Inlägg från: UniqueSnowflake |Visa alla inlägg
  • UniqueSnowflake

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-01-10 15:45:31 följande:
    Så, har då 50 000 syrier fått någon form av uppehållstillstånd i Sverige 2013?

"Under 2012 och 2013 har Sverige sammanlagt tagit emot cirka 14 700 asylsökande syriska medborgare." - www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/N...

Och så gick det med den lögnen. Om inte något fantastiskt hände under de cirka 2 månaderna mellan Migrationsverkets rapport och Petterssons idioti, som att teknik för teleportering uppfanns i Syrien eller dylikt, så handlar det här i vanlig ordning om lögnkulturen som Sverigedemokraterna önskar bevara.

Att Sverigedemokraternas stövelfolk aldrig lär sig men det finns ju då en anledning till varför de kan kallas för "Sverigedemokraternas stövelfolk" också.

När mer än vart annat påstående kan belysas som lögn, säkert omkring 80% på den här sidan, då vet man att just sverigedemokrater har ordet. 
    Hjärta

Men kära värld.
    Den artikeln är från 31 augusti 2013

Det innebär att minst 5000 syriska medborgare till har tagits emot i Sverige. MINST.

Det är möjligt att petterssons blogg är överdriven, men din länk är UNDERDRIVEN.

En summa mellan 20 000 och 50 000 är rimligare.

Din statistik säger 15 000 - plussa på åtminstone 5000 för årets kvarvarande 4 månader.
    Då får du ca 20 000.
    Jag skulle kunna tänka mig att siffran är högre ändå.

What does the fox say? -^^,--,~
  • UniqueSnowflake
    nihka skrev 2014-01-10 18:29:47 följande:
    Så du tycker jag försöker "tysta debatten" och samtidigt föreslår du att jag ska "låta trådarna vara ifred". Hahahaha.

Sedan kan jag tänka mig att samtliga som läser dessa trådar inte tycker något gemensamt om något öht.

Jag har aldrig uttryckt min politiska tillhörighet, men Suffering kan inte sluta tjata om att varenda människa som kritiserar skrivelser om vad hen kallar "negerns egenskaper" är stenkastande vänsterextremister.

Det enda jag vet om dig är att du inte vet något om mig och att du inte tycker om att jag skriver, men du får vänja dig vid att bli emotsagt eftersom 85-90% inte röstar på SD.

Men hjälp. :s Fortsätt då för all del, fortsätt måla dig själv med den fula penseln vid namn "alla åsikter utom mina är fula och onormala".

Ja jag vidhåller: Sluta försöka tysta debatten, för det är dödfött.
    Låt trådarna vara ifred, ingen, och jag menar ingen, vill läsa dina och effemineras andefattiga poster i trådar av det här slaget.
  • UniqueSnowflake
    nihka skrev 2014-01-10 21:26:17 följande:
    Vi kan väl göra upp så här: du skriver vad du vill och jag skriver vad jag vill och så får du tillåtelse av mig att inte läsa det du inte gillar.Cool
    Bara om du inte går till moderatorvännerna när DU får läsa något inte DU gillar.

Bra att vi har en deal
  • UniqueSnowflake
    LadyInRed skrev 2014-01-11 21:22:28 följande:
    Vi ser alla det vi vill se.

Varför känner SDare sig så utanför för och varför är SD synonymt med främligfientlighet?

Hmm? Det får någon annan svara på. Jag vet inte varken det ena påståendet eller det andra.

Främlingsfientliga, det är väl isf SvP eller vad de heter. SD? Nä.
  • UniqueSnowflake

Nu har du kajkat till tråden tror jag.

• UniqueSnowflake
    themia skrev 2014-01-12 00:18:15 följande:
    Eftersom en rad kända företrädare för SD gjort främlingsfientliga uttalanden i olika sammahang (järnrörsfäktande inte att förglömma), så kan en vettig människa inte dra annan slutsats än att SD är ett främlingsfientligt parti.
    Att de ångrat sig under galgen är bara patetiskt

"ångrat sig under galgen"?

Vilket kommunistiskt sätt att uttrycka sig på.

"Galgen" som i "repet om deras halsar"?

Anser du att SD är rasistiskt? Varför då? På vilket sätt då? Slingra dig inte undan nu.
    Men du kan ju fundera på varför så pass många andra-och tredjegenerationsinvandrare vill rösta på dom.

• UniqueSnowflake
    themia skrev 2014-01-12 00:43:16 följande:
    Jag har nu läst igenom mitt inlägg tre gånger mycket noga, och kan tyvärr ingenstans finna något som liknar rasism.
    Du måste ha förväxlat mitt med någon annans inlägg.
    Inget att hänga läpp över, sånt händer. 

"Ångrat sig under galgen" är ett gammalt uttryck de flesta något bildade människor känner väl till.
    Det betyder på ren svenska att man tar tillbaka ett uttalande, när man blivit avslöjad med brallorna nere.
    Du svarade inte på min fråga.

Anser du att SD är rasistiskt? Varför då? På vilket sätt då? Slingra dig inte undan nu.

(Men du kan ju fundera på varför så pass många andra-och tredjegenerationsinvandrare vill rösta på dom.)
  • UniqueSnowflake
    sjuttiofemman skrev 2014-01-12 18:20:53 följande:

Sd hatar feminister

Upp till bevis! Din källa är...?

Annars, håll tyst

• UniqueSnowflake
    sjuttiofemman skrev 2014-01-12 18:04:14 följande:
    sverigedemokraterna.se/
    404
    Tyvär, sidan ni söker kan ej finnas.
  • UniqueSnowflake

Däremot står det:

Det här vill Sverigedemokraterna Vi är ett Sverigevänligt parti som eftersträvar en hög grad av gemenskap och samhörighet i samhället. Vi önskar oss ett varmare samhälle där människor känner trygghet och visar omtanke genom att ta ansvar för varandra. En förutsättning för en gemensamt finansierad välfärdspolitik, låg brottslighet och en fungerande arbetsmarknad är den gemenskapen.

Nej till splittringspolitik

Partiet ser därför med stor oro på den splittringspolitik som de andra partierna bedrivit de senaste decennierna. Det är en politik som segregerar allt mer och har gjort att det växt fram stadsdelar avskärmade från övriga samhället. Vår politik syftar istället till att ena och sammanföra människor kring gemensamma grundläggande värderingar med en gemensam syn på jämställdhet, yttrandefrihet, demokrati och på vad som är rätt och fel.

En stark och gemensamt finansierad välfärd

Varken ett höger- eller vänsterparti
Svar på tråden Varför hatar folk SD?