• Ani81

    Sparas ul bilder i sin journal?

    Hej! Har funderar så många gånger på om de finns en chans att sjukhuset sparat UL bilderna efter att dom konstaterar att våran sessa var död i magen? Nu 3 år senare skulle jag så gärna vilja haft de där ul bilderna sim dom tog. Förstår inte att dom inte frågade om vi vill ha en bild? Vi var i chock å tänkte inte ett dugg på de just då :(

  • Svar på tråden Sparas ul bilder i sin journal?
  • Randiga jag

    Hej, de sparar tyvärr inte de UL-bilderna.

    Fick ni inga bilder från UL tidigare i graviditeten som ni har som minne?

  • nettanangel

    Så långt tillbaka är nog ganska svårt.. Men kanske inte omöjligt- Jag och min man fick veta på RUL att vår lille son var död sedan en vecka innan- och med denna chock frågade vi självklart inte efter en bild -  men när jag var på återbesök två månader senare så frågade jag om det gick.. Läkaren var helt underbar och snurrade runt på alla de UL-maskiner de hade för att leta upp bilden på vår son- Om jag förstod det rätt så var det tvunget att vara samma maskin och hon behövde rätt datum och tid...- Men jag tror tyvärr inte de sparar bilderna i ens journal och tre år, ja det är lång tid..- Jag hoppas att det löser sig för er på något sätt. <3

  • Ani81

    Tack för era svar. Nettanangel - de va just så de va för oss oxå. Chocken gjorde en alldeles tom. Å va aldrig på någon efterkontroll?? Mycket som inte va riktigt ok på KS Solna. Och mycket man undrar nu efteråt. Ska se va man kan göra:)

Svar på tråden Sparas ul bilder i sin journal?