themia skrev 2014-01-09 18:38:26 följande:
Nej, men jag tror mer på OECD-rapporter än på avpissat
Du erkänner alltså att massinvandringen kostar ohyggligt mycket pengar? Varför vill du då ha helt öppna gränser?
Något avpissat känner jag inte till och ingen har nämnt det ordet, men liksom OECD-rapporten har samtliga seriösa nationalekonomer kommit fram till enorma nettokostnader tack vare det extrema inflödet av utomeuropeer - Tino Sanandaji, Jan Ekberg, Jan Tullberg och Assar Lindbeck för att nämna några.
Lindbeck som är lite av en guru inom det nationalekonomiska gebitet sa för inte så länge sedan att det är omöjligt att kombinera en välfärdsstat med massinvandring där sociala förmåner ingår till alla(tom illegala) på skattebetalarnas bekostnad.
Känner mig nödgad att fråga igen, varför håller du på ett parti som vill ha helt öppna gränser och således vill krossa välfärdsstaten? Handlar det om okunnighet? Naivitet? Hat mot ditt land?
Eller är du helt enkelt som den blåe tokliberalen Digestive och vill medvetet avveckla välfärden till förmån för ett mer USA-liknande samhälle med låga löner och socialt skyddsnät endast för välbeställda?
Då röstar du väl ändå på fel parti? Du har väl tänkt igenom dom här frågorna noga(bortom DN-artiklar)? Det är ju trots allt valår och vi har ju bara ett land .....