Inlägg från: Quintus Zebra |Visa alla inlägg
  • Quintus Zebra

Varför hatar folk SD?

Errol Flynn skrev 2014-03-11 10:08:34 följande:
    Är Malmöpolisens utredning skvaller?

Malmöpolisen har inte uttalat sig om saken. Vilket står tydligt i artikeln. Däremot så påstår journalisten att de har talat med flera "oberoende anonyma källor". För det första så är väl skvallerpoliser ingen tillförlitlig källa. För det andra så är källorna anonyma så du kan inte ens veta om de existerar.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 10:12:44 följande:
    bloggar.aftonbladet.se/omvarlden/2014/02/nya-terrorhotet-mot-sverige/

Hot ska man självklart undersöka och ta på allvar.

Men när det raljeras om våldsvänster och terroristislamister så bör man ju veta att tittar man på faktiskt utförda terrordåd och mord i vårt närområde så är de främlingsfientliga överlägsna i statistiken.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    MsMamma skrev 2014-03-11 10:08:10 följande:
    Men ju mer flyktingar (extremister) vi tar emot desto större är risken att statistiken förändras.

Ja, kanske blir rasisterna än mer oroliga när de ser fler bruna ansikten och skjuter och bombar ännu fler? Både du och jag kan gissa. Eller så kan vi utgå ifrån verkligheten, som den är nu.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 10:21:23 följande:
    Kvällsposten kan i dag avslöja att Malmöpolisens utredning, enligt flera oberoende källor, ger en annan bild av händelseförloppet än den som hittills rapporterats.

Jag tror sanningen kommer komma fram.

Ja, säkert. Och fram tills att sanningen gör det har du så högt förtroende för kvällspressen att du väljer att tro på dess skvaller?
  • Quintus Zebra

"Malmöpolisen vill inte kommentera Kvällspostens uppgifter, mer än:

- Det är fortfarande oklart exakt vad som har hänt och varför, säger Marie Persson, presstalesperson på Skånepolisens ledningscentral."

quote=72727548][quote-nick]Errol Flynn skrev 2014-03-11 10:21:23 följande:[/quote-nick]Kvällsposten kan i dag avslöja att Malmöpolisens utredning, enligt flera oberoende källor, ger en annan bild av händelseförloppet än den som hittills rapporterats.

Jag tror sanningen kommer komma fram.[/quote]

• Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2014-03-11 10:08:36 följande:
    Det länkas friskt till alla möjliga sajter här utan närmare källkritik.

Sedan finns det de som känner sig manade att dementera och prata om källkritik när uppgifterna inte passar dem. 

Samma skrot och korn.

Jag talar nog om kritisk granskning nästan jämt. Blir bara förvånad när vissa ena stunden är jättekritiska mot kvällsmaten och sen tar skvaller som en sanning nästa stund.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 10:35:45 följande:
    Ja jag är övertygad.

Och jag är fortfarande inte en av dom som konstant kritiserar kvällspressen. Du blandar ihop mig med någon annan.

Det var inte heller dig jag syftade på från början.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 10:35:45 följande:
    Ja jag är övertygad.

Och jag är fortfarande inte en av dom som konstant kritiserar kvällspressen. Du blandar ihop mig med någon annan.

Det var inte heller dig jag främst syftade på från början.

Du hade förstås köpt om Expressen skrev om oberoende källor som t.ex. har bevis om att SD :s ledning är rasister. För du tror stenhårt på kvällspressens anonyma källor?
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2014-03-11 10:39:06 följande:
    Med betoning på nästan Jaa, sluta gnäll på kvällmaten, tänk på de svältande i Afrika.

Haha. Kvällspressen. Ge mig gärna ett exempel där jag är inkonsekvent vad gäller kritisk granskning :)
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2014-03-11 10:49:50 följande:
    Det är väl klart att du inte kan sitta och kommentera varenda länk på FL som inte är kritiskt granskad. Du gör något val vilka länkar du vill ifrågasätta eller hur. Nu valde du att ifrågasätta expressens uppföljning på aftonbladets rapportering om Malmöhändelsen. Har du ifrågasatt aftonbladets rapportering om samma händelse någonstans?

Det har du ju lite rätt i. Jag är inte heltidsanställd kritisk granskningsväktare. Men det gör ju inte att artikeln blir mer trovärdig.

Jag har inte sett någon dra några stora slutsatser av Aftonbladets rapportering, men så är jag ju en hemmapappa rätt långt från mediabruset nu för tiden.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?