Svar på tråden Venlafaxin och alkohol
  • Ons 16 jul 2014 01:38
    9511 visningar
    10 svar
    Inlägg från LoveIsinTheair Visa alla inlägg

Venlafaxin och alkohol

Hej,

Alla som tar VENLAFAXIN. Jag undrar om någon (har försökt söka på internet) känner fruktansvärd bakiskänsla efter alkoholintag.
    Jag kan vanligtvis inte dricka sprit, så håller mig till vin.

Exempel. Drack ett par drinker med sprit I. Dagen efter spyr jag grönt och gult och är sängliggandes HELA dagen. Frm och tillbaka från toaletten och kräks. Kan inte äta elelr dricka, allt kommer upp igen. Det GÅR INTE att stå upp, bara snurrar och sådant fruktansvärt illamående. Kroppen sager bara NEJ och det finns inget att göra. Kan helt enkelt inte med alla krafter ta mig upp.

Med vin är det annorlunda dock. Mår fortfarande sjukt dåligt och behöver alltid två till tre karensdagar för att bli 'normal' igen.

Ingen verkar ha dessa problem?
    Innan jag tog dessa (tar de inte för depression) så hade jag intedessa problem. Det verkar som kroppen sager stop när det gäller alcohol. Det är bara ett stort NEJ och detta gör att jag helst helt håller mig borta från det.
    Dock I visa sociala sammanhang så tar jag något glas iallafall, och vet vad som väntar.
    Känner mig inte berusad fortare eller så. Dock I början, vid första glaset vin eller klunken vin så känner jag yrsel och ljuskänslighet. Men det försvinner efter ett glas.

Tacksam för svar från någon som vet här. Ska även prata med min läkare.

kram på er alla och vill att ni blir friska och lyckliga snart! Denna medicin hjälpte mig otroligt när jag behoved den och det som ett mirakel. Att inte ta hjälp av medicin kan vara det värsta beslutet I manga fall. Även om det är kemikalier. Tänk tillfälligt.

kram igen

Svar på tråden Venlafaxin och alkohol
Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...