som har mycket negativa konnotationer, i svenskan.

Du menar väl inte att det skulle varar tvärtom, att 'nationalism' skulle vara ett positivt laddat ord/begrepp i dagens Sverige?

Nej, det menar jag inte. Det är både positivt och negativt beroende på vilket ämne du diskuterar och vilka du diskuterar med.

Hur många människor som bor här ser sig som nationalitet? Hur många vill upplösa nationaldagen?

Nationalismen får kritiseras i Sverige på ett sätt som går i få länder, vilket är jättebra. Men de nationalistiska grundtankarna sitter fortfarande jättesvårt förankrade. Jag har redan gett dig exempel på detta tidigare. Vill du ha fler.

Du verkar utgå från nidbild av dina meningsmotståndare, och sedan kritiserar du dem för åsikter de aldrig själva har valt.
  • Quintus Zebra
    Quintus Zebra skrev 2014-03-30 11:10:38 följande:
    Nej, det menar jag inte. Det är både positivt och negativt beroende på vilket ämne du diskuterar och vilka du diskuterar med.

Hur många människor som bor här ser sig som nationalitet? Hur många vill upplösa nationaldagen?

Nationalismen får kritiseras i Sverige på ett sätt som går i få länder, vilket är jättebra. Men de nationalistiska grundtankarna sitter fortfarande jättesvårt förankrade. Jag har redan gett dig exempel på detta tidigare. Vill du ha fler.

Du verkar utgå från nidbild av dina meningsmotståndare, och sedan kritiserar du dem för åsikter de aldrig själva har valt.

Hur många som bor här ser sig som natuonalitetslösa? Så såg det ut innan stavningsprogrammet bråkade!
  • Quintus Zebra
    Quintus Zebra skrev 2014-03-30 11:10:38 följande:

Äh. Ska inte skriva när jag är stressad. Stavningsprogrammet ändrar andemeningen.Hur månya ser som nationalitetslösa. Hur många vill upplösa nationalstaten?
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-03-31 09:34:52 följande:
    Tänk om Mp sutte vid makten. Då vore incestuösa äktenskap ett faktum inom några år!

Tänk er, sonen gifter sig med mamma, dottern med pappa...eller kanske dottern med SÅVÄL mamma som pappa.

Fria val, acceptans för olika samlevnadsformer. Vad säger svenska folket om det?

Vad är syftet med dessa halmgubbar och överdrifter?
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-03-31 10:34:46 följande:
    Du menar t.ex.: "De som är emot talibaner i Afghanistan blir mördade. De som är emot SD i Sverige blir mordhotade. Bara en pytteliten hårfin skillnad mellan talibaner och sverigedemokrater.", av Velouria.

Är personen du citerar en stor förebild för dig som du strävar efter att efterlikna? Jag har uppfattat tvärtom att du inte gillade hennes exempel?

Det finns ju dock en stor skillnad mellan dina överdrifter och det du citerar.

Det du skriver, att MP ska införa incest och bilförbud och köttförbud och skjuta oliktänkande är ju inte mer än dina egna farhågor.

Att väldigt många mordhotas efter att de har kritiserat SD eller har stått upp för mångfald är ju fakta.
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-03-31 16:46:57 följande:
    Tvärtom är det ju Sd-företrädare som blir mordhotade, misshandlade, förföljda, tårtade. Du har en minst sagt liberal syn när det gäller "fakta".

Det ena utesluter väl inte det andra? Hur många exempel vill du ha?
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-03-31 17:05:07 följande:
    Morsning!

Det är ju som att klandra andra för onykterhet när man själv är full!
    Man själv? Har jag hotat nån?

SD verkar ju inte ha något emot att uppmärksamma när de utsätts för hot och liknande, samtidigt som deras följare har hotat mängder av människor?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?