Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Audhild01 skrev 2014-02-23 17:42:28 följande:
    Nä. Du VET vad jag menar. Det går inte att kritisera valet av en viss lucia, utan att det framkommer att lucian inte är önskvärd. Men det var hemskt olyckligt som sagt
    Jodå, klart det går, om man har litet språklig förmåga. Men som alltid, det dunkelt tänkta är det dunkelt sagda (eller skrivna).
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:44:56 följande:
    Det är fabriksarbetare och eventuellt förmän som rekryteras på plats. Ingenjörerna brukar åka med ner ifrån Sverige. Jag råkar liksom veta att det är så, eftersom jag känner många ingenjörer som har flyttat ner till tillverkningsländerna för längre eller kortare perioder. Familjen har också följt med, och barnen har fått gå i engelskspråkig skola, och kommit hem sedan med en massa kunskaper som de gamla klasskamraterna inte har!
    Vad spelar förmän och ingenjörer för roll om kineserna själva är inkapabla till att tillverka hållbara, pålitliga produkter (varför de nu skulle vara inkapabla till det - trodde SD-rassarna var överens om att asiaterna var smartare än oss vita)?
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:48:04 följande:
    De kinesiska ambassadörerna hette inte typiska romerska högätts-namn.
    Nej, men deras barn eller barnbarn hade troligen det.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:53:09 följande:
    I så fall hade hon inte hetat Lucia.
    Varför hade hon inte kunnat heta Lucia om hon var född i grekland? Det är som att säga att man inte kan heta Malin om man är född i USA. Kulturflöden fanns även förr.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:54:44 följande:
    Hon var född i Syracusa, och det ligger på Sicilien.
    Det vet man inte säkert, det är en tes.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-23 17:52:46 följande:
    Undanflykter. De som röstar på SD är mer politiskt intresserade än vad andra sympatisörer är. Det ÄR fakta.
    Nej, det är det inte. För hade de varit politiskt intresserade hade de läst på, skaffat sig information, kunskap och vetande om hur ekonomi, politik och sociala reformer fungerar. Allt som SD står för visar på noll koll på någotdera.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:57:23 följande:
    Ja, det tror jag också. På grund av att Sd är både ett nytt (det har sin första period i Riksdagen) och mycket motarbetat parti. Det gör, att de som röstar på Sd har varit tvungna att själva skaffa sig fakta och göra ett kontroversiellt val. Som t.o.m. kan kosta dem arbete, fackföreningsmedlemskap, föreningsuppdrag och privata relationer, om det kommer ut. Det är alltså inget som man gör lättvindligt.
    De har inte skaffat sig fakta, de har skaffat sig myter, lögner och överdrifter. Och det är tragiskt att de offrar sina liv på det.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 17:58:08 följande:
    Fast en rappare i Uppsala Domkyrka var inte "lite i taget"...
    Tycker du ja. För den absoluta majoriteten i Sverige var det det.
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 18:22:01 följande:
    VA? De klarar att skruva ihop dem, ja. På ett löpande band, där varje arbetare gör samma moment hela dagen. Att konstruera kräver helt andra egenskaper  - som jag dock inte påstår att kineser inte har. Men det är en känd sak, att hela Asiens egna hemelektronikindustri, bygger på att KOPIERA vitas uppfinningar - och sedan sätta myriader av flitiga, lågavlönade arbetare på att sätta ihop produkten.
    ...men du är inte rasist, eller hur var det?
  • Dorian Ertymexx
    Audhild01 skrev 2014-02-23 18:51:42 följande:
    Nej, för det jag skriver är sant.
    Nej det är det inte. Att du ens tror det...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?