-
Menade som du nog förstår att dom flyr till en säker zon och därefter reser till det land som är mest fördelaktigt för personen.(vilket jag tror dom flesta skulle ha gjort i samma situation)nihka skrev 2014-08-12 22:15:25 följande:Det är förstås väldigt olika. Syriska flyktingar finns lite överallt. Den siste jag pratade med flög från Egypten. -
Nu förstår jag varför Mp har kommit in i riksdagen.
En söt tjej som skojar till det(hoppas jag)
http://www.exponerat.net/miljopartiets-valjare-vet-inte-vad-de-rostar-pa/
Lite ensidigt nyhetsutbud på den här sidan men när vi ända är inne på roliga personer kunde jag inte låta bli. -
Är nog snarare personens tro och inte geografisk härkomst som är den gemensamma nämnaren för dom här personerna.nihka skrev 2014-08-14 22:15:59 följande:
Nej, det är givetvis nästan uteslutande människor med stark koppling till landet i fråga som frivilligt åker och strider med någon av sidorna med risk för att dö. Det är tämligen överflödigt att poängtera. -
Går att hitta original inom alla partier!iknasi skrev 2014-08-25 07:19:54 följande:Kolla videon först innan du lägger din röst på SD, ingen koll på ekonomi eller Sveriges framtida tillväxt i ekonomin, enbart ett fientligt parti.
http://petterssonsblogg.se/2014/07/03/nu-granskar-vi-s/
Klicka på resp partilänk och se att det finns skamliga personer inom samtliga partier. -
du skojar va?Danielle222222 skrev 2014-08-28 23:03:17 följande:Men, jag älskar invandrare, min son på dagis leker med afrikanska barn, tycker det är så skönt att han kan växa i ett miljö där han kan lära sig att umgås med olika människor olika kulturer, berikar hans liv, därför blir jag så ledsen när någon pratar om Sverige demokraterna, ser de som. riktiga nazister och skrämmer mig. Tänk om de får makten, börjar med att minska invandring, och hur kommer det att forsätta kanske rasism kommer bli accepterad, utländska barn ska behandlas respektlös, jag har bruna ögon och kommer från Chile, har mörkt hår, är ihop med en svensk, och vi har etT barn som är krittblond med blå ögon, ser 100 % svensk ut så vart går gränsen! kommer min son att jagas också i framtiden! Sverige är inte bara blonda barn! Sverige blivit en blandning
-
Han kanske inte prenumenrar på tidningenVelouria skrev 2014-08-31 17:59:54 följande:Jag vet inte om du gillar anarki. I sure don't. Det är därför som SD måste reageras mot. Så enkelt är det.
Förresten, varför får inte min "invandrargranne" något av SDs tidningar, men att jag får det? Är det inte lite diskriminering?
-
Hur kommer du fram till den summan?(450-500)Hummelnr12 skrev 2014-09-14 09:49:43 följande:Ja jag har läst och jag förstår, frågan är har du läst och har du förstått? Om Sd skulle genomföra alla sina reformer så skulle det kosta svenska skattebetalare 400-500 miljarder.
Alltså Sverige skulle gå back de summorna. Visst ni kompenserar det med att stoppa invandringen vilket det finns siffror som varierar med 130-150 miljarder. Vad skall finansiera resten av reformerna? Höjda skatter? Lån från utlandet?
I valmanifestet finns det inte en endaste rad om hur detta skall finansieras mer än med att vi stoppar invandringen med 90%
Har du läst valmanifestet? har du läst principprogrammet?
Jag har och jag blir mörkrädd. -
Antar att man brukar jämföra med EU p.g.a. att man får ta del av liknande välfärd.sjuttiofemman skrev 2014-12-06 20:35:20 följande:Varför jämföra enbart med EU? Det finns betydligt fattigare länder som tar emot mycket mer flyktingar än Sverige.
-
www.psykologiguiden.se/www/pages/&PSQ=8090de Robespierre skrev 2014-12-18 12:28:08 följande:Vad många verkar missa är den strategi och retorik som vissa högt uppsatta inom SD använder. De samlar väljare runt sig och spelar mer på känslor än argument. Man har ett par punkter som i de flestas öron låter sunda och aktar sig för att berätta hur långt man är beredd att gå. Dessa väljare får agera som mänskliga sköldar när folk som inte delar deras uppfattning ifrågasätter kärngruppen inom partiet. Då gömmer sig denna kärna bakom de andra väljarna och säger att "Ser ni, Man får inte diskutera invandrarfrågan öht". Och det är detta som är problemet.
Det finns en kärna inom SD som har mycket mer långtgående planer än att "diskutera invandrarfrågan". Denna kärna har även stor makt inom partiet. De är dock så sluga att de vet att de inte kan prata om planerna just nu eftersom det skulle spela motståndarna i händerna men även visa för väljarna vad de egentligen vill. Ibland slinker dock tungan på några och det blir rubriker. Som SD-väljare bör man fråga sig om det finns någon skillnad på det man anser måste göras och det som SD:s partitopp säger. När man själv om att begränsa invandringen hur långt är SD:s ledare beredda att gå? Vad svarar de på frågan om att skicka hem alla invandrare? Hur ser de på frågan att dela upp befolkningen i riktiga svenskar och de som bor här? Finns det planer på att begränsa "de andras" rättigheter till förmån till de riktiga svenskarna?
Jag antar att ingen kommer få ett rakt svar eftersom det är för tidigt i processen att ens nämna det. Det man dock kan göra är att se varifrån några av de i toppen kommer ur. Vad deras tidigare åsikter i dessa frågor har varit. Och sen gå på magkänslan ifall de har gjort en total avbön eller om de bidar sin tid och nu gör allt för att flyga under radarn. Det är just detta som mycket av kritiken mot SD handlar om. Det handlar inte om de vanliga väljarna som är besvikna och hoppas på någon typ av förändring. Kritiken riktar sig i huvudsak mot en liten kärna utav mäktiga politiker inom partiet, några som ger ett eko från en mörk tid i historien. Dessa kommer göra allt för att få sina väljare att tro att kritiken riktar sig mot varje person som röstar på eller delar SD:s åsikter.
-
Från balkan men bor i Sverige. Mina föräldrar kommer från olika länder liksom mina mor och farfärldrar.Velouria skrev 2014-12-18 19:59:00 följande:Varifrån kommer du?
Hoppas svaret gjorde dig gladare än din avatar;) -
Finns det någon titel du kan rekommendera, kanske om Tyskland,Sovjetunionen eller om dom nationerna som fanns vid första världskriget.de Robespierre skrev 2014-12-18 20:14:36 följande:Precis det som propagandamaskineriet förespråkar.
Läs historien. Tyskland före kriget. DDR. Kampuchea. Rumänien. Sovjetunionen. För att nämna några. Det visade sig att propagandan var en stor lögn. Men då alltför sent.
Helst någon gammal bok som inte är pk och sparkar åt alla håll utan pardon.
Finns massa konspirationsteorier på flashback om du har tid och lust.
Personligen tycker jag det är väldigt intressant att läsa om vanligt folks tankar och åsikter, vissa kan få mig att skratta andra att vidga mina vyer. -
Tack!de Robespierre skrev 2014-12-19 10:01:00 följande:Det är just det vanliga folkets syn och upplevelser som är det mest intressanta för mig. Visst kan själva apparaten vara lockande att läsa om. Men det var alltid det vanliga folket som drogs med, eller blev påverkade, eller drabbades av allt lidande.
Det kan vara svårt att hitta böcker om just detta. De omnämns bara i förbifarten som en del av beskrivningen av utvecklingen, det politiska livet, dekreten samt ev det efterföljande kriget. Rena ögonvittnesskildringar, berättelser från de som växte upp under tiden kan vara lite svårare att hitta.
Sen får man ta höjd för att det alltid är vinnaren som skriver historien. Man man behöver inte ta det exakt på orden utan snarare vilka böcker som skrev och de som inte skrevs. Det är t.ex väldigt få böcker som beskriver tyskarnas lidande under tiden efter första världskriget och då hur en tysk upplevde det. Speciellt när Frankrike straffade och behandlade befolkningen som slödder och tog så mycket i skadestånd att folket svalt och frös ihjäl. Det är även väldigt få böcker om alla övergrepp och våldtäkter och mord på tyska kvinnor och småflickor som begicks utav den framryckande Röda Armen.
Som sagt, det är alltid civilbefolkningen som får lida mest.
Skall försöka posta lite titlar om DDR, Sovjetunionen, Rumänien osv (för det bygger på samma princip). Du kan börja med att läsa They Thought They Were Free: The Germans, 1933-45 av Milton Mayer som bygger till stor del på intervjuer med tyska medborgare efter kriget. Hittade ett nedladdningsbart ex på archive.org
archive.org/download/theythoughttheyw027497mbp/theythoughttheyw027497mbp.pdf
Då jag föredrar att läsa i sängen eller soffan får det bli att beställa den i bokformat(stationär dator).
Men tack igen för att du tog dig tid att leta upp en titel med medföljande nedladdningslänk.