• leaf88

Så dåligt jobb :(

Vad har du för lön? Låter orimligt att du inte tjänar mycket mer än soc-normen, för heltid! Jag jobbar 80 procent och tjänar flera tusen mer. Det låter faktiskt som om du blir utnyttjad. Självklart ska man inte gå på soc i onödan, men poängen är ju att det ska löna sig att arbeta. Annars kommer ju - son du skriver - ingen vilja göra det!

• leaf88

Jag kan tillägga att då har jag ändå inte hög lön, men "normal".

• leaf88
    Anonym (m) skrev 2013-10-31 22:39:04 följande:
    Därför att vi andra ska slippa försörja dig! Vad hände med att ta ett vuxet ansvar för sitt eget liv. Jag vet att socialbidragen i Sverige definitivt inte är höga men om de är så höga att man väljer bort att jobba kan jag inte låta bli att tycka att de borde sänkas.

Det är inte socialbidragen som är höga, det är ts lön som är på tok för låg. Fortsätter lönedumpningen, kommer vi att få den här situationen. Färre och färre förlorar motivationen att söka jobb. Ja, försörjningsstöd ska vara en sista utväg, men det måste samtidigt löna sig att arbeta!
  • leaf88

Fler och fler förlorar motivationen att söka jobb, ska det förstås stå. Ts, är du med i facket? Vad säger de om din lön? Har ni kollektivavtal på arbetsplatsen?

Svar på tråden Så dåligt jobb :(