Inlägg från: realist14 |Visa alla inlägg
  • realist14

Varför hatar folk SD?

Jeaninne skrev 2014-07-31 16:54:12 följande:
    Det skulle somaliern också kunna göra, och då skulle han inte heller ha de socioekonomiska faktorerna som "tvingar" honom att begå brott. 
    Först måste man stoppa de religiösa "ledarna" som agerar för att förhindra integrering.
  • realist14
    Jeaninne skrev 2014-07-31 17:05:51 följande:
    Det är lite kul, att när man lägger ut statistik som faktiskt styrker det man påstår - som "dom" inte kan vifta bort - så blir det väldigt, väldigt tyst här..!
    Märkligt, alla borde vara intresserade av alla pusselbitar. Även om de kullkastar den egna teorin, eller världsbilden kanske man ska kalla det.
    Men det blir obekvämt istället.

• realist14
    Flash Gordon skrev 2014-07-31 20:58:40 följande:

Och här har vi dagens SD-rekryterare:

http://www.dn.se/debatt/lat-inte-traditioner-bli-ett-hinder-for-integration/

En muslim kräver att vi svenskar slutar se våra traditioner, som midsommar, som "typiskt svenska" eftersom detta då skiljer på de som firar och de som inte firar midsommar och då får inte denna Kifah Qasem Mohammed och jag någon gemenskap.

Öh, tack så mycket herr Mohammed men jag tror nog jag avstår från din "gemenskap" och så fortsätter jag istället att fira midsommar och känna att det är en typisk svensk tradition som jag gärna för vidare till mina ungar.

SD upp 1,8 procentenheter i nästa mätning enbart tack vare denna debattartikel.

Och tro mig, jag känner igen en blivande klassiker när jag ser den.

Haha, som om han skulle skrivit samma artikel om situationen hade varit omvänd.
  • realist14
    Speakers Corner skrev 2014-07-31 21:51:31 följande:
    Jag ser ingen akilleshäl, om det är så att thailändare är mer tåliga än somalier för taskiga socioekonomiska faktorer,så är det ju så.
    Människor är olika, men varför är det så, det är ju den intressanta frågan.
    Har du något svar på det?
    ALlt är samhällets fel?
  • realist14
    Kunigunda skrev 2014-07-31 22:34:46 följande:
    Det är det ju uppenbarligen inte, eftersom svenska män är så, rackarns bra på att våldta kvinnor - oavsett om de bor i hyreslght, eller bostadsrätt på Kungsholmen eller villa i Umeå.
    Du menar att eftersom vi hade detta probelm redan, trots i sådan liten ofattning att vi hade ett lungt och fridfullt land, så gör det inget om vi får detta problem uppförstorat och hamnar tvåa på listan över flest anmälda våldtäkter?

Lite märkligt sätt att tänka isåfall

• realist14
    Kunigunda skrev 2014-07-31 22:53:33 följande:
     Genom honom lärde jag känna många somalier och ingen stämmer in på de stereotyper du beskriver.

Säger inte emot dig i sak nu men undrar bara.

Vad är en stereotyp i din värld?

Är de DU möter som DU bestämmer dig för ska vara representativa,  för att det är en positiv bild?

Medan en person du debatterar här som har en annan bild som är väldigt negativ pga sina möten, då med automatik har en felaktig bild och får ordet sterereotyp efter sig.

Är inte det att förenkla tillvaron lite väl mycket?

• realist14
    Kunigunda skrev 2014-08-01 00:30:19 följande:

Men det är fortfarande så att de flesta brott begås av svenska män. Men jag har förstått att source picking saknar betydelse i SD-kretsar. Där BRÅ lyfter fram social utsatthet, alkoholpåverkan och attityd mot kvinnor - för såväl svenskar som utrikes födda och personer med utländs påbrå, väljer du att plocka bort svenskarna, genom att felaktigt avfärda dem som undantag, och istället påstå att den gemensamma länken är icke-svensk.

Är det så att det per din definition inte FINNS länder där det finns betydligt högre brottslighet än i sverige och där även våldtäkter är vanligare. Kort sagt platser som du inte skulle känna dig så trygg på?
  • realist14
    Kunigunda skrev 2014-08-01 10:08:07 följande:
    Jag förstår faktiskt inte vad du skriver. Men just nu skulle jag ju helst inte resa till Nigeria, Syrien, Gaza eller Ukraina, t.ex.
    Jag undrar om du gör skillnad på länder. Men att man inte får tala om männniskor på samma sätt?
  • realist14
    Kunigunda skrev 2014-08-01 10:00:17 följande:
    Men ansvariga för statistiken har flera gånger pekat ut att de inte tror att våldtäkterna ökat utan endast anmälningsfrekvensen och att vi därmed har ett mindre mörkertal än många andra länder.
    Du, när jag ser på program på tv som tex Tunnelbanan ( och dem ser jag alla eftersom de är så bra)...samt om jag befinner mig på stan själv, alt pratar med de ungdomar jag känner som rör sig ute i en annan omfattning än jag sjöälv, osv osv...

Så ser jag en HELT ANNAN stadsbild än den jag hade när jag var tonåring. En helt annan råhet, helt annan attityd, helt annan otrygghet bland de unga än vad vi hade ( går inte att jämföra) tex hörde jag inte ens ordet hora eller såg någon bli antastad av småkillar , öht som ung, nu är det vardagsmat...osv osv....finns fler exempel

Så skyll på anmälningsfrekvens om det känns tryggare, jag vill påstå att det är ett annat land nu.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?