Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Thomas66 skrev 2014-01-21 22:57:22 följande:

Förstår mycket väl att man inte kan ändra lagstiftningen imorgon, sen vet du med vilka som är inblandade i kriget i Syrien al-quaid grupper som vill inför sharialagar , så det är ju inte direkt några som bara är lite missnöjda ? Jo lagstiftningarna är lika föra alla, men om en våldsbrottsling/ eller våldtäktsman döms så utvisas han sällan, det är ju synd om honom. Tror att du vet att man inte nyttjar dom regler som finns? Tex han som våldtog 1 kvinna när hon va döende ( vist man kan ju hävda att hon kanske ville det) men han knullade henne analt när hon va DÖD och polisen fick rycka bort honom, och han hade även våldtagit en man på ett härbärge . Fick han 5 års fängelse ? och 10 års utvisning sedan är han välkommen tillbaka .
    Sällan? Det utvisas som regel, såvida de inte är svenska medborgare eller har synnerligen särskilda skäl för att få stanna. Jag har korrekturläst översättningar av dokument från sådana här fall.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Naranjos skrev 2014-01-21 23:09:29 följande:

Alltså, frågan om en samtyckeslag har ju varit på tapeten ett antal gånger tidigare och även om tanken är god så har man alltid kommit tillbaka till frågan: Hur skall det bevisas att det inte fanns samtycke? (Då talar vi inte om tydliga våldtäkter, utan mer om situationer där påstådd ånger inträffat när man s.a.s. har kommit en bit in i handlingen, till exempel efter krogen hemma hos honom eller henne. Eller, för den delen inom ett förhållande där den ena parten av någon anledning ångrat sig.

Skall vi tillämpa omvänd bevisbörda? Något som (ännu) inte finns inom straffrätten. Om detta skulle bli verklighet, hur skall den åtalade kunna bevisa sin oskuld? 

Och då är vi tillbaka på vad det fallit på tidigare, att det endast finns ett fåtal möjligheter som står den åtalade till buds:

1) Skriftligt avtal. (jävligt sexigt)
    2) Inspelat tydligt Ja på frågan: "Är du med på att vi skall ligga". Helst med tidstämpel.
    3) Video på hela akten (inklusive förspel och ända till tack och hej)
    4) Vittnen till eventuellt muntligt avtal - men det kan ju eventuellt inte vara tillräckligt eftersom ett "nej" kan komma några sekunder innan själva penetreringen - eller mitt under själva akten.
    5) Vittnen till hela akten.
    6) Skriftligt eller muntligt samtycke (inspelat) i efterhand.

För att göra något fullständigt klart: Jag är emot allt som ens kan antyda sexuellt tvång. 

Vad frågan nu har med eventuellt hat till SD att göra. En sak kan vi i alla fall vara övertygade om och det är att SD gärna ser mycket hårda straff för våldtäktsmän.

Intressant fråga under alla omständigheter.

...om förövaren är mörkskinn. Vita, och speciellt SD-are, är det mest synd om om kvinnan "ångrar sig efteråt".
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-01-22 00:01:37 följande:

De är inte naiva. De tolkar lagen. Det är inte domstolens uppgift att göra annat än tolka lagen, inte skriva om den eller göra tillägg för att möjliggöra en fällande dom i ett fall man tycker borde få en fällande dom.

Varför man i det läget motsätter sig en strängare ordalydelse förstår jag inte. 
    För att man är rädd att man har sex med någon som, ahem, "ångrar sig efteråt" som det så fint heter när en vit karl våldtar?
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-01-22 10:20:35 följande:

Nej, jag missförstod inget. Vid en våldtäkt är "the usual suspects" män. Eller hur vill du ha det? 
    Tror hen syftade på just UNGA män, i samband med alkohol. Eller kanske SD-are, har för mig att de är överrepresenterade?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-01-22 10:44:18 följande:
    Men hur vet vi att personen bara är på väg till jobbet? Det är ju det som måste kontrolleras. Så att det inte är en tunnelbanerånare som är här illegalt och dessutom misstänkt för mord i ett annat land.
    Får mig osökt att tänka Jomshof och Ekeroths lilla debakel: Jomshof menar att svenska krogar borde få mer utrymme att kicka folk från sina lokaler, men när Ekeroth drabbas blir det ett jäääääääääkla rabalder. Om man skulle be Järnrörs-Kenta legitimera sig på vägen till jobbet skulle offerkoftan flyga på fortare än du kan stava "hyckleri".
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-22 12:51:16 följande:

Folk som hatar  älskar och röstar på SD är av samma paralyserade/rörelsehindrade gäng som bara sitter och väntar på nästa check från skattekistan och hoppas att allt ska vara som det varit förr.

Folk som hatar SD gör det för att de inte vill höra det SD säger trots  för att de innerst inne VET att det stämmer är totalt skitsnack och hatpropaganda.

Folk som hatar SD gör det för att de vill visa sig goda vänner med våra invandrare - bara för att de vill känna sig lite bättre i jämföre med sina egna usla liv. eftersom de anser att alla människor är lika mycket värda, och är lika mycket människor oavsett hudfärg.

Du skrev litet fel, men jag var snäll och rättade till det åt dig. Nej nej, du behöver inte tacka.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-01-22 14:08:32 följande:
    Vissa länder har en kultur som kanske är väldigt olik vår med en kvinnosyn som på intet sätt hör hemma i Sverige. Folk lämnar tyvärr inte sina värderingar vid gränsen.

Vad som sägs i moskeér vet jag inte.
    Tyvärr kommer SD inte över gränsen, så vi kan inte stoppa deras genomruttna kvinnosyn.

Notera att det i den här tråden är genomgående SD-fans som är skitnödiga inför skärpt eller ändrad våldtäktslagstiftning, inte SDs motståndare.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-01-22 14:34:46 följande:
    Om du frågar så kommer ett svar.
    Om man inte är född här skulle jag nog bara räkna personen som svensk om denne själv anser att den är det. Fullt assimilerad. Om man kom hit i 30-års åldern, knappt pratar svenska och tillber märkliga gudar så kommer jag aldrig anse att denne är svensk.
    Men det är en komplex fråga och inte helt lätt att besvara. Man kanske bör ha bott i Sverige 3 generationer i alla fall. Dock så anser jag inte att alla i Sverige är svenskar och ordet somalie-svenskar är det dummaste hittepåordet någonsin.

Dom vi känner i Thailand är väletablerade och hade bott där ca 20 år. Jag har bara fått overstay i ett land och det är Nya Zealand men jag hade flyt och slapp böter.
    Ah, denna ständiga dubbelmoral...
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-01-22 14:43:04 följande:

Eftersom gud inte existerar så är hela företeelsen bisarr. Avskyr all religion. Dock islam mer än de andra då jag anser att det är ett statsskick som även styr banker och lagar och har alldeles för stort inflytande.
    I motsats till kristendomen som aaaldrig försökt styra statsskick och banker och lagar???
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-01-22 22:24:23 följande:

Så du menar att ökningen av våldtäkter inte är skrämmande bara för att det inte anmäls i samma utsträckning andra länder ? Tom du måste väl ha insett att invandrare begår mer våldtäkter än Svenskar ?
    Vad de menar är att det inte finns någon ökning av våldtäkter alls. Det ser ut som en ökning då benämningen på vad som är våldtäkt ändrats. Anmälningsfrekvensen har ökat också, men antalet våldtäkter har inte ändrats per se.

Och att ens försöka skylla det på invandring är patetiskt. Vi kan lika gärna skylla det på SD - sedan SD blivit litet småpoppis har våldtäkterna ökat - SD menar ju att kvinnor ska veta sin plats, så det kanske är överivriga SD-are som våldtar, eller hur? Det är ju faktiskt SD-fans som oftast skriver våldtäktshot till kvinnor som säger eller skriver saker som de inte gillar. En del kanske gör mer än bara skriver anonyma twitterhot, kan tänkas!! Obestämd
Svar på tråden Varför hatar folk SD?