Errol Flynn skrev 2014-03-13 18:24:45 följande:
Ja vi har reglerad invandring i Sverige idag. Dock väldigt generös sådan.
Var skriver Sverigedemokrater hånfullt om papperslösa? Det har jag inte sett. "Skäggbarn" däremot men de är ju inte papperslösa i den bemärkelsen. De säger en ålder och ett namn och vi registrerar.
Jag tycker att jag är human men även realist. Skattkistan håller på att ta slut och jag tycker att vi ska sluta med vissa dumheter. Som att bekosta anhöriginvandring. Flyktingar är en sak men jag tycker inte alls att man ska få ta hit släkten innan man har försörjning.
Och att vara fattig, sakna manligt nätverk i hemlandet, psyksjuk osv borde inte ge rätt till asyl.
Att vägra papperslösa vård, akut tandvård och skola är det humant? Att kalla dem kriminella och illegala trots att det ofta är mycket mer komplext än så. Att kalla de som hjälper dessa desperata människor för brottslingar? Att vilja tvinga läkare ringa migrationsverket vid läkarbesök och skrämma till den grad att de inte vågar söka vård?
Jo, jag har genom åren genomgående hört en kall och ofta hånfull ton om papperslösa från SD. Kan faktiskt inte minnas en enda sverigedemokrat som har talat om "illegala flyktingar" som om de vore människor med samma värde som andra.