Inlägg från: Anonym (orkar inte mer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orkar inte mer)

Amma i 6 månader annars dör hon?

Mammatillfilur skrev 2013-11-05 20:26:18 följande:
    TS du förlorade ett barn 7 år sedan. Trots att man förlorar ett barn måste man gå vidare med livet och ta vara på livet och det livet ger en.....i ditt fall din levande dotter. Stackars din flicka som behöver bli vänd i sömnen och inte få sova i fred på grund av att hennes mamma har sådan stor dödsångest.....
    Om du litar så mycket på USA så leta fram artiklarna om tänkbara orsaker som styr PSD. Om du letar tillräckligt noggrant så hittar du säkert alla artiklar av vikt där man beskriver PSD som en sort omognad i andningscentrumet i hjärnan. All forskning visar att om ett barn som "börjar" dö i PSD och återupplivas och hamnar på intensivvårdsavdelning för barn dör ändå trots all högteknologisk vård....varför...jo för att PSD med största sannolikhet är en process i hjärnan som påbörjas långt innan själva döden påbörjas enligt dagens forskning....
    Andningslarm räddar inte din flicka från PSD processen påbörjades långt innan hon slutade andas.
    Allt jag har skrivit skapar mer ångest hos dig, du kommer googla hela natten och hittas artiklar med bristfälligt utförda studier och du kommer tro på de och de kommer lugna dig en kort stund men det kommer inte räcka..bara skapa ännu mer ångest hos dig. Sök hjälp för din ångest....när du får hjälp kommer du bli tacksam för din välmående dotter (med sitt VSD) och hennes utveckling...
    Men varför säger då både bvc och informationsblad att ligga på mage ökar risken för psd??

Hittade detta som gjorde mig lugn....

"Men mitt barn kan vända sig själv!

Grattis, då har barnet också kommit över den värsta riskåldern för plötslig spädbarnsdöd. Fortsätt gärna natta på rygg, men varje gång barnet vänder sig kan du pusta ut och ta det som en påminnelse om att barnet passerat de första känsligaste månaderna.

Imorgon kommer ett inlägg om den nya studien kring samsovning och andra riskfaktorer för plötslig spädbarnsdöd."

http://www.barnakuten.nu/bebisar/plotslig-spadbarnsdod-och-sovlage/

Mammatillfilur skrev 2013-11-05 20:26:18 följande:
    TS du förlorade ett barn 7 år sedan. Trots att man förlorar ett barn måste man gå vidare med livet och ta vara på livet och det livet ger en.....i ditt fall din levande dotter. Stackars din flicka som behöver bli vänd i sömnen och inte få sova i fred på grund av att hennes mamma har sådan stor dödsångest.....
    Om du litar så mycket på USA så leta fram artiklarna om tänkbara orsaker som styr PSD. Om du letar tillräckligt noggrant så hittar du säkert alla artiklar av vikt där man beskriver PSD som en sort omognad i andningscentrumet i hjärnan. All forskning visar att om ett barn som "börjar" dö i PSD och återupplivas och hamnar på intensivvårdsavdelning för barn dör ändå trots all högteknologisk vård....varför...jo för att PSD med största sannolikhet är en process i hjärnan som påbörjas långt innan själva döden påbörjas enligt dagens forskning....
    Andningslarm räddar inte din flicka från PSD processen påbörjades långt innan hon slutade andas.
    Allt jag har skrivit skapar mer ångest hos dig, du kommer googla hela natten och hittas artiklar med bristfälligt utförda studier och du kommer tro på de och de kommer lugna dig en kort stund men det kommer inte räcka..bara skapa ännu mer ångest hos dig. Sök hjälp för din ångest....när du får hjälp kommer du bli tacksam för din välmående dotter (med sitt VSD) och hennes utveckling...
    Sorgen har ingen ålder....dina ord sårade mig djupt...ungefär som att ddu menar: nu har det gått 7 år, släpp det...ungefär...
    kommer ALDRIG glömma hans iskalla ansikte mot min hand!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
    mammastitch skrev 2013-11-05 22:57:43 följande:
    TS - om du hade varit alkholist hade jag sagt. Sök hjälp! Inte, sluta dricka nu. Jag säger inte att du skall sluta oroa dig nu (för det kan du inte) , utan att du behöver hjälp för att sluta oroa dig. Du kan inte finna någon lindring här på familjeliv. Det är därför vi är flera som skriver att du skall vända dig till en psykolog .
    Ja och ni måste förstå att det tar mycket kraft från min sida att våga söka hjälp. Det är inte bara att söka hjälp!
    Det låter lätt, för er, men inte för mig.
    Att våga ventilera mina känslor anonymt på internet är ett stort steg bara det för mig!
    Jag grät för min sambo och sa "vet du älskling, jag har skrivit om min ångest och mina känslor i en tråd....och de tycker samma som dig...." sen kramade han om mig... 
    Anonym (Lugn) skrev 2013-11-06 16:21:32 följande:
    Sörja barnet kommer du göra hela livet,men du har fullständigt fastnat i din sorg och utvecklat ett osunt betende/tänkande-och det är därför vi säger att du är sjuk. Det är inte din sorg som är sjuk utan din kvarvarande reaktion på vad som hände. Man måste gå vidare och lära sig leva med sorgen-inte låta sorgen fullständigt ta över och förkrympa hela ens liv-och resten av familjens också förstås. Och du klarar inte av det på egen hand. Och den kommer förstöra ännu mer om du inte tar uti med den. Men det är  bara den sanning man inser som kan göra en fri. Vi kan inte hjälpa dig om du inte vill ha hjälp. Alla här menar väl,men du tar inte åt dig tyvärr.
    Jag är inte sjuk. Du har inte rätten att sätta en diagnos på mig.

Jag har inte ens BÖRJAT att sörja!
    Det är där problemet är!
    Jag förtränger det hela tiden 
    Anonym (en anonym) skrev 2013-11-08 10:21:05 följande:

Det är ju en extra anledning att börja terapi...att du inte ens börjat sörja..

Sen håller jag med om att man inte ska skriva att du är sjuk. Ingen här kan sätta en diagnos.

Jag har bara läst en liten del men jag reagerar lite på att när man skriver något postivit som jag t ex tycker att jag gjort och en del andra gjort så får man ingen postiv respons tillbaka från dig. Det känns inte som man kan skriva något som du uppskattar att man skriver.     
    Så är det när man är deprimerad osv...så ledsen om jag inte orkar låta glad när jag inte är glad
    Anonym (a) skrev 2013-11-08 11:50:08 följande:
    Det måste vara extremt jobbigt för din sambo. Är du inte rädd för att han inte ska orka mer och separera?
    är du allvarlig?
     och nej det är jag inte

Tack iaf. Godnatt.

listo skrev 2013-11-09 15:09:20 följande:
    TS, kan du sätta ord på hur det känns som att psykologer ska "hjärntvätta" dig?
    Om du kan uttrycka det i ord så blir det kanske lättare att resonera kring det?
    En psykolog försöker vända mitt tankesätt så att jag skall tänka på ett annat vis. Men den bittra sanningen är att psd fortfarande finns, risken finns fortfarande.
    en psykolog kan inte förändra det faktum att psd fortfarande finns, de vill bara få mig på andra vägar, tänka annorlunda, vill bort mig....så att jag tänker på ett sätt som inte är jag.

det är så jag tänker..... 
    Anonym (Samma) skrev 2013-11-09 03:29:04 följande:
    Synd att du mår som du mår.
    Vet själv hur man mår och tänker när man är så otroligt kontrollerande och orolig.
    Jag har varit ensamstående sen jag var i vecka 20. Gick igenom allt själv. Jag har ingen mamma att fråga saker om, hade bara min pappa och ingen sambo att finna stöd hos.
    När min dotter kom så var jag så rädd för att hon skulle dö i sömnen, jag var så sjukt kontrollerande och rädd. Kollade henne hela tiden, dom första tre dagarna sov jag inte. Min amning förstördes totalt av min egna stress. Flera gånger så slutade hon andas i sömnen, vilket gjorde mig mer rädd men tydligen vanligt att dom slutar andas upp till 1 min när dom sover.. Jag googlade, läste på och frågde bvc sköterskan, läkare, ja allt och alla. Men fick bara oroskrämmande svar som gjorde mig mer rädd.
    Idag kommer jag knappt ihåg hur det kändes att ligga med henne i sängen och räkna hennes tår och fingrar, kommer knappt ihåg hennes skratt när jag blåste henne på magen. Jag njöt inte av henne pga stressen.
    Efter 1 år så började jag lätt med johannesört (receptfritt) eftersom jag trodde som dig att terapi var hjärntvättning och massa mediciner.
    Jag började må bättre i mig själv men fortfarande lika kontrollerande.
    Tiden gick och i december 2012 så började jag bli rädd för allt.. Jag var rädd att jorden skulle gå under, att vi skulle dö och min dotter inte skulle vara med mig mera. Jag var rädd för att släppa iväg henne till dagis. Jag var rädd att inte sova bredvid henne.
    Jag började vakna på nätterna i ren panik. Jag sprang igenom rummet och tände lampan för att se att vi fortfarande levde. Jag visste inte om jag sov eller var vaken näe jag gjorde så.
    Höll på så i 6 månader och det blev värre och värre. Till sist så sorang jag runt i rummet, skerk högt och trodde att jag dödat min dotter för hon låg i sängen helt stilla och rörde sig inte. Jag ringde psyket direkt, dom hade intw hört talas om nåt liknande så hon bad om att få ringa upp mig efter samtal med sin chef.
    Efter 15m så ringde hon mig.
    Jag fick gå till dom där dom konstaterade att jag lider av panikångest och svår deprisson. Fick atarax direkt och eftersom min morfar dog i missbruk och min mamma är missbrukare så pratade vi fram ett läkemedel som inte är berondeframkallande. Nu har jag gått på medicin i 6månader, min dotter är snart 4 1/2 år och tro mig, jag mår mycket bättre, hon är en helt annan unge. Det första jag kände var ett otroligt lugn, en säkerhet jag inte känt på evigheter. Nu kan jag sova utan att vakna tusen gånger för att kolla min dotter, hon sover i sin säng och jag i min. Både jag och hon utvecklas bättre nu.
    Jag är en starkare person nu än vad jag var innan.
    Så att neka hjälp från psykolog är dumt, du förlorar värdefull tid med ditt barn pga din orolighet. :(
    Min tid med dottern kommer jag aldrig få tillbaka. Så för din familjs skull och störst för din skull så borde du gå minst en gång till en psykolog och prata av dig.
    Jag har ännu inte börjat få gå och börja sörja/bearbeta saker från min barndom pga att jag är ostabil och måste hitta min dos på medicin och komma igång med livet. Jag jobbar och det har gjort mycket för mig med i läkepricessen, så sysselsätt dig med nåt som får dig och må bra om du nu väljer att få hjälp.

Hoppas du mår bättre snart och njuter av ditt liv.
    Jag är inte knäpponomen på dagarna, bara när hon sover. på dagarna leker jag med henne gosar etc, tänker inte ens på psd då, så där är vi olika.
Svar på tråden Amma i 6 månader annars dör hon?