• Drömsandra

    Varför så ledsen

    Måste få skriva av mig lite då jag mår rätt dåligt just nu... Är i v 10 och har klarat mig utan illamåendesymtom. Däremot har jag under jela tiden känt mig oerhört trött. Jag är långsammare i arbetet och har mycket mindre tålamod för allt, även stress! Mitt jobb kan i prrioder vara väldigt påfrestande psykiskt och igår blev för mycket och kände att jag tappade fotfästet. Imorse vaknade jag av en mardröm och bara grät. Kunde jag sluta gråta? Nej då, det bara fortsatte. Gick till jobbet helt rödgråten och trött. Gick hem egter lunch och bad en kollega om hjälp, vilket jag egentligen inte alls tycker om!! Nu sitter jag och känner mig gråtfärdig hela tiden!! Vet inte vad jag ska göra åt det.... Hur känner/kände ni? Känner ni igen? Blev det bättre med tiden? Tips?

  • Svar på tråden Varför så ledsen
  • aleakim

    Det blir bättre, jag lovar. Hormonerna rusar verkligen, tänk på vilken stor omställning det är för kroppen. Jag var ofta ledsen i början, dessutom trött och därmed ännu mer ledsen, men efter vecka 13 släppte det för min del.

    Har du möjlighet så ta en dag ledigt, rå om dig själv och gråt ut ordentligt. Det hjälper faktiskt. Skrämde gubben flera gånger i början när jag började störtböla utan uppenbar anledning :p

  • Drömsandra
    aleakim skrev 2013-10-31 16:54:57 följande:
    Det blir bättre, jag lovar. Hormonerna rusar verkligen, tänk på vilken stor omställning det är för kroppen. Jag var ofta ledsen i början, dessutom trött och därmed ännu mer ledsen, men efter vecka 13 släppte det för min del. Har du möjlighet så ta en dag ledigt, rå om dig själv och gråt ut ordentligt. Det hjälper faktiskt. Skrämde gubben flera gånger i början när jag började störtböla utan uppenbar anledning :p

    Tack för svaret! Känns skönt att höra att det kan bli bättre! Ska försöka varva ner lite. Tänkte prata med min chef imorgon och förklara läget. Jag har tyvärr inte så mycket semester kvar men har lite flex att ta ut. Problemet är väl att vi just nu har en del att göra. Men! Nu ska jag försöka att tänka på mig själv!! Aldrig för sent att förändras.
  • Malima

    Hur tidigt kom tröttheten för dig? Jag har bim imorgon och har den senaste veckan varit gaaalet trött!

  • aleakim
    Drömsandra skrev 2013-10-31 17:40:36 följande:

    Tack för svaret! Känns skönt att höra att det kan bli bättre! Ska försöka varva ner lite. Tänkte prata med min chef imorgon och förklara läget. Jag har tyvärr inte så mycket semester kvar men har lite flex att ta ut. Problemet är väl att vi just nu har en del att göra. Men! Nu ska jag försöka att tänka på mig själv!! Aldrig för sent att förändras.
    Är din chef mänsklig så förstår han eller hon och kan säkert lösa det på något sätt. De har ju inte mycket nytta av en kollega som sitter och är ledsen och inte får så mycket gjort ändå. Det handlar ju kanske om en dag eller två, oftast så behöver man bara ha en liten stund för sig själv, för att kunna andas ordentligt och varva ned lite. 

    Och tänka på dig själv tycker jag absolut att du ska göra, du och bebisen är ju en enhet just nu kan man säga. Mår du bra så mår bebisen bra :)
  • Drömsandra
    Malima skrev 2013-10-31 18:03:51 följande:
    Hur tidigt kom tröttheten för dig? Jag har bim imorgon och har den senaste veckan varit gaaalet trött!

    Tröttheten kom ganska tidigt, kommer inte riktigt ihåg hur tidigt... V 4-5 kanske. Gudars ska veta att jag hoppas det här går över snart, annars kommer jag vara helt slut om några veckor! Pratademed chefen i fredags och det kändes bra. Nu är ju mitt jobb sånt att det inte går att bestämma trycket självoch nu är det kaos! Hoppas det lugnar ner sig inom några veckor annars får jag sjukskriva mig....
  • Drömsandra
    aleakim skrev 2013-10-31 21:01:22 följande:
    Är din chef mänsklig så förstår han eller hon och kan säkert lösa det på något sätt. De har ju inte mycket nytta av en kollega som sitter och är ledsen och inte får så mycket gjort ändå. Det handlar ju kanske om en dag eller två, oftast så behöver man bara ha en liten stund för sig själv, för att kunna andas ordentligt och varva ned lite.  Och tänka på dig själv tycker jag absolut att du ska göra, du och bebisen är ju en enhet just nu kan man säga. Mår du bra så mår bebisen bra :)

    Menade ju när jag skrev att jag skulle tänka på mig för att inte skada barnet! Helt plötsligt drabbar min hälsa någon annan....
Svar på tråden Varför så ledsen