daxare skrev 2014-04-23 07:09:36 följande:
Säger samma till dig.Det har gjort ett parti som få brydde sig om, till rätt stort och kommer bli större.Men fortsätt du ha huvudet i sanden, så ska du få se vad som händer.
Det är rätt roande i hur ignoranta folk är för att folk är missnöjda med nuvarande politik.
Som gjort att folk röstar på ett parti som bara står för en sak för dom.Och att SD även bedriver en politik i övrigt som de inte håller med om.Detta visar missnöjet till dagens invandrarpolitik rätt tydligt, men såklart inte om man har huvudet i sanden.
Vi ser sifforor som kan närma sig 15%, och detta med ett parti som skapata en del brottas med massa oegentligheter.
Jag tror och förutspår, att de traditionella partierna kommer ha sitt huvud i sanden.Såpass länge att man sen i slutänden kommer ha tappat så mycket röster, att SD kommer bli en maktfaktor till att stanna.Personligen skrämmer detta mig, och finner det tragiskt humoristiskt att man missar detta.
Vem jag kommer stå och peka finger på är först och främst media, sen partierna själva och sen även de som röstar har ett ansvar att inte bara rösta på annat.Utan även påverka sitt parti.Men såklart det sista vet man hur "enkelt" det är, lättare ta en färdig lösning om än en kass sådan.
Ingen har huvudet i sanden. En majoritet av politiker och av folket håller helt enkelt inte med dig. Invandringspolitiken är enligt flera studier långt ifrån den fråga som folket tycker är viktigast. Trots det tar den oproportionerligt stor plats i debatten. Trots det görs massor av undersökningar i ämnet.
Att riksdagspartier då i detta läge ska ignorera sina egna väljares vilja och efterapa Sveriges impopuläraste parti för att tysta en högljudd majoritet är både ologiskt och på gränsen till odemokratiskt.
En mer öppen debatt om vad de påstådda "invandringsproblemen" beror på. Och ett fokus från politiker på att lösa dem. Är en bättre strategi. För SD bidrar ju konstigt nog knappt med en enda lösning på dessa problem.
Och att SD storlek beror på nån slags mörkläggning är nog en myt. Liknande partier har vuxit sig fram snabbare och starkare i alla jämförbara länder. De växer snarare snabbare i länder med mer invandringsskritiskt debattklimat.