Inlägg från: Jeaninne |Visa alla inlägg
  • Jeaninne

Varför hatar folk SD?

Kunigunda skrev 2014-08-16 14:34:54 följande:
    Nej. Det är inte heller konstigt att finnar ofta möts av fördomar om alkoholism. Att kvinnor i åldrarna 25-35 förbises vid vissa rekryteringar utifrån risken för barnafödande. Att svarta unga män skjuts ihjäl av amerikansk polis. Etc. Orsaken stavas djupt rotade fördommar, inte gudomlig insikt och sanningstörst.
    Fast nu är det ju ett faktum, att nästan alla flygplanskapningar har utförts av just araber. När något är ett faktum så är det inte en fördom. Det måste du väl inse..?

Vad är viktigast - att vi inte diskriminerar araber genom att strunta i att kontrollera dem på flygplatserna, utan i stället tar in Lars-Göran och Gun-Britt, 70 år, på väg till Gran Canaria, på kroppsvisitering..? Eller att ett flygplan springer i luften när DU - eller ditt barn - sitter i det..?
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-16 14:34:54 följande:
    Nej. Det är inte heller konstigt att finnar ofta möts av fördomar om alkoholism. Att kvinnor i åldrarna 25-35 förbises vid vissa rekryteringar utifrån risken för barnafödande. Att svarta unga män skjuts ihjäl av amerikansk polis. Etc. Orsaken stavas djupt rotade fördommar, inte gudomlig insikt och sanningstörst.
    Sist jag kollade var det dessutom kvinnor i åldern 25-35 år som födde de allra flesta barnen här i landet, så DET är för övrigt inte heller en fördom. Jag skulle inte heller anställa några kvinnor i den åldern, om jag hade makten.

Jag vet ju hur mycket problem det blir på arbetsplatsen, när kvinnan bara ser sin plats där som en födkrok eller en reträttpost, som ska ge henne rätt till olika SGI-baserade ersättningar från Fk - medan hon är upptagen med att vara sjukskriven för gravidetsillamående, ha havandeskapspenning, vara föräldraledig och vabba med de tre barnen...
    As for me, the Lord Jimmie I hold to be my liege-lord, whether he claim it or no. His wish is to me a command.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-16 15:30:58 följande:
    Men då upprepar jag min fråga:

Så du tycker att vi ska göra skillnad på medborgare och medborgare? Gäller det alla ursprung? Och hur många generationer ska man ha bott här för att inte riskera att förlora medborgarskapet.
    Det kan jag inte svara på rakt av. Men såklart att det ska gälla alla ursprung. En finsk seriemördare som skändat och mördat svenska kvinnor, har också förverkat sin rätt att leva här.
  • Jeaninne
    Digestive skrev 2014-08-16 16:25:20 följande:
    Man bör inte att problimatisera människor på sådana grunder. När det fortfarande är så få araber som just kapar flygplan så har vi INTE problem med araber, utan problem med flygkapare. Det är du och gelikar som tror på kollektiv bestraffning som princip, medan ~90% av befolkningen inser att det är högst förlegade metoder.

Säkerhetspersonalen vid flygplatser ska fokusera uteslutande på BETEENDE och inte stirra sig sverigedemokratiskt blinda på härkomst, utseende eller något annat löjligt trams. Skulle aktuell personal agera så som du subtilt föreslår, så skulle säkerheten garanterat bli lidande, inom hela sektorn..

Tack och lov så förstår folk bättre.
    Fast jag råkar då veta att personer med semitiskt utseende och/eller namn kontrolleras noggrannare. Även SÄPO har koll på människor av vissa ursprung, mer än andra. Att kontrollera alla lika mycket skulle skapa ännu längre köer och mer förseningar i flygtrafiken än idag.

Och "beteende"..? Proffsterrorister har fått lära sig att spela teater. De ser inte skyldiga ut.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-16 17:13:59 följande:
    ...är det f.ö. detta synsätt du menar gör SD till ett kvinnoparti som vill kvinnor väl? Eller håller du inte med det parti du som aktiv politiker representerar?
    Jag uttalar mig nu som privatperson. MEN Sd vill ha ett förstärkt vårdnadsbidrag samt även se över andra lösningar, som kan underlätta för mammor att vara hemma längre. Detta är inte bara positivt för familjerna som utnyttjar det, utan även för företagen som slipper ett antal trötta, lågpresterande, ständigt sjuka och vabbande småbarnsmammor... Win-win!
  • Jeaninne
    Flash Gordon skrev 2014-08-16 17:26:17 följande:
    Det finns en ganska enkel och tydlig gräns.

Antingen föds man in i ett medborgarskap eller så ansöker man om ett.

Beviljade medborgarskap bör lämpligen kunna dras tillbaka i vissa fall. Funkar i bland annat UK och Tyskland(?) så det borde fungera här.
    Jomen det låter vettigt. Även om jag någonstans tycker,  att när det gäller just krigs- och terrorbrotten, så HJÄLPER det inte att den unge mannen är född här. Åker han frivilligt till sitt hemland eller ett annat muslimskt land, för att lära sig och tillämpa terrormetoder, så kan han stanna där sedan... Och inte komma och skrika på hjälp av svenska UD och våra advokater... För den individen har ju uppenbarligen aldrig blivit svensk annat än på papperet.

(Fast jag vet inte om det är juridiskt hållbart, för det BLIR svårt med gränsdragningarna - det blir det.)
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-16 17:56:21 följande:
    Hur ska vi kompensera företagen för alla trötta, lågpresterande, ständigt sjuka och vabbande småbarnspappor?

Hur hjälper det kvinnor att vara hemma längre? De stora kvinnoproblemen idag är lägre livslön, låg pension och lägre lön för samma arbete - allt kopplat till långa mammaledigheter. Hur blir kvinnornas situation bättre av att detta förstärks?

Att du som privatperson uttalar dig sexistiskt och nedsättande samtidigt som du är aktiv politiker i SD påverkar min syn på dig och partiet, och borde påverka partiets syn på dig.
    Folkpartiet har kommit med ännu ett utmärkt förslag:

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19378417.ab

Med delad pension skulle en hustru som varit hemma, och sedan jobbat deltid, ändå få en hygglig pension. Är hon och maken skilda vid det laget, så är det inte mer än rätt att han får avstå pensionspengar - eftersom hon faktiskt var hemma och vårdade DERAS barn och hem, och gjorde livet lättare för honom under den perioden!

(Men som vanligt vågar man inte lita på Fp, eftersom det här är just ett sådant förslag som tokfeministerna i partiet skulle vända sig emot DIREKT efter valet... Birgitta Ohlsson släpade ju till och med runt sitt nyfödda barn på jobb i EU-parlamentet... )
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-16 17:56:21 följande:
    Hur ska vi kompensera företagen för alla trötta, lågpresterande, ständigt sjuka och vabbande småbarnspappor?

Hur hjälper det kvinnor att vara hemma längre? De stora kvinnoproblemen idag är lägre livslön, låg pension och lägre lön för samma arbete - allt kopplat till långa mammaledigheter. Hur blir kvinnornas situation bättre av att detta förstärks?

Att du som privatperson uttalar dig sexistiskt och nedsättande samtidigt som du är aktiv politiker i SD påverkar min syn på dig och partiet, och borde påverka partiets syn på dig.
    Och angående "sexistiskt" och "nedsättande" så är jag själv kvinna. Det säger väl allt..? Det ÄR inget konstigt - utan helt normalt - att en mamma fokuserar någon annanstans än på arbetet, när hon är gravid samt när barnen är små. Det är bara vi här i Sverige som inte vill erkänna det, eller tillåta det, längre... En normal mamma anser att hennes barn är viktigare än lön och karriär.
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-16 18:02:25 följande:
    Jag tänkte väl det... Jag försöker igen:

Gäller detta bara muslimer? Eller även terroristsympatisörer (exv nazisterna som stred i Ukraina) födda i Sverige till finska föräldrar? Eller en terroristsympatisör född utomlands med en svensk förälder? Eller en terroristsympatisör född utomlands till svenska föräldrar? Hur skulle, i detta sammanhang, min finska pappa och ryska farmor påverka min medborgerliga status? Och hur ska detta hållas koll på? 1:a och 2:a klassens medborgare? En siffra i passet? En symbol på kavajslaget?
    Jag säger ju att det inte går att göra gränsdragningar, så där enkelt. JAG kan inte sitta vid datorn och göra det. MEN jag anser att en vattendelare måste vara, om terroristen ifråga kan anses bli farlig för OSS - när och om han får komma tillbaka hit.

De som har åkt till Ukraina har ju ingen anledning att spränga av bomber mot svenskar, såvitt vi vet. I dagsläget har inte heller några finländare eller ryssar anledning att göra det. Men OM det i framtiden skulle uppstå en konflikt mellan t.ex. Sverige och Ryssland, så måste vi naturligtvis bli mer restriktiva mot dom som har ryskt ursprung OCH väljer att ansluta sig till någon slags rysk armé som arbetar emot Västländerna... eller vad nu den konflikten kan komma att gälla. Det är inte statiskt!
  • Jeaninne
    Kunigunda skrev 2014-08-17 01:45:51 följande:
    Men det där är ju inga förslag eller åtgärder. Det är ju bara åsikter. Det jag saknar från SD - och nu dig - är en konkretiserad politik. Hur ska de satsa på kvinnor? Jeaninne, ovan, aktiv SD-politiker, har ju precis gett exempel på åtgärder som syftar till att försämra kvinnors villkor och ekonomi.
    Det du säger nu, är ju samma sak som att kvinnor inte vet sitt eget bästa. Eller hur..? Kvinnor kan inte själva väga fördelar och nackdelar emot varandra, när det gäller att stanna hemma en längre tid med barnen än den officiella föräldraledigheten medger. Utan samhället måste bestämma detta ÅT dom..?

Med en sådan kvinnosyn undrar jag försynt - tycker du att kvinnor ska ha rösträtt..? Om de inte ens klarar av att bestämma över sina egna liv, så verkar det oansvarigt att låta dem rösta om statsangelägenheter, menar jag... Obestämd
Svar på tråden Varför hatar folk SD?