Bejje skrev 2014-09-10 11:35:05 följande:
Att SD är med om skandaler är det ju ingen som har missat tack vare expressen och vänsterextrema våldsorganisationen research gruppen som inte bara en utan flera gånger tillskansat sig information olagligt och Expressen tycker det är helt ok, men så är ju även chefredaktören dömd för vapenbrott.
Det många däremot missar är alla de skandaler som tillhör andra partier. Bara senaste veckan har information framkommit om säkert 15st olika politiker från de andra partierna som antingen gjort dumma uttalanden, dömts för misshandel, grov misshandel, mordhot, Hitlerhälsningar osv osv. Bara en bråkdel av dessa visas i vanlig media. Skulle även alla dessa skandaler få samma utrymme i media som SD så skulle SD's skandaler drunkna i den stora högen och helt plötsligt inte tas lika allvarligt.
Så här ser man helt klart en agenda från speciellt expressen att publicera så mycket skit de kan om just SD inför valet och dölja de flesta skandaler i de andra partierna som många gånger är mycket värre än SD's.
Finns dock en fördel i det hela och det är hur SD som parti agerer. Bara senaste tiden har 8st från partiet fått avgå vilket visar att SD tar detta på allvar. De i de andra partierna som dömts för misshandel, stölder, mordhot, Hitlerhälsningar osv får konstigt nog sitta kvar. Det visar vilket parti som vill rensa ut packet och skapa ett parti som man kan vara stolt över till skillnad från de andra partierna.
Om vi summerar ihop senaste tidens avhopp så hittar jag 2st från M, en från MP, en från KD, en från S och 8st från SD. Jag kan inte hitta de där 15st som du nämner

. Inte heller de som har dömts för misshandel, grov misshandel, mordhot, gjort Hitlerhälsningar osv. Så du får gärna länka eftersom mitt Googlande tydligen är dåligt.
Två fel gör dock inte ett rätt. Men är det dock inte lite märkligt att SD är överrepresenterade när det gäller antalet politiker (och kandidater) och vad kan det då bero på?
Hur har Researchgruppen tillskansat sig uppgifterna? Och på vilket sätt har det varit olagligt? Har inte koll på dem så du får gärna berätta.