Inlägg från: chrissandra |Visa alla inlägg
  • chrissandra

Varför hatar folk SD?

nihka skrev 2014-07-01 23:32:51 följande:
    Ja, det behövs verkligen informeras i städer och byar i Somalia att när man hostar blod är det något fel. Inget man skulle vara medveten om eller vilja söka hjälp för om det inte kommer någon från ett land där människor har en högre "grad av upplysning" och mer "koll". Hmm.

Min erfarenhet är att folk i regel vet när de är sjuka eller inte mår bra. En aktiv smitta är uppenbar medan en latent inte är det men dessvärre är testerna för latet TBC också opålitliga. Det största problemet för många är att få bli föremål för behandling när det behövs flera olika typer av antibiotika för att minska risken att det utvecklas antibiotikaresistenta stammar. Dessutom ska dessa dyra mediciner, ett par, tre, fyra olika sorter tas under lång tid vilket alla inte har råd med eller har tillgång till.

Om vi ska bekymra oss för människor från något särskilt land så finns det flest TBC-smittade människor i Indien. Bara att plocka dem i tullen och sätta dem i karantän när de kommer till Sverige. Eller hur?

Klart man kan skydda sig från TBC. Det kallas för vaccin. Klart man kan skydda sig från sexuellt överförbara sjukdomar, men eftersom alla de facto inte gör det är det kanske säkrast att följa dina önskemål om att göra allt vi kan för att inte "få in något" och sätta alla återvändande turister i karantän.

Jag utgår från att du inte har en aning om vad jag gör och inte gör med mina axlar och resten av min anatomi.
    .
    Jag var inte medveten om att du klassar psykiatriska tillstånd som smittsamma - för det var väl smitta vi pratade om? Eller det var iaf vad jag pratade om.

Vad jag vänder mig mot är din syn att det är rätt att behandla männikor olika beroende på var de kommer ifrån.
    Vad för vaccin ska man ta mot TBC?
    Som täcker alla varianter?
  • chrissandra
    FDFMGA skrev 2014-09-23 22:15:39 följande:
    Du menar alltså att de andra partierna, de som fått 87 procent av rösterna, ska svika sina väljare. Jag tycker att de var oerhört tydliga i budskapet att de inte kommer att samarbeta med SD och 87 procent röstade alltså på partier som hade detta som ett centralt budskap i valrörelsen.

Vad gäller media så är en fri press ett av demokratins fundament - det vore synnerligen olyckligt om Sverige blev som vissa diktaturstater eller bananrepubliker där makten dikterar vad pressen ska skriva. Jo, jag förstår att du förmodligen anser att det redan är så i Sverige, men det gör inte jag.

Public service är så långt som möjligt neutrala och objektiva men det är klart att den objektiviteten är präglad av västerländska värderingar och västerländsk demokratisyn.

För övrigt så mäter Sifo årligen svenskarnas förtroende för en myndigheter, media, företag och institutioner - det finns inget annat som ens kommer i närheten av det förtroende vi har för SR och SVT.
    Men nog vet väl du liksom alla andra att journalistkåren är vänstervriden?
  • chrissandra
    chrissandra skrev 2014-09-25 10:50:15 följande:
    Men nog vet väl du liksom alla andra att journalistkåren är vänstervriden?
    och grön.
  • chrissandra
    Zenitha skrev 2014-09-27 19:37:27 följande:
    Ja, om det nu för det första vore så enkelt. Eftersom tråden handlar om SD, så kan man förstås fråga sig vad vissa personer därifrån haft för ursäkter för att slå ner folk med järnrör. De kan knappast skylla på att de kommit från krigsområden. Mannen som mördade Nancy Tavsan i Hjällbo 2009 hade inte uppehållstillstånd- men eftersom familjen var EU- medborgare fanns det ingenting som kunde hålla honom borta från Sverige. Vad ska man tycka om Jackie Arklöv - svensk medborgare som åkte iväg och krigade, och begick fruktansvärda krigsförbrytelser som vi här i Sverige bara ryckte på axlarna åt. Inte förrän morden i Malexander på poliser åkte han dit. 

Har vi ens de resurser som krävs för att ta hand om svenskar som åkt till Afghanistan, t,ex,? Men ska vi överhuvudtaget vara där och kriga?

Hur många mördas, misshandlas och våldtas av vanliga svenskar? Vad gör vi med dem? Om det inte hade varit så förbannat tyst om de brottsoffer som blivit lidande på grund av detta våld, så hade vi kanske haft en annan situation idag, 
    Vill bara fråga vilka som slagit ned folk med järnrör?
  • chrissandra
    Zenitha skrev 2014-09-28 21:59:12 följande:

En sak till- om man nu avskyr invandring, varför ifrågasätter man inte den industri som Bert Karlsson bygger upp med hjälp av invandring? Eller gör man det? Varför gå på invandrare och inte de som skor sig på eländet? "Hoten mot jobben" är väl det som gör att många vill stoppa invandringen, men varför kräver då ingen av Bert att han ska satsa pengar på att ordna arbeten- och nu menar jag inte "skitjobb" åt både invandrare och svenskar för de pengar han tjänar? Det vore väl en fin gest eftersom arbete är det bästa sättet att integrera mig veterligen. Arbete och traumavård kunde väl Bert bidra med-  men gör han det? 

Kollade igenom klippet du visade och såg inte att någon slog någon alls.
  • chrissandra
    Zenitha skrev 2014-09-29 08:26:09 följande:
    Så det journalisterna säger är bara lögn då? Att kalla ngn för hora är ju inte heller så fint om du frågar mig.. 
    De uppför ju sig som riktiga idioter men fortfarande har de inte "slagit folk med järnrör" som du skrev.
    Att kalla någon för hora är inte så fint om du frågar mig heller.

Det är inte helt ovanligt att folk skarvar på lite extra för att få en händelse mer intressant. Det gäller nog även journalister, inte bara dig.
    Lite som storfiskarna...
    Men onödigt.
    Speciellt om du rapporterar om en händelse i egenskap av att vara opartisk och trovärdig.
  • chrissandra
    nihka skrev 2014-10-08 19:46:55 följande:
    Nej, rent principiellt är det frågan om att du tycker det finns likheter mellan flyktingar och människor med smittsamma sjukdomar - att de båda är skadliga för oss - en ganska sorglig människosyn.
    Men stopp nu!

Flyktingar ÄR människor!
    Människor kan ha smittsamma sjukdomar.

Vad menar du med att "båda är skadliga för oss"?

Jag blir förvånad och förskräckt över ditt inlägg!
  • chrissandra
    FDFMGA skrev 2014-10-11 10:58:40 följande:
    Visst.

Danderyd: 5,3,  Täby: 6,5,  Lidingö: 6,4,  Nacka: 6,5,  Sollentuna: 7,1,  Lund: 9,2,  Lomma: 12,6,  Vellinge: 16,4,  Staffanstorp: 17,2,  Knivsta: 10,8, Kungsbacka: 12,  Växjö: 12,2,  Lerum: 12.

Medelvärdet för de kommuner där de mönstrande hade högst IQ enligt pliktverket var 10,3 procent för SD i senaste valet (taget rakt av alltså inte justerat för att kommunerna har olika folkmängd)

Motsvarande medelvärde för dem med lägst IQ vid testerna är 16,2 procent för SD i senaste valet.

Bjuv: 25,7,  Filipstad: 21,3,  Storfors: 17,5,  Munkfors: 11,4,  Ljusnarsberg: 23,7,  Degerfors: 14,4,  Gullspång: 16,3,  Södertälje: 12,3,  Överkalix: 13,  Haparanda: 13,5,  Jokkmokk: 12,8,  Pajala: 11,4, Älvdalen: 16,8.

Nu finns det naturligtvis en mängd andra förklaringar till den markanta skillnaden - men att SD fungerar som en magnet som drar till sig tankeslapphet och oförmåga framgår ju exempelvis med all önskvärd tydlighet här på Familjeliv.

Kolla sambandet mellan antalet invandrare på orten och antalet SD-anhängare.
    Kan vara intressant.

http://www.svt.se/nyheter/val2014/taby-och-borlange-skilda-varldar-for-flyktingar

http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/kommun/01/60/index.html

http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/kommun/20/81/index.html

• chrissandra
    FDFMGA skrev 2014-10-10 23:11:20 följande:
    Visst skulle jag ha kunnat svara i den tråden men jag uppfattade det som at du gjorde bort dig tillräckligt mycket helt på egen hand,

Men vill du så kan jag i mån av tid ta fram senaste valresultatet för SD i de här kommunerna. Jag kan ta gift på att trenden är hur tydlig som helst, i de kommuner från vilka de mönstrande fick de sämsta resultatet på IQ-testet kommer SD att liga högt över riks- och länsgenomsnitt och tvärtom för de kommuner med det bästa resultaten vid mönstringen.

Hur går det förresten med påståendet du kom med - har du kunnat belägga det eller var det  bara din upplevelse att jag borde ha sagt dettaSkrattande

Min uppfattning är att bönder sliter rätt hårt till skillnad från sverigedemokrater, så det skulle verkligen förvåna mig om du har rätt.
    StackarsMia skrev 2014-10-08 18:23:10 följande:
    Vänta lite nu. Var vi inte lågutbildade, fattiga bönder? 

Nåväl, era resonemang krackelerar över tid och ni får mindre hatord att kasta runt er.

Om man ser på IQ-testresultaten så visar ju det sig att de med högst IQ tar emot minst flyktingar/invandrare.

Hur ser statistiken ut där du bor FDFMGA? Hur många utrikes födda per 1000 inv.?

• chrissandra
    FDFMGA skrev 2014-10-10 23:11:20 följande:
    Visst skulle jag ha kunnat svara i den tråden men jag uppfattade det som at du gjorde bort dig tillräckligt mycket helt på egen hand,

Men vill du så kan jag i mån av tid ta fram senaste valresultatet för SD i de här kommunerna. Jag kan ta gift på att trenden är hur tydlig som helst, i de kommuner från vilka de mönstrande fick de sämsta resultatet på IQ-testet kommer SD att liga högt över riks- och länsgenomsnitt och tvärtom för de kommuner med det bästa resultaten vid mönstringen.

Hur går det förresten med påståendet du kom med - har du kunnat belägga det eller var det  bara din upplevelse att jag borde ha sagt dettaSkrattande

Min uppfattning är att bönder sliter rätt hårt till skillnad från sverigedemokrater, så det skulle verkligen förvåna mig om du har rätt.
    StackarsMia skrev 2014-10-08 18:23:10 följande:
    Vänta lite nu. Var vi inte lågutbildade, fattiga bönder? 

Nåväl, era resonemang krackelerar över tid och ni får mindre hatord att kasta runt er.

Om man ser på IQ-testresultaten så visar ju det sig att de med högst IQ tar emot minst flyktingar/invandrare.

Hur ser statistiken ut där du bor FDFMGA? Hur många utrikes födda per 1000 inv.?

• chrissandra
    Zenitha skrev 2014-10-14 08:23:43 följande:
    IQ och invandring- hur har man gjort den statistiken? 
    Läs uppåt i tråden.
  • chrissandra
    FDFMGA skrev 2014-10-20 20:21:55 följande:
    Det finns inte bara en gammal tråd där folk med brun starr brölar ut sitt hån mot två kvinnor med somaliskt ursprung som tvekar inför att åka rulltrappa, det finns också någon där personer med väsentligt större kunskaper än jag redogör för forskningsläget avseende apatiska flyktingbarn.

Vill du att jag ska försöka leta rätt på en eller bägge eller ingendera?

Det vore också intressant att ta reda på möjliga konsekvenser av spelmissbruk - är utmattningssyndrom en möjlig följd av stressen kring spelandet?
    Varför uttrycker du dig på det här viset?

"Brun starr" vad är det?

Otroligt fånigt.

Vill du bli tagen på allvar så diskutera seriöst, tyvärr är det sådant här som ger en enorm skjuts till SD.

Sedan att spekulera kring hans spelande i samband med hans utmattningssyndrom är också helt onödigt.

• chrissandra
    FDFMGA skrev 2014-10-31 14:58:13 följande:
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-30 14:41:08 följande:
    Så det viktiga var alltså avsaknaden av bokstaven "a"?

Om man nu var duktig på sitt modersmål. Kunde man då inte gissa vad det skulle stå?

Kanske inte alla, men en del av oss.

Lite överspelat nu.

Nej, poängen var att du skrev ett inlägg om vilka som är hjärndöda, ett inlägg som blev dubbeltydigt och därigenom kan läsas som att du påstod att sverigedemokrater är hjärndöda.

Att du glömde bokstaven "a" saknar betydelse. En svensklärare på mellanstadiet skulle iofs ha påpekat även detta, men framförallt försökt lära dig hur man konstruerar en fullständig mening.

Jag skulle gissa att hen hade hjälp dig till något i stil med "De som hatar SD är hjärndöda, riktiga spån och i avsaknad av all form av intelligens.

Eller två meningar: De som hatar SD är hjärndöda. De är riktiga spån och saknar all form av intelligens.

En generell iakttagelse är att många sverigedemokrater har grava svårigheter med svenskan, vilket möjligen kan förklaras av att svenskfientligheten även innebär att sverigedemokraten fjärmat sig från svenska språket.

Men själv tror jag att det handlar om att 
    Cliffhanger?
  • chrissandra
    sjuttiofemman skrev 2014-12-06 20:35:20 följande:
    Varför jämföra enbart med EU? Det finns betydligt fattigare länder som tar emot mycket mer flyktingar än Sverige.
    Förmodligen för att om du tänker att Finland vore illa ute så hade vi nog haft hela Finland här. Ligger liksom nära till hands, att gå till länder som har liknade värderingar som man har själv.

Om du hade tvingats fly från Sverige, hade du då valt att stanna i Norge eller hade du dragit iväg till Indien?
  • chrissandra
    Nenne666 skrev 2014-12-17 03:55:27 följande:
    Jag tycker dock att det fäktas från alla håll. Men jag har alltid sagt att sd bereder väg när ingen ställer sig upp, vuxet och på riktigt. Ingen har väl gjort det? Hon, vänstertanten är det väl inget att va stolt över ? Sd ökar och ökar...
    Menar du denna vänstertant?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13700454.ab
Svar på tråden Varför hatar folk SD?