Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Varför hatar folk SD?

Dorian Ertymexx skrev 2014-03-20 14:14:44 följande:
    Tycker du ja. Men nu vet jag ju att ni kör med omvänd psykologi, och försöker hävda att saker som skulle gynna SD skulle vara "bättre metoder för att motverka SD" i diskussionerna med mina meningsfränder här. Allvarligt, hur dumma tror ni att vi är?

Det är inte bara jag som "tycker". Du hittar på öknamn, du raljerar, du tramsar när det kommer till SD och deras väljare. Men det är ditt krig. Det är du som har en agenda så du får väl ta till vilka ,metoder du vill.

Lycka till!

Den sista frågan får jag inte svara ärligt på.
  • Flash Gordon
    Hummelnr12 skrev 2014-03-21 07:10:47 följande:
    Rätt intressant artikel i DN

www.dn.se/debatt/vi-punkterar-de-vanligaste-m.../

Rätt kul artikel.

Först hittar de på en massa påståenden och därefter hittar de på en massa "sanningar" och avslutar med ett: "Så det så!"

De hänvisar till forskning, rent allmänt, men specificerar inte vilken, var och när och tvärtemot vad de påstår så finns det alltså till och med svensk forskning på området som visar på motsatsen till vad deras "sanningar".

Ja, jisses ...

Det är valår, och SD på 10% skrämmer skiten ur en del.
  • Flash Gordon
    Errol Flynn skrev 2014-03-21 10:19:35 följande:
    Får man tycka någonting utan att kallas rasist?

www.aftonbladet.se/nyheter/article18580623.ab

Hysterisk PK:ist till pappa på den fina, bita skolan rasar mot "rasismen" hos de andra föräldrarna:
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18572891.ab

Man ser det man vill se. Han missade att minst ett av barnen från den fina vita skolan blivit misshandlat av barnen från den andra skolan.

Jävla rasister som inte tål att deras barn åker på lite stryk!
  • Flash Gordon
    Naranjos skrev 2014-03-21 17:46:08 följande:
    Glöm inte att det också förekom dödshot. Bland förskolebarn!!

Ja, det också.

Själv undra jag bara om galenskapen skall fortsätta eskalera.

Det går inte ens att bli upprörd längre. Bara trött.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-21 20:06:47 följande:
    Det skrämmer skiten ur de flesta med vett och sans, ja.

Nåja ...

Vett och sans?!

Var då någonstans?

Jag tror nog majoriteten har en mer pragmatisk hållning till det hela. Även de med "vett och sans". och det finns större hot mot Sveriges än SD:s invandringspolitik.

MP:s energipolitik exempelvis.
  • Flash Gordon
    Gert skrev 2014-03-21 21:18:25 följande:
    Slaskpressen mörkar att det är en miljöpartist som har åkt dit för sexköp. Ingenstans står det att det är en miljöpartist. Mir Englund Dusim (MP) arbetar även som socialsekreterare. Om det hade varit en sverigedemokrat hade det blivit krigsrubriker med SD-politiker köpte sex!

www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2317390-politike...

MP är det parti som är mest gynnat av pressen, som minst granskas. Att det samtidigt är journalisternas favoritparti i valbåset är förmodligen bara en slump.

Två stycken partiledare som knarkat tidigare - bara en sådan sak. Vilka hade definitivt INTE kommit undan med det? *retorisk fråga*

Med tanke på att MP faktiskt kan hamna i regeringsställning efter valet så borde det vara på sin plats att granska seriositeten i deras politik kan man tycke, men inte då ... 
  • Flash Gordon
    themia skrev 2014-03-22 22:35:20 följande:
    Ja, så är det. Alla som har lite innanför pannbenet väljer MP.
    Det är inte så konstigt. De smarta söker likasinnade.
    Cool

Siffrorna avser journalister. Inte folk med någon innanför pannbenet.

MP är dagens motsvarighet till rödvinsvänstern på 60- och 70-talet.

Många och stora fantasier och drömmar om en annan värld men ingen riktig koll på hur de skall förverkligas.

Så fort det blir en teknisk, seriös och faktaorienterad diskussion, snarare än en känslomässig sådan, om deras tänkta lösningar så tar det tvärstopp för MP:aren.

Vilket visats gång på gång ex på detta forum.
  • Flash Gordon
    Errol Flynn skrev 2014-03-23 08:54:47 följande:

Vad tror du om journalisten med bakgrund i ett antal mellanstora redaktioner som i tidningen medvetet undanhåller fakta om aktuella brott, men som samtidigt rapporterar varenda sak i detalj till politiskt inkorrekt för att de ska publicera?

"Hatsidorna" matas alltså med tips från de fina medierna eftersom de fina medierna inte kan skriva öppet om saken.

Lite fascinerande är det ändå att det uppstått ett system där "riktig" media inte kan skriva om saker utan blir tvungen att använda parallella media (det sk internet-hatet) för att nå ut med icke-godkända fakta.
  • Flash Gordon
    Enter Sandman skrev 2014-03-23 15:41:17 följande:

Är dom?
    Lustigt, jag har två mycket närstående som båda är miljöpartister, och dom äter allt från anka till öring.
    Eller ok då, en gillar inte kapris och den andra tål inte stekt ägg.
    Kanske kommer det därför införas påbud om att inte äta kapris och stekt ägg, eller vad tror du?

Snacka om dumheter du vräker ur dig.

Vi äter mycket vegetariskt, men det är för att jag som inte är miljöpartist vill ha det så.

MP har faktiskt en tvingande punkt i sitt partiprogram om att vi måste äta mindre kött och istället gå över till vegetarisk kost. De håller öppet för att det kanske måste till "politiska insatser" för att nå detta mål:

"Konsumtion som har negativ klimatpåverkan, såsom fossilt drivna transporter, fossil energi och animalier, måste minska. Politiska insatser måste samverka med ett medborgerligt engagemang för en mer hållbar livsstil. En sådan livsstilsförändring kommer att se olika ut för olika människor. Genom att resa mer miljövänligt, handla mer lokalt producerat, äta mer vegetarisk mat, energieffektivisera hemmet och konsumera färre prylar ökar möjligheterna att leva ett gott liv inom de ramar miljön sätter."

http://www.mp.se/om/partiprogram/miljon

• Flash Gordon
    themia skrev 2014-03-23 21:17:23 följande:
    Löjligt!
    MP har inga "tvingande punkter" om vad folk ska äta. Du tolkar som djävulen tolkar bibeln, men å andra sidan: vem är förvånad.

Ja visst. Jättelöjligt. Jag citerar rakt av ur partiprogrammet där MP säger att vi måste äta mindre kött och mer vegetariskt och att politiska insatser kan bli aktuella för att nå detta mål - och du blir upprörd ...

Att däremot spekulera i hemliga agendor och dolda partiprogram hos ett anat parti är det inga problem med.

Miljöpartister ...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?