Inlägg från: Jeaninne |Visa alla inlägg
  • Jeaninne

Varför hatar folk SD?

Quintus Zebra skrev 2014-08-15 10:39:00 följande:
    Är det detta SD vill? Kan du gå i god för det? Som aktiv i partiet. Finns det något dokument som skildrar dessa planer? Eller är det planer som görs upp bakom stängda dörrar?
    Det är väl ingen hemlighet att det är det vi strävar..? Det borde ALLA göra. Men NEJ något sådant dokument har jag inte tillgång till. Du får läsa partiprogrammet, som dock är lite PK-fierat!
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-08-15 14:04:54 följande:
    Det är nog du och Gudasänd som borde starta parti. Att gångra antalet med 500 gav MER än ett rimligt isberg - oavsett hur antalet berör kombatanterna eller deras släktingar och församlingsmedlemmar som skulle heja på. Vi kan gångra antalet med 1000 och ändå bara få en liten klick utav Sveriges muslimer, som passivt och aktivt skulle medverkande, (1,6% av muslimerna skulle det utgöra).

Men visst, jag får väl fråga vad du anser rimligt; att gångra antalet med 10 000?; 100 00?; eller vad?

Och exakt vad verifierar att antalet ens borde gångras med mer än 200, för att rymma HELA rörelsen i Sverige?

Det är du, gelikar samt Gudasänd - som har förmågan att bygga upp otroliga scenarion utan minsta lilla kliniska bevis. Ni är i en klass för sig..
    Fast nu räcker det faktiskt med att EN ENDA av dem kommer tillbaka hit med kunskaper om hur man smäller av bomber i folkmassor... för att det ska bli en katastrof. Och det är inget jag sitter och fantiserar ihop - det oroar SÄPO också. Har stått om det i flera dagstidningar de senaste dagarna.
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-08-15 16:16:59 följande:
    Med andra ord så fanns det inget kött på benen alls i förra sakfrågan, innan det vinklades bort i något annat att diskutera.

Frågan är huruvida vi bör straffa hela kollektivet muslimer på grund av dessa få och för att det med dessa få finns en islamistisk hotbil i Sverige. Vart du står i frågan står redan klart, huruvida du har belägg för dina egna tankar i frågan verkar dock ointressant - och vuxna svenskar får hemskt gärna ha en större kvalitetskontroll på sina tankar än så, speciellt om de arbetar politiskt som du gör.

Hur som helst så tror vare sig jag och majoriteten svenskar på kollektiv bestraffning. Misstron på sådan metoder sitter rätt djuptrotad i svensken, hade exempelvis inte låtit mina barn leka hos föräldrar som straffar kollektivt. Beteendet är ovärdigt det svenska folket.. sedan kan du och gelikar gasta om svensk stolthet bäst ni vill, ni verkar ändå inte förstå begreppet stolt som någonting man handlar efter (utan snarare verkar det handla om saker man inte ens kan påverka, bland er, som vart man föds och dylikt).

Jag blir bara mer och mer trött på det där konspirations- och kollektivt bedtraffande partiet som kallas för Sverigedemokraterna. Är inte det minsta stolt över svenskar som påstår saker om folkgrupper utan belägg och som vill straffa dem med metoder som är allt annat än hederligt och civiliserat. Men man kan tryggt konstatera att ni iallafall är relativt få..
    Du kan läsa här t.ex.. Muslimerna som åker till Syrien för att kriga, kommer för övrigt inte bara från Sverige, utan hela Europa.

www.aftonbladet.se/nyheter/article18926919.ab

Artikeln är från i maj, så siffrorna är högre nu för övrigt.

Och sedan detta med "kollektiv bestraffning". När ska "ni" fatta att det inte är ett "straff" att inte få komma in i Sverige..? Det är en YNNEST att FÅ komma in i Sverige, för det är ingen självklarhet att någon som inte ÄR svensk ska få göra det. Vi har rätt att välja vilka vi släpper in på exakt vilka grunder vi vill. Om vi så enbart vill släppa in rödhåriga, barnlösa och minst två meter långa personer, så har vi rätt att sätta den begränsningen!
  • Jeaninne

Det här har jag inte vetat förresten: även somaliska KVINNOR åker ner för att hjälpa dom som krigar (men inte att använda vapen aktivt):

www.exponerat.net/sex-somaliska-kvinnor-rest-fran-stockholm-till-syrien-for-deltagande-i-jihadkrig/

Jag tycker faktiskt att det är rejält otäckt att de här grupperna samlar inte bara folk som åker tillbaka till sitt hemland för att kriga, vilket man på något plan kan förstå, utan både män och kvinnor från ANDRA muslimska länder. Somalia t.ex. är ju ett afrikanskt land, väldigt väsensskilt från arabvärlden, och araber har aldrig respekterat svarta, utan sett dem som slavar. I större utsträckning än vita gjort, och även fortfarande. Men nu verkar kraften i den islamistiska rörelsen ha blivit så stark, att den förbrödrar de svarta muslimerna och de arabiska..! 

• Jeaninne
    Digestive skrev 2014-08-15 16:52:20 följande:
    Jag vill tro att du har rätt, för Sveriges politiks skull. Tomma stolar gör ingen nytta. Kompetensen kan dock diskuteras i detta konspirationsteoretisja parti..

Anser du att det är kompetent av exempelvis Jeaninne här - en aktiv sverigedemokrat - att utfärda farhågor om andra människor utan belägg? Och då menar jag inte belägg som i att fenomen finns, utan belägg som berör storleken och omfattningen på dessa fenomen (som vederbörande basunerar ut som just stora och omfattande).

Anser du det kompetent att behärska mängdlära så uselt att man efter en artikel om 80 individer börjar tilltala hela gruppen om cirka 500 000? En smått ledande fråga men likväl.

Jag kan inte se sådant här som kompetent, det är i bästa fall sinnesslött - dessa konspirationsteorier och denna retorik verkar dock genomgående bland sverigedrmokrater (både här som i riksdagen syns detta).
    Men nu har jag ju visat för dig att det även är somalier - och somaliskor t.o.m. - som ansluter sig till Jihad i Mellanöstern. Du ser inget oroande i det..?
  • Jeaninne
    Quintus Zebra skrev 2014-08-15 17:16:12 följande:
    Att många i SD helt vill stoppa fler muslimer att komma till Sverige. Nej, det är nog ingen stor överraskning för oss som följt partiet sedan starten.

MEN det är ju många SD-anhängare och SD-försvarare här och på andra platser som skulle påstå att det där bara är elak lögn och svartmålning av SD om man som SD-kritiker påstår att det är dit åt SD strävar.

För egen del hade det ju varit väldigt skönt om SD slutade vara PK och vågade stå för det, om det är det de vill. Så att väljare som inte tycker så slipper luras att rösta på ett parti som har andra intentioner än de de yttrar offentlig?
    Fast du, jag tror inte att våra väljare kommer att gråta om det inte blir några fler muslimer här... Obestämd
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-15 17:52:17 följande:
    Så du tycker att vi ska göra skillnad på medborgare och medborgare? Gäller det alla ursprung? Och hur många generationer ska man ha bott här för att inte riskera att förlora medborgarskapet.

Apropå nazisternas ursprung, så vet jag inte. Typiskt PK-media att inte gå ut med det. Avpixlat hoppade inte på den bollen heller...
    Jag tycker att vi i första hand ska vara mycket mer restriktiva med att ge ut medborgarskap. Det ska vara en YNNEST som man får efter många år, när man visat att man kan språket, kan reglerna i samhället, är laglydig och hederlig, försörjer sig själv och sin familj, uppfostrar sina ungar till goda och välanpassade svenska medborgare...
  • Jeaninne
    Philipsson skrev 2014-08-16 05:34:36 följande:

Rekord för Sd hos SIFO (10,1%): www.svd.se/nyheter/valet2014/kraver-en-valspurt-som-overtraffar-alla-andra_3826272.svd.

Ha också i åtanke att SIFO alltid underskattar Sd-sympatierna. I mätningen om den 15 augusti 2010 fick Sd 4,5%; valresultatet blev 5,7%, alltså en skillnad på 1,2%. 1,2% av 5,7% = 21%. 21% av 10,1% = 2,1%. 10,1% + 2,1% = 12,2%. Någonstans där lär det hamna.

Mp sjunker, Sd stiger. Sd blir säkert tredje största partiet i valet, efter S och M!

Ja, och det var väldigt bra att sossarna gick ut med den tredje pappamånaden, nu före valet. Det kommer att driva många av deras traditionella väljare över till Sd!
  • Jeaninne
    Flash Gordon skrev 2014-08-16 09:05:10 följande:
    Nog tycker jag det kan vara sunt beteende att göra en riskbedömning utifrån grupptillhörighet. Inte enbart utifrån grupptillhörighet, men som en mer eller mindre betydelsefull komponent.
    Ja, det är ju liksom inte speciellt konstigt att folk med arabiskt utseende kollas extra mycket på flygplatser...
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-16 14:21:55 följande:
    Så då tycker du inte att man ska kunna bli av med sitt medborgarskap?
    Jag skulle HELLRE se att det tog mycket lång tid, och ställdes mycket höga krav, för att FÅ medborgarskapet. Men som det är nu, när vi har delat ut medborgarskap helt kravlöst, så tycker jag att man ska kunna bli av med det, ja.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?