• Äldre 3 Nov 09:33
    1710 visningar
    8 svar
    8
    1710

    Unge vs telefon

    Ponera att man har en unge. Och en Iphone 4s. Om man väljer att sammanfoga dom två, och är villig att lägga, säg ca 100kr månad på fusionen. Var får man då mest valuta för pengarna? Abonnemang? Kontantkort? Operatör?

  • Svar på tråden Unge vs telefon
  • paret
    Äldre 6 Nov 22:29
    #1

    Beror på hur gammal ungen är, och om du är rädd om mobilen.
    Finns sidor där d kan jämföra olika kostnader, bla på phonehouse kan man jämföra.

  • Äldre 6 Nov 22:33
    #2
    paret skrev 2013-11-06 22:29:04 följande:

    Beror på hur gammal ungen är, och om du är rädd om mobilen.
    Finns sidor där d kan jämföra olika kostnader, bla på phonehouse kan man jämföra.


    Ungen kommer fylla sisådär åtta vid jul och telefonen en iphone 4S som blir hennes. Så det är upp till henne att vara rädd om den. Vilket hon inte brukar ha så stora problem med. Att vara rädd om grejer.
  • paret
    Äldre 6 Nov 22:40
    #3

    Men ska ungen spela spel eller så?
    Ska ungen ha mobilen med sig till skola etc?
    Kan ju räcka tex med att ni kan ringa ungen, och ungen smsar er när den vill ni ska ringa upp.
    Kan ungen nöja sig med att spela onlinespel via wifi hemma så sparar du en hel del.

  • Äldre 6 Nov 22:42
    #4

    Om man vill adda ännu något till ekvationen, tex medvetenhet om att saker kostar så är väl kontantkort bäst. När pengarna är slut är de slut lixom och det märks. Abonnemang har ju inte den automatiken.

  • Äldre 6 Nov 22:47
    #5
    paret skrev 2013-11-06 22:40:46 följande:

    Men ska ungen spela spel eller så?
    Ska ungen ha mobilen med sig till skola etc?
    Kan ju räcka tex med att ni kan ringa ungen, och ungen smsar er när den vill ni ska ringa upp.
    Kan ungen nöja sig med att spela onlinespel via wifi hemma så sparar du en hel del.


    Jag vill gärna ha min telefon ifred. Så det är bra om ungen kan slå nån pling till kompisar och stämma träff ibland!
  • Äldre 6 Nov 22:48
    #6
    Grappa skrev 2013-11-06 22:42:42 följande:

    Om man vill adda ännu något till ekvationen, tex medvetenhet om att saker kostar så är väl kontantkort bäst. När pengarna är slut är de slut lixom och det märks. Abonnemang har ju inte den automatiken.


    Nej. Kontantkort. Givet!
  • Äldre 6 Nov 22:48
    #7

    Min unge har comviqs kontantkort med fastpris. Går att ladda med 145, 195 eller 245 kr beroende på hur mycket surf man tycker behövs. Sms o samtal hur mycket som helst ingår. Perfekt tycker jag.

  • paret
    Äldre 6 Nov 22:54
    #8

    De flesta abonnemang kan spärras vid en viss summa.

Svar på tråden Unge vs telefon