Varför hatar folk SD?
Jag trodde Sverige var ditt hemland, att du bor här, har vuxit upp här och är svensk medborgare.
Är det samma fenomen som när han kommer i gasen om juden Aschelberg?
Jag trodde Sverige var ditt hemland, att du bor här, har vuxit upp här och är svensk medborgare.
Är det samma fenomen som när han kommer i gasen om juden Aschelberg?
Antaganden duger inte. Någon inom SD måste väl sitta inne med siffror som du kan presentera?
Det är viktigt eftersom det är SD huvudargument. Det är som att regeringen skulle säga röst på vårt förslag för att t.ex Förbifarten blir för dyr. Den självklara frågan blir då hur mycket kostar den? Om svaret då blir "Det vet vi inet eller "det är ointressant" så skulle det aldrig accepteras.
Men de 9 miljoner som du skriver för att hjälpa en person från "afrika" (Nigeria? Egypten? Sydafrika?) hur har de räknat då? Hur gammal är personen? Är det ett barn, ungdom, 30åring? Vad ingår i kostnaderna?
Du hann före mig, men ja, precis så.
En liten passus bara - Sovjetunionen hade många fel, men detta var faktiskt inte ett av dem. Sovjet jobbade mer för i alla fall relativ jämställdhet, och kvinnors chanser till utbildning och karriär än många andra samtida samhällen. Det är reaktionen mot det vi ser idag i Ryssland.
Det som sänkte Gorbatjov var den kraft han utlöste som han inte räknade med. Samt de tre hökar som försökte stoppa honom (han hamnade ju i husarrest) men senare fick lämna in. Sedan klev Jeltsin in för att hindra att landet skulle hamna i inbördeskrig. Resten är historia. Putin försöker nu återskapa ett Storryssland med någon kombination av gammal sovjetisk kontroll men samtidigt en hemsnickrad kapitalism.
Det som sänkte Gorbatjov var den kraft han utlöste som han inte räknade med. Samt de tre hökar som försökte stoppa honom (han hamnade ju i husarrest) men senare fick lämna in. Sedan klev Jeltsin in för att hindra att landet skulle hamna i inbördeskrig. Resten är historia. Putin försöker nu återskapa ett Storryssland med någon kombination av gammal sovjetisk kontroll men samtidigt en hemsnickrad kapitalism.
Läs om Augustikuppen. Det var en grupp konservativa gammelkommunister som ville gå tillbaka till gamla Storsovjet med allt vad det skulle innebära.
sv.wikipedia.org/wiki/Augustikuppen
Kraften var frihetstörstande människor. Som längtade efter ett bättre liv. Både inom Sovjet men även i länderna som ingick i unionen. Det var tyvärr även en liten grupp människor som inte tvekade en sekund på att roffa åt sig statens och folkets egendomar för sin egen vinning i vissa länder inkl Sovjet. De lyckades för att de satt på rätt position och hade de kontakter som behövdes.
Det är sant! Men vi lät/ ville att det skulle hända. Vilka har han sparkat ut och konfiskerat bolagen för idag? Säger ju det pest eller kolera, medans du verkar säga iq fiskmås.
Och jag har inte upplevt rasism, trots att jag är invandrare. Att vi inte upplevt något betyder inte att det inte finns.
Ja, den SD-klanen, alla tycks vara stöpta i samma form.
LoLz, allvarligt? Är det det bästa du har att komma med? Men visst, påvisa gärna var jag uttrycker mig rasistiskt - om inte annat så att jag kan bättra mig om det du skriver stämmer.
Grattis, du kan alltså tänka dig att rösta på nazister. Så totalt förvånad jag inte är.
Sd hatar bla Zlatan Ibrahimovic, de anser att han inte har rätt att kalla sig svensk.
Sd brukar nämna något diffust om hans beteende men det är uppenbart att det handlar om hudfärgen. Dvs rasistiskt.
Vet inte så mycket om din pansargeneral - men jag är övertygat om att han inte likt Myrdal varit vittne till avrättningar och massvält och broderat lika uppbyggliga som förljugna historier kring detta.
Uppbyggliga för troende kommunister, alltså.
Ni förnekar er då inte.
När en invandrare har begått ett brott så tycker ni att vi ska skicka ut denne eftersom "det är ju så dom är".
När en främlingsfientlig sätter en moské i brand så är det samhällets fel.
Jag tror att vi har kommit till pudelns kärna till varför jag hatar Sverigedemokrater.
Jasså? Hade det varit att förstora saken om två synagogor bränts? Två kyrkor? Två SD-lokaler?
[quote=74615479][quote-nick]MrFahrenheit skrev 2015-01-03 17:23:43 följande:[/quote-nick]
Jag har lärt mig genom åren (ren vishet) att den som kallar någon annan för en idiot egentligen ifrågasätter ifall man är ett Batman- eller Superman-fan, trots att man egentligen är ett Spiderman-fan...
Det är bättre att du försöker lära dig att läsa! Har jag citerat dig?
Nu har du citerat mig !
Vilket gör att jag med gott samvete kan fortsätta att citera dig...