Inlägg från: Dissident |Visa alla inlägg
  • Dissident

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2015-02-02 09:58:18 följande:
    Ingetdera. Att man kallar en ros för något annat ändrar inte dess essens. "Would a rose not smell as sweet by any other name?" som Shakespeare uttryckte det.

Jag tror att ponnysarna faktiskt skiter i vad man kallar dem.

Och du, inte ens SD ser sig som svenskar alla gånger. Jimpa kallar sig tex för "Etnisk skåning". Inte etnisk svensk, alltså.
    Nej men genom att kalla en ros för blåklocka så förnekar du rosen dess unika existens. Inte alla blommor är blåklockor och inte alla människor är svenskar.
  • Dissident
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-02 10:02:56 följande:
    Vilka är dessa svenskar du talar om? De flesta svenskar känner inte alls igen sig i din dystopiska världsbild. Det de inte känner igen är att hat och alla sjuka förslag som SD börjat sprida omkring sig.

Det är SD som nedvärderar det svenska. Det är SD som kallar svenskar för "lättlurade" och "sinnesslöa" och gud vet vad annat, enkom för att de inte håller med/röstar på SD. Det är SD som försöker bestämma vilka som är svenskar eller inte, som försöker få de många, många svenska kulturerna att bli något slags enfaldigt kristendomsnära zorntavlekopierande. De enda som inte känner igen sig i Sverige är SD-arna själva. Vi andra har hängt med.
    Fler och fler börjar inse vart det barkar och att framtiden inte ser ljus ut om vi inte ändrar kurs. Det är antagligen bara en tidsfråga innan även du vaknar upp och lägger mångkulturfanatismen bakom dig så gräv inte ned dig i skyttegraven för djupt, det blir bara svårare att ändra sig då.
  • Dissident
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-02 10:07:56 följande:
    Nej det gör man inte. Kallar man en ros för blåklocka så är den fortfarande en ros.

Men vi kan ju vända på det - med den logiken så vill SD "folkmörda" (ditt ord, inte mitt) varenda dalmas, gute, skåning, jämte, värmlänning, smålänning, norrlänning etc etc etc etc genom att packa ihop dem till "svensk", oavsett hur deras lokala kultur, seder och språk skiljer sig från varandra. Det är liksom det SD inte greppar - nej, det finns inte en svensk kultur - det finns MÅNGA svenska kulturer. Precis som det finns många turkiska, spanska, kinesiska, brittiska etc etc etc etc etc kulturer. Man ska vara väldigt plattsint om man tror att alla svenskar har samma kultur.
    Om rosen i din värld är som vilken blåklocka som helst så kan det hända att du negligerar rosens unika behov och därmed låter dem dö ut. Du kanske låter blåklockorna växa obehindrat i rosornas habitat och konkurrera ut rosen. Det vore väl synd?
  • Dissident
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-02 10:22:28 följande:
    Att jag kallar den blåklocka betyder inte att den är en blåklocka. Men du, både blåklockor och rosor är blommor. De har mer gemensamt än vad som skiljer dem åt. Visst är de lite olika, men tillsammans bildar de en finare bukett eller park än bara den ena eller den andra. Och det är där SD går bet - de vill få en hel trädgård till att bara odla blåsippor, och ta bort alla andra blommor, oavsett hur fina eller bra de är. De vill till och med ta bort blåsippor som de inte tycker passar in.
    Haha oerhört cheesy det där med buketten.

En art behöver livsutrymme för att leva och frodas. Du vill fylla svenskarnas livsutrymme med främmande folkslag till vi blir en minoritet och vår folksjäl kvävs. För du har ju aldrig tänk sluta ösa in invandrare eller hur? Mångkulturalister har till synes för avsikt att låta massinvandringen pågå till tids ände.

SD vill inte få bort alla andra folk, de har inte för avsikt att kasta ut de som redan är här så det är bara fördomar du rabblar upp. Jag däremot skulle inte ha något emot att reversera den senaste tidens oönskade massinvandring.
  • Dissident
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-02 11:15:54 följande:
    Svenskar är inte en art. Och det finns ingen "folksjäl".

För övrigt var ditt inläg väldigt obehagligt, mycket nazistiska nyckelord - livsutrymme, folksjäl, främmande folkslag...

Folk har i alla tider vandrat fram och tillbaka. En miljon svenskar drog åstad för hundrafemtio år sedan, till exempel. Folk flyttar på sig. Lev med det. Det kommer inte gå över, någonsin.
    Jag tror du förstår liknelsen.

Jag vet att media fått dig att gå igång på sådana nyckelord som egentligen är helt naturliga med det är ditt problem att inte inser att du blivit betingad som en hund. Tränad som en nazistjagande jycke att regera på vissa signaler som kan antyda att germanska folk har rätt till hemländer där de får vara ifred.
  • Dissident
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-02 11:17:29 följande:
    Det ÄR ett bättre samhälle! Alla högstående kulturer har varit mångkulturella - de monokulturella rikena har försvunnit i glömska, kortlivade som de blev.
    Nej forskning visar att det är precis tvärtom:

Evidence from the US suggests that in ethnically diverse neighbourhoods residents of all races tend to ?hunker down?. Trust (even of one?s own race) is lower, altruism and community cooperation rarer, friends fewer.

Inhabitants of diverse communities tend to withdraw from collective life, to distrust their neighbours, regardless of the colour of their skin, to withdraw even from close friends, to expect the worst from their community and its leaders, to volunteer less, give less to charity and work on community projects less often, to register to vote less, to agitate for social reform more, but have less faith that they can actually make a difference, and to huddle unhappily in front of the television.

In areas of greater diversity, our respondents demonstrate:
    Lower confidence in local government, local leaders and the local news media.
    Lower political efficacy ? that is, confidence in their own influence.
    Lower frequency of registering to vote, but more interest and knowledge about politics and more participation in protest marches and social reform groups.
    Less expectation that others will cooperate to solve dilemmas of collective action (e.g., voluntary conservation to ease a water or energy shortage).
    Less likelihood of working on a community project.
    Lower likelihood of giving to charity or volunteering.
    Fewer close friends and confidants.
    Less happiness and lower perceived quality of life.
    More time spent watching television and more agreement that ?television
    is my most important form of entertainment?.

onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1467-9477.2007.00176.x/abstract
  • Dissident
    sjuttiofemman skrev 2015-02-02 16:46:10 följande:
    Du använder Björn Söders retorik märker jag, du och söder menar att man inte kan vara svensk och jude/same/arab etc samtidigt. Väldigt märkligt. Dessutom är ni väldigt självcentrerade i ert resonemang, utan förmåga att kunna se tillvaron från någon annans perspektiv.

Skulle jag vara född i Frankrike eller Chile så skulle jag se mig som fransman eller chilenare. Har en kusin som är född i Sverige och är nu bosatt i Mexiko sedan 20 år, han ser sig som mexikan och inte utplånar han mexikanernas nationalitet för det.

Men jag frågar dig än en gång: hur tror du Adam i mitt exempel känner sig när han inte anses ha rätt till sitt hemland? Han kanske aldrig har satt sin fot i Irak.
    Nej att vara svensk har med geografiskt ursprung och släktskap att göra så det är inte en roll man kan ikläda sig beroende på hur man känner sig. Detta vet ni politiskt korrekta också eftersom ni ofta försäger er och glömmer bort att ni påstått att "alla är svenskar" när ni skall tala illa om svenskar. 

Hur Adam känner sig är hans sak. Det är inget som bekymrar mig. Vi svenskar finns inte till för att till varje pris göra Adam nöjd. Hur tror du svenska Lisa känner sig när hon är ensam svensk i sin skola och blir kallad svennehora varje dag? Är det en situation du önskar åt fler och fler svenska tjejer?
  • Dissident
    Solidaritet skrev 2015-02-03 12:18:21 följande:
    Vad är mångkulturfanatism?
    Mångkulturfanatism, det är när man förföljer alla som inte anser att mångkultur och kulturell självutplåning är det bästa sedan skivat bröd.
  • Dissident
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-04 02:39:53 följande:
    Jasså? Och hur förföljs dessa som inte håller med? Trakasserier på öppen gata? Inbrott? Spontana husransakningar? Fängelse? Tortyr?

Nej, trodde väl inte det. Att folk inte håller med er är inte förföljelse.
    Folk med "fel" åsikter blir av med jobbet, får hembesök av journalister och blir uthängda i media, blir nedskrikna på gator och torg. Folk fängslas för diverse åsiktsförbrytelser. Sådana som du hatar, demoniserar och försöker frysa ute. Forum rensas på icke politiskt korrekta kommentarer, kommentarsfält släcks ned. Listan kan göras lång. Sverige är inte ett fritt land. Ni politiskt korrekta har mycket att svara för när dagen D är inne.
  • Dissident
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-04 03:27:37 följande:
    Oh please! När det kommer från en förintelseförnekande SD-fantast blir det bara löjeväckande. Folk blir uthängda i media om de gjort något fel. Det är SD-fantasterna som var såååååå kritiska mot pixlandet av kriminella, så gnäll för fan inte när tidningarna faktiskt avpixlar förbrytare, och de visar sig vara på extremhögerns sida.

Om du med "icke politiskt korrekta kommentarer" menar ren rasistisk smörja, personangrepp, hot och hat, ja, då har du rätt.

Och "vi" kanske besöker folk medelst journalister, extremhögern besöker med våldsmakare. Extremhögern har dödat 17 personer under en tioårsperiod. "PK-folket" har inte dödat någon enda. Fan, inte ens extremvänstern har dödat någon under samma tidsperiod!

Och alla som får hot- och hatbrev med löften om gruppvåldtäkt, misshandel och död ska vi inte ens tala om!

Så försök inte ens. Du, ni, har fan ingen rätt att gnälla om yttrandefriheten - ni är dess största fiende!
    Du har uppenbarligen ingen aning om mina politiska ståndpunkter och åsikter. Du bara gissar och snackar i nattmössan. Jag är inte sverigedemokrat. Allt det jag skrev sysslar ni med och mer därtill. Marxister har alltid varit ökända för deras åsiktsförtryck. Din åsiktsfrände ovan skrev nyss att han ville förbjuda "rasistiska yttringar", vad nu det luddiga begreppet skall betyda. Helt absurt. Ni är ideologiska monster.
  • Dissident
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-04 18:56:05 följande:
    Jag skulle kanske funderat på att ta dina ord på allvar och rannsaka mig själv om jag inte vetat att du är historierevisionist i förintelsefrågan.

Marxister, jaha, så jag får inte gissa vilken ideologi du har, men du får höfta extremt brett? Men så är det ju med er nazister, ni vill ju ha ensamrätt på alla rättigheter, eller hur?
    Du tror det räcker med att stämpla oliktänkande som nazister för att få avfärda all information som ligger i konflikt med vad du blivit itutad? Sådan trångsynthet kan du få ha för dig själv. Du är som  sagt betingad som en nazistjagande jycke till att reagera så. Du har nazister på hjärnan och tänker inte klart.
  • Dissident
    Ogenomtänkt skrev 2015-02-04 23:51:23 följande:
     Vem har fängslats för sina åsikters skull?

Ja, just det kommentarsfält ja. Eftersom alla kommentarer till artiklar som berör invandring är likadana: masssinvandring bla, bla, bla, kulturmarxister, bla, bla, bla, feminister bla, bla, bla, kriminalitet bla, bla bidrag bla.
    så har man nu skrivit en återanvändningsbar kommentar som publiceras efter allt som handlar om invandring så kan alla "realister" ägna dagarna åt något helt annat än att spamma forum. Bra va! Tänk så mycket tid och energi som frigörs på detta sätt!
    Dan Park är ett nyligt fall. En konstnär som ställde ut icke politiskt korrekt konst och blev fängslad för det. Sök på "Dan Park fängslad". Sedan är det ett flertal nationalister som blivit fängslade för vad man ansett vara "hets mot folkgrupp". Det kan vara allt från att påpeka att afrikaner har lägre IQ eller att påvisa judars makt i samhället. Huruvida påståenden stämmer i sak eller inte spelar för de styrande ingen roll utan det är för dem misshagliga åsikter som skall förtryckas.
  • Dissident
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-05 00:11:48 följande:
    Som jag blivit itutad av min ena förälders föräldrar, som överlevt det där som du inte tror på. Fast du kanske menar att de, hundratuselntals vanliga människor, snackat ihop sig i något slags spontan jättekomplott?

Chemtrails tror du också på va?
    Låt oss bara säga att du inte är ensam om att ha blivit lurad. Jag trodde som du en gång också och hatade "nazister" helhjärtat så jag vet hur du känner dig. Jag vet bättre idag och är mer sansad om jag får säga det själv.Glad
  • Dissident
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-05 00:16:01 följande:
    Som sagt... "Buhu, man får inte vara rasist och bespotta undermänniskorna i Sverige, buhu!!!!"
    Du stödjer alltså åsiktsförtrycket oavsett om påståenden som görs stämmer i sak eller inte?
  • Dissident
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-05 00:43:08 följande:

Jag upprepar, i ett futilt hopp att du ska förstå: jag har förlorat stora delar av min släkt ett par generationer tillbaka på grund av förintelsen. Och du har mage att argumentera?

Jag undrar ju vad fan din nästa plan är - att mena att Estoniakatastrofen aldrig skett, och att ingen egentligen dog där?

Det är vad du tror har hänt men jag påstår som sagt annat. Delar av din släkt kanske dog under kriget men inte i några gaskammare. Du kan inte tvinga på mig din "sanning" om vad som hände och förvänta dig att jag skall rätta mig efter den. Att många fler tror som du gör inte att du har rätt.
  • Dissident
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-05 00:57:46 följande:
    Det finns ingen "min sanning", det finns bara fakta.

Det finns folk som tror att jorden är platt, att människor levde samtidigt med dinosaurierna eller att det finns olika människoraser också. De har, precis som du, fel. Du kan lyssna på konspirationsteorier och känna dig speciell bäst du vill. Fel har du oavsett.
    Du borde inte vara så dogmatisk gällande historiska händelser. Du var inte där.
  • Dissident
    Velouria skrev 2015-02-05 03:24:20 följande:
    Hehehe, does "the pot calling the kettle black" ring a bell?
    Nej jag har begrundat bevisen för och emot och ändrat min uppfattning medan sådana som Dorian (och antagligen du) avfärdar motstridig information utan att ens ta del av motsidans rön och kan därför omöjligt ändra sig.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?