Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Digestive skrev 2014-01-23 15:17:37 följande:
    Haha.. "[...] det finns bara en tolkning", "Läran är bokstavstroende [...]". Skrattande Vaknade vederbörande sen eller?
    Precis. Orkade inte ens svara på sådana totala dumheter.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-01-23 15:22:58 följande:
    Så för att det redan finns infödda neandertalare i landet så ska vi importera fler?

Jag undrar fortfarande hur man kan tycka att det är ok för människor att åka iväg och terrorisera och mörda när den som åker säger sig vara svensk?

Med andra ord så medverkar vi till eländet? Inte jag men alla som inte ser några "konstigheter" med det.

Tragiskt. 

Sedan så är det en potentiell risk att vissa dyker upp i landet och spränger en bomb. Det är helt ok verkar det som....
    Importerar vi människor? Då ska vi genast anmälas till FN för slavhandel.

Och du får kanske en till dåre per tusen som kommer hit, men du får också 999 andra som kan hindra dåren, eller läka skadorna som denne skapar.
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-01-23 15:29:16 följande:
    Det värsta är att folk verkar gotta sig i sådant här.

Inte undra på att Sverige håller på att spåra ur fullkomligt....
    De enda som gottar sig i hot och hat är SD-fansen, och ibland SD-topparna. Det var inte den korta komikern eller den "lilla horan" som beväpnade sig med järnrör, det var SD-topparna. För att de kände sig hotade av en kort kille som inte gjort minsta antydan om att vara våldsam, och en 21-årig kvinna. Modiga grabbar.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-23 15:45:42 följande:
    Hur många "svenska" jihadkrigare går det på varje Breivik då?
    Det vet vi inte eftersom vi inte har siffror på vare sig jihadkrigare eller potentiella breiviks. Men då det finns fler järnrörsglada SD-are än det finns jihadister i Sverige så...
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-01-23 15:47:38 följande:
    Vi har tillräckligt med problem och behöver inte skapa mer.

Det jag diskuterade var ifall man skulle neka människor som åkt iväg för att kriga och våldföra sig på andra i andra länder, att komma in i landet igen. Det skulle också vara kriminellt att uppmana folk att åka iväg. Dom flesta åker ju iväg till terrorstämplade organisationer.

Jag tycker att dom återvändande kan packa sig tillbaks, därifrån dom kom, Svensk som icke Svensk. 

Då det också kan vara ett potentiellt hot när vissa kommer tillbaks, så förstår jag inte alls denna öppna famnen mentalitet. Det är ju så synd om dom? Kan jag inte tycka, men mer om den stackars oskyldige som kom i vägen.

Era barn och ni själva kan gärna dela den sanna glädjen ihop med en potentiell bombare, men jag har då ingen lust alls till det.
    Vi behöver inte skapa fler problem, helt sant. Så från och med nu så öppnar vi gränsen för högutbildade invandrare med rent brottsregister, och stänger bebisfabrikerna, ety vi vet vad vi får med invandringen, men inte har minsta aning om vad det är för folk som mammorna föder fram.
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-01-23 15:53:20 följande:
    Det var ingen som dog eller som kom till skada.

Vi kan ju lika gärna dra fram Per Bill från Moderaterna som drog omkring på ett barn skitfull i centrala Stockholm. Där kom det en vakt till skada.

eller Per Svedberg från socialdemokraterna som skrämde livet ur en kollega när även han var skitfull och bankade och skrek knulla knulla på hennes dörr.

Finns ungefär lika modiga människor i alla partier.

Jag är fortfarande inte SD. Man kan ha åsikter om invandringen ändå.
    Skillnaden? De tu Per-en var asfulla och ensamma. SD-"hjältarna" var tre stycken, och de sparkade på en överförfriskad man. Och hotade som sagt en ung kvinna och en känd komiker. Det är ren tur att ingen kom till allvarlig skada. Och vad som också är en viktig skillnad är att SD gastar om att det är INVANDRARE som beter sig så, medan svenskar är "offer" - de är också för strängare straff. Ingen av de tu Per-arna gör detta. De inte bara hotar med våld, de hycklar också som bara faen.
  • Dorian Ertymexx
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-23 18:44:48 följande:
    Skillnaden? De tu Per-en var asfulla och ensamma. SD-"hjältarna" var tre stycken, och de sparkade på en överförfriskad man. Och hotade som sagt en ung kvinna och en känd komiker. Det är ren tur att ingen kom till allvarlig skada. Och vad som också är en viktig skillnad är att SD gastar om att det är INVANDRARE som beter sig så, medan svenskar är "offer" - de är också för strängare straff. Ingen av de tu Per-arna gör detta. De inte bara hotar med våld, de hycklar också som bara faen.
    Icke att förglömma att medan alla andra partier hade kickat politiker som beter sig så, så kom SDs guldgossar undan med bra betalda jobb, bättre position i partiet och inte ens ett hytt med fingret. Så mycket för den så kallade nolltoleransen alltså.
  • Dorian Ertymexx
    Digestive skrev 2014-01-23 16:59:02 följande:
    Ja, om en figur uttrycker ett behov av att "förtydliga" och få muslimer att "lyssna på just dessa lärda" - så säger det sig självt att muslimer inte har en unison tolkning eller för den delen kan räknas som bokstavstrogna på det viset som vederbörande påstår.

Framgår inte dessa saker som rena rama självklarheter därborta? Ett tvåbitarspussel och då vederbörande uppenbarligen har sett tidigare klipp innan så borde pusslet ha lagts med bitarna på plats för längesedan.

Islam kan inte ha unisont bokstavstrogna till en unison tolkning och samtidigt ha en företrädare som uttrycker ett behov av att samla muslimer under en specifik tolkning utav en samling specifikt så kallat lärda (helt enkelt röra sig åt det hållet som just företrädaren önskar - något så extremt ovanligt bland företrädare [oavsett vad som företräds] över lag).
    Det faller på sin egen orimlighet och ska inte behöva ta längre än 2 sekunder för att inse.
    SD-fansen får säkert panik när kristna grupper söker jämka olikheter och samverka också.
  • Dorian Ertymexx
    Erika08 skrev 2014-01-23 17:51:41 följande:

Ni som förespråkar den invandring vi har nu och även vill ha mer av den varan, och kallar alla andra för olika epitet som vill göra annorlunda .

Jag tycker att ni tar och var månad framöver tar och skänker än 80 procent av eran lön till några av alla dom 40 fattiga miljoner människor på flykt i världen.

Jaså det går inte, varför inte?

Men vadå! har inte ni hur mycket pengar som helst, och måste prioritera andra saker i erat liv, säger du.

Det låter som ni är alldeles inhumana och främlingsfientliga, nästan rasistiska, tänk på dom där människorna som inte får era pengar, lilla Fatima och Muhammed, som kanske nu dör.

Men ok, om några av dom här flyttar in i erat hus.

Jaså det går inte, varför inte?

Men vadå! Vill ha dit hus för dig själv, det var det mest egoistiska jag har hört på länge, att någon annan ska få lösa det problemet.  
    Det låter som ni är alldeles inhumana och främlingsfientliga, nästan rasistiska.

Ett litet utdrag ur stycket, en vänsterpartists  uppvaknande.

Tydligen har vi hur mycket pengar som helst, då vi har haft fyra skattesänkningar (till stor del tack vare SD också - de som lååååååvar att hjälpa alla stackars pensionärer, men som hellre sänker skatter när det kommer till kritan).

Flytta in i våra hus? Sure. Jag kan inhysa ett par flyktingar om du inhyser litet pensionärer, de som ni SD-glada brukar ömma så för? Eller är det det vanliga hycklandet som pågår?

• Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-01-23 21:28:29 följande:
    Jag personligen har varit föremål för oräkneliga inlägg där våldtäkt av mig är ämnet. Trots olika nick är de från samma störda människa som dyrkar SD.

Det är ju iofs inte SDs fel, men de drar onekligen till sig en hög andel drägg.
    Som sagt, det är SD som ringer/skriver och våldtäktshotar kvinnor, inte muslimer. Säger allt tycker jag.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?