Inlägg från: Quintus Zebra |Visa alla inlägg
  • Quintus Zebra

Varför hatar folk SD?

maria diaz skrev 2014-04-20 19:41:02 följande:
    Och det är 40-50 miljarder för mycket.

Något har alltså gått rejält snett med den svenska invandringspolitiken.

All invandring måste anpassas till rådande situation på arbetsmarknaden, och då främst inom den samhällsbärande exportindustrin. 

Välfärd betalas liksom inte av att vi klipper varandras hår, eller kliar varandra på ryggen.

Kostnader säger Inget om man inte tar hänsyn till intäkter också.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    maria diaz skrev 2014-04-20 20:55:00 följande:
    Kostnaderna är i detta fallet inräknat eventuella intäkter.

Inte på långa vägar.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    effemgea skrev 2014-04-21 09:00:03 följande:
    Jag tror du fått det där om bakfoten.

Det är ett ständigt tjat om invandringens kostnader från sverigedemokrater, medan de flesta andra brukar försöka påpeka att flyktingpolitiken grundar sig på humanitära hänsyn, inte ekonomiska.

Att vanligt folk brukar påpeka att Sveriges ekonomi är god liksom dess utveckling - är mest ett sätt att försöka bringa lite förnuft till stollarna i SD som mer eller mindre konsekvent mässar om att domedagen snart är här på grund av invandringen.

I en finsk jämförelse mellan Sverige och Finland menade man att det öppna och toleranta klimatet i Sverige är en väsentlig orsak till att svenska företag och Sveriges utveckling är så mycket mer positiv än Finlands. Jag tror att det ligger mycket i den slutsatsen, vilket skulle kunna innebära att den relativt generösa svenska flyktingpolitiken indirekt har positiva ekonomiska konsekvenser - men det är ju i så fall bara en bieffekt av att tolerans och humanitet präglar samhällsklimatet i större utsträckning i Sverige än i Finland.
    Ja! Idén att ett samhälle mår bäst av själviskhet och isolering borde ifrågasättas oftare och mer högljutt!
  • Quintus Zebra
    maria diaz skrev 2014-04-21 09:19:39 följande:
    Om vi vill slå oss på bröstet och kalla oss för "humanitära", så ska väl hjälpen nå så många som möjligt??
    Kostnaden för 1000 flyktingboenden i Sverige, hade istället räckt till mat och rent vatten för 10.000 flyktingar i Afrika, exempelvis.
    Svensk flyktinghjälp är den mest ineffektiva i hela världen.
    Stöd till asylflyktingar och bistånd till utsatta är två helt separata saker. Sverige lyckas alldeles utmärkt, jämfört med många andra länder, att hålla hög internationell nivå på båda områdena. Samtidigt som "vi" lyckas ha god ekonomi själva. 
  • Quintus Zebra
    daxare skrev 2014-04-23 00:23:01 följande:

Man kan kräva att andra partier tar upp frågan, eller hur.
    Eller är folk så dumma och tror att SD är enda lösningen.

i så fall är vi snart helt köra som land.

Egentligen är ju även SD syn på invandra politiken lite väl "bra".

Precis som deras andra över konservativa tankegångar.

De har helt enkelt en vedervärdig människosyn.

Och dom spelar vi rätt i händerna, genom att vägra prata om en ändring av invandrarpolitiken i andra partier.

Här skyller jag mycket på medier, men även partierna själva.

Som vikit ner sig som pudlar, när media kommit ropa rasister å liknande.

De skulle stått upp och sagt, tar vi nu inte upp denna fråga NU.

Så kommer vi bjuda in Sverige Demokrater och liknade "pack-partier".

Skulle gissa på att det är minst 75% av de som röstar på SD, håller inte med dom i en enda fråga mer än invandrarpolitiken.

Hade alla partier haft exakt samma invandrarpolitik och reviderad med lite tanke bakom(utom SD), så hade knappast SD kommit över 1%.

Det är rätt roligt att de som hatar SD inte fattar detta.

Du tror inte att det faktum att över 90% av väljarna röstar på partier som har likvärdig invandringspolitik, i alla fall delvis beror på att många faktiskt håller med om den nuvarande politiken?

Enligt förtroendebarometern är SD det parti som svenskarna har lägst förtroende för. Tror du inte att det är lite otaktiskt av resterande partier att försöka efterlikna det minst populära partiet?
  • Quintus Zebra
    daxare skrev 2014-04-23 07:09:36 följande:
    Säger samma till dig.Det har gjort ett parti som få brydde sig om, till rätt stort och kommer bli större.Men fortsätt du ha huvudet i sanden, så ska du få se vad som händer.

Det är rätt roande i hur ignoranta folk är för att folk är missnöjda med nuvarande politik.

Som gjort att folk röstar på ett parti som bara står för en sak för dom.Och att SD även bedriver en politik i övrigt som de inte håller med om.Detta visar missnöjet till dagens invandrarpolitik rätt tydligt, men såklart inte om man har huvudet i sanden.

Vi ser sifforor som kan närma sig 15%, och detta med ett parti som skapata en del brottas med massa oegentligheter.

Jag tror och förutspår, att de traditionella partierna kommer ha sitt huvud i sanden.Såpass länge att man sen i slutänden kommer ha tappat så mycket röster, att SD kommer bli en maktfaktor till att stanna.Personligen skrämmer detta mig, och finner det tragiskt humoristiskt att man missar detta.

Vem jag kommer stå och peka finger på är först och främst media, sen partierna själva och sen även de som röstar har ett ansvar att inte bara rösta på annat.Utan även påverka sitt parti.Men såklart det sista vet man hur "enkelt" det är, lättare ta en färdig lösning om än en kass sådan.

Ingen har huvudet i sanden. En majoritet av politiker och av folket håller helt enkelt inte med dig. Invandringspolitiken är enligt flera studier långt ifrån den fråga som folket tycker är viktigast. Trots det tar den oproportionerligt stor plats i debatten. Trots det görs massor av undersökningar i ämnet.

Att riksdagspartier då i detta läge ska ignorera sina egna väljares vilja och efterapa Sveriges impopuläraste parti för att tysta en högljudd majoritet är både ologiskt och på gränsen till odemokratiskt.

En mer öppen debatt om vad de påstådda "invandringsproblemen" beror på. Och ett fokus från politiker på att lösa dem. Är en bättre strategi. För SD bidrar ju konstigt nog knappt med en enda lösning på dessa problem.

Och att SD storlek beror på nån slags mörkläggning är nog en myt. Liknande partier har vuxit sig fram snabbare och starkare i alla jämförbara länder. De växer snarare snabbare i länder med mer invandringsskritiskt debattklimat.
  • Quintus Zebra

[quoteOk 3099453][quote-nick]Gert skrev 2014-04-26 17:58:55 följande:[/quote-nick]Så var det dags igen för dem odemokratiska rösterna som försökte störa Jimmie Åkessons tal på Långholmen idag. Lyckligtvis grep polisen ett 15-personer eftersom de inte hade tillåtelse att störa Åkesson.Sammanlagt omkring 50 personer hade samlats för en demonstration som saknade tillstånd. En av dem sa så här till SVT:? Vi är här för att visa att deras åsikter inte är välkomna, sade Alice Eik till SVT. Hon kanske inte vet att åsiktsfrihet råder i Sverige. www.svt.se/nyheter/sverige/manga-gripna-vid-sd-protest[/quote]

Vet du att åsiktsfrihet råder? ;)

Alice Eik har väl samma rätt att yttra sin åsikt som Jimmie?

• Quintus Zebra
    Rataxes skrev 2014-04-26 21:08:37 följande:
    Visst, om Alice söker demonstrationstillstånd och ger fan i att störa andras politiska sammankomster. Varför kramar dumvänstern om alla dessa pajasar som går in för att störa andras politiska möten? Även om jag avskyr dumvänster av hela mitt hjärta skulle jag aldrig få för mig att gå och störa deras möten. Fy fan vilket imbecillt beteende.

Du får ogilla beteendet. Jag är ingen fantast heller.

Men åsiktsfrihet innebär ju just det. Att tillåta åsikter man inte gillar.

SD är väl ett parti som inte anser att vissa "osvenska" åsikter är välkomna in i Sverige? De vill hindra människor att komma hit bland annat på grund av de åsikter de säger att dessa människor har?

Du anser att SD ska få uttrycka den åsikten? Du anser att SD ska få jobba för att fysiskt hindra vissa åsikter att höras i Sverige?

Men åsikten att SD åsikter inte är välkomna och ska hindras att spridas, den ska inte få uttryckas?
  • Quintus Zebra
    maria diaz skrev 2014-05-01 10:32:11 följande:
    Sitter och lyssnar på Charlotte Perelli och Eric Saaade från flyktingläger i Afrika.

Jag blir allt mer övertygad om att hjälp till människor i nöd skall ske på plats i krisens närområde.

Det tar alldeles för mycket resurser att bedriva flyktinghjälp i Sverige.

Nja. Det där verkar inte stämma. Går utmärkt att göra båda. Sverige verkar ju vara bäst per invånare i OECD på att ge bistånd, samtidigt som vi tar emot flyktingar.
  • Quintus Zebra

Länken hängde ej med. blogg.ud.se/oecd-bloggen/2012/04/13/sveriges-bistand-i-taten/

maria diaz skrev 2014-05-01 10:32:11 följande:
    Sitter och lyssnar på Charlotte Perelli och Eric Saade om deras gripande berättelser från flyktingläger i Afrika.

Jag blir allt mer övertygad om att hjälp till människor i nöd skall ske på plats i krisens närområde.

Det tar alldeles för mycket resurser att bedriva flyktinghjälp i Sverige.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?