Inlägg från: Helhet |Visa alla inlägg
  • Helhet

Varför hatar folk SD?

FDFMGA skrev 2014-12-02 00:33:44 följande:

Jag trodde Sverige var ditt hemland, att du bor här, har vuxit upp här och är svensk medborgare.

Är det samma fenomen som när  han kommer i gasen om juden Aschelberg?

Svt skrev 2014-11-15 15:54:02 följande:
    Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.
    Haha du är rolig du, har aldrig skrivit något om Ascberg.
  • Helhet
    de Robespierre skrev 2014-12-03 19:42:55 följande:

Antaganden duger inte. Någon inom SD måste väl sitta inne med siffror som du kan presentera?

Om nu det är viktigt. I Norge kostar det ca 9000000 att hjälpa någon från Afrika i snitt.
  • Helhet
    de Robespierre skrev 2014-12-04 20:08:31 följande:

Det är viktigt eftersom det är SD huvudargument. Det är som att regeringen skulle säga röst på vårt förslag för att t.ex Förbifarten blir för dyr. Den självklara frågan blir då hur mycket kostar den? Om svaret då blir "Det vet vi inet eller "det är ointressant" så skulle det aldrig accepteras.

Men de 9 miljoner som du skriver för att hjälpa en person från "afrika" (Nigeria? Egypten? Sydafrika?) hur har de räknat då? Hur gammal är personen? Är det ett barn, ungdom, 30åring? Vad ingår i kostnaderna?

Det är ett snitt vare sig några jobbar, blir läkare eller är arbetslösa. Inte accepteras tillåt mig skratta. Vad lägger vi på, att hjälpa folk i Sverige ? 20, 40 100 200 miljarder per år. Vi för ingen statistik på det, antagligen ända landet i världen som inte har koll. Du vet godheten och sin egen karriär har inget pris. Vilka grupper tror du drabbas först när pengarna sinar, dig mig eller de i ytterområdena ?
  • Helhet
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-04 20:51:31 följande:

Du hann före mig, men ja, precis så.

En liten passus bara - Sovjetunionen hade många fel, men detta var faktiskt inte ett av dem. Sovjet jobbade mer för i alla fall relativ jämställdhet, och kvinnors chanser till utbildning och karriär än många andra samtida samhällen. Det är reaktionen mot det vi ser idag i Ryssland.

Lite synd att globalisterna sänkte Gorbatjov fullständigt.Tror mera att Putin reagerar mot globalisterna som försökte plundra landet, iof pest eller kolera.
  • Helhet
    de Robespierre skrev 2014-12-04 21:42:53 följande:

Det som sänkte Gorbatjov var den kraft han utlöste som han inte räknade med. Samt de tre hökar som försökte stoppa honom (han hamnade ju i husarrest) men senare fick lämna in. Sedan klev Jeltsin in för att hindra att landet skulle hamna i inbördeskrig. Resten är historia. Putin försöker nu återskapa ett Storryssland med någon kombination av gammal sovjetisk kontroll men samtidigt en hemsnickrad kapitalism.

Nä, han vädjade om lån från väst, så väst sänkte honom fullständigt. Och lät globalisterna/ kapitalisterna svärma över landet. Lite synd ! Tror att han hade varit bra i det skedet för Ryssland.
  • Helhet
    de Robespierre skrev 2014-12-04 21:42:53 följande:

Det som sänkte Gorbatjov var den kraft han utlöste som han inte räknade med. Samt de tre hökar som försökte stoppa honom (han hamnade ju i husarrest) men senare fick lämna in. Sedan klev Jeltsin in för att hindra att landet skulle hamna i inbördeskrig. Resten är historia. Putin försöker nu återskapa ett Storryssland med någon kombination av gammal sovjetisk kontroll men samtidigt en hemsnickrad kapitalism.

Kraft? Är det dem som försöker plundra land efter land?
  • Helhet
    de Robespierre skrev 2014-12-04 22:29:53 följande:

Läs om Augustikuppen. Det var en grupp konservativa gammelkommunister som ville gå tillbaka till gamla Storsovjet med allt vad det skulle innebära.

sv.wikipedia.org/wiki/Augustikuppen

Jag har sätt/ läst det. Ja eftersom landet blödde, smart av väst att inte låna ut pengar och

att låta globalisterna börja att plundra landet. Har du ingen koll alls på vad som händer i världen?
  • Helhet
    de Robespierre skrev 2014-12-04 22:33:42 följande:

Kraften var frihetstörstande människor. Som längtade efter ett bättre liv. Både inom Sovjet men även i länderna som ingick i unionen. Det var tyvärr även en liten grupp människor som inte tvekade en sekund på att roffa åt sig statens och folkets egendomar för sin egen vinning i vissa länder inkl Sovjet. De lyckades för att de satt på rätt position och hade de kontakter som behövdes.

Det är sant! Men vi lät/ ville att det skulle hända. Vilka har han sparkat ut och konfiskerat bolagen för idag? Säger ju det pest eller kolera, medans du verkar säga iq fiskmås.
  • Helhet
    Helhet skrev 2014-12-04 22:51:17 följande:

Det är sant! Men vi lät/ ville att det skulle hända. Vilka har han sparkat ut och konfiskerat bolagen för idag? Säger ju det pest eller kolera, medans du verkar säga iq fiskmås.

Sorry! Svarade innan jag såg att du hade svarat . Ta det lugnt och ta av och ibland på folie-hatten, och ta inget parti efter ideologiska tankar, samt tro inte på 50% av det du läser. Då ökar risken att du hamnar i närheten av sanningen.
  • Helhet
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-07 15:59:27 följande:

Och jag har inte upplevt rasism, trots att jag är invandrare. Att vi inte upplevt något betyder inte att det inte finns.

Begriper du överhuvudtaget något av det du skriver? Du påstår en massa hörsägen, men när någon annan har andra erfarenheter så kan man absolut inte använda sig av hörsägen/erfarenheter. Givetvis finns det rasism kriminalitet, stora ekonomiska problem, problem i skolor. Men du kommer inte hitta så mycket av detta bland DINA rasister. Kolla lite riktig statistik om du nu är intresserad av problemen, ps. andra länder har ofta riktig statistik.
  • Helhet
    FDFMGA skrev 2014-12-08 18:02:33 följande:

Ja, den SD-klanen, alla tycks vara stöpta i samma form.

Oj, har du klippt och klistrat? Tycker att en av de största rasisterna och mest fördomsfullaste-människan här, med noll insikt och ingen självkritik faktiskt förtjänar sin egen medicin. Tur att man känner normala människor med invandrar bakgrund, hade jag antagit att alla va som honom hade jag lätt röstat på Svp.
  • Helhet
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-09 08:11:17 följande:

LoLz, allvarligt? Är det det bästa du har att komma med? Men visst, påvisa gärna var jag uttrycker mig rasistiskt - om inte annat så att jag kan bättra mig om det du skriver stämmer.

Grattis, du kan alltså tänka dig att rösta på nazister. Så totalt förvånad jag inte är.

Tack för att du iaf tänker till! Du är väldigt fördomsfull och är inte objektiv någonstans . Tja svenskar har hatat finnar och juggar, några av mina bästa vänner är det. Men pga det kommer jag aldrig att hålla med några imbecilla , och tja kommunister, vet faktiskt inte vad ni är. För mig är ni sjuktnaiva och lever i en fantasivärld.
  • Helhet
    sjuttiofemman skrev 2014-12-10 15:32:37 följande:

Sd hatar bla Zlatan Ibrahimovic, de anser att han inte har rätt att kalla sig svensk.

Sd brukar nämna något diffust om hans beteende men det är uppenbart att det handlar om hudfärgen. Dvs rasistiskt.

Oj, de invandrings-positiva, svara som vanligt med deras ypperliga belägg . Lyssna och lär så här bemöter man någon som undrar om man måste räkna pengar. Herregud!
  • Helhet
    FDFMGA skrev 2014-12-12 19:45:48 följande:

Vet inte så mycket om din pansargeneral - men jag är övertygat om att han inte likt Myrdal varit vittne till avrättningar och massvält och broderat lika uppbyggliga som förljugna historier kring detta.

Uppbyggliga för troende kommunister, alltså.

Läs på lite om arnstad! Din ledare refererar ju till hens kompetens, och halva Sverige skrattar och skäms. En dåre är alltid en dåre även om ni tycker lika i någon fråga.
  • Helhet
    KillBill skrev 2015-01-03 11:15:55 följande:

Ni förnekar er då inte.

När en invandrare har begått ett brott så tycker ni att vi ska skicka ut denne eftersom "det är ju så dom är".

När en främlingsfientlig sätter en moské i brand så är det samhällets fel.

Jag tror att vi har kommit till pudelns kärna till varför jag hatar Sverigedemokrater.

Dorian Ertymexx skrev 2015-01-03 15:48:47 följande:

Jasså? Hade det varit att förstora saken om två synagogor bränts? Två kyrkor? Två SD-lokaler?

Idiot, nu verkar ju den första branden ej vara anlagd ( polisen hittar inga spår) nummer två troligtvis en raket, nummer tre vet vi inget om. Om det har brunnit i en kyrka eller en Sd lokal Så är det givetvis förjävligt om expressen trummar ut 12 sidor att det antagligen är extremistiska-muslimer som ligger bakom. Fast man inte har en aning, fattar du inte det?
  • Helhet

[quote=74615479][quote-nick]MrFahrenheit skrev 2015-01-03 17:23:43 följande:[/quote-nick]

Jag har lärt mig genom åren (ren vishet) att den som kallar någon annan för en idiot egentligen ifrågasätter ifall man är ett Batman- eller Superman-fan, trots att man egentligen är ett Spiderman-fan...

Det är bättre att du försöker lära dig att läsa! Har jag citerat dig?

• Helhet
    MrFahrenheit skrev 2015-01-03 19:37:58 följande:

Nu har du citerat mig !

Vilket gör att jag med gott samvete kan fortsätta att citera dig...

Helt korrekt! Inga problem : )
Svar på tråden Varför hatar folk SD?