• Äldre 11 Nov 10:45
    12615 visningar
    26 svar
    26
    12615

    Har du en mammamage?Tävla om maghjälpen- ett personligt träningsprogram

    Vi på Familjeliv älskar mammamagar!


    De är symbolen för de rara småttingarna som burits där inne. Men magen får också ta mycket stryk av graviditet och förlossning och som förälder kan det vara svårt att komma igång med träning och hinna prioritera det.


    Nu ger vi dig chansen att vinna ett åtta veckor långt personligt anpassat kost- och träningsprogram tillsammans med vår träningsexpert Elmina Saksi från Föräldrafitness! 


    För att vara med och tävla vill vi att du laddar upp en före och en efter bild av din mage här i tråden. Före kan vara både före graviditeten eller under och en efterbild på hur den ser ut nu.


    Du väljer själv hur du vill fota magen, med eller utan kläder, helkropp eller halvkropp eller närbild – du bestämmer vad du vill visa. Du behöver också skriva en motivering till varför just du ska vinna.


    Den bästa motiveringen tillsammans med före och efter magfotot vinner träningsprogrammet Maghjälpen.


    Tävlingen pågår den 11-17 november och vinnaren utses av en jury på Familjeliv.


    Läs fullständiga tävlingsregler här


     


     


    Bli kvitt med mammamagen en gång för alla! Maghjälpen är ett 8 veckors individuellt anpassat kost- och träningsprogram. Det passar både dig som är nybliven mamma som behöver veta hur du kan komma igång med träningen som det passar dig som misstänker att dina magmuskler inte läkt ihop ordentligt efter graviditeten.


    Du kommer att få personlig hjälp, där träningsprogram och recept noga utarbetas efter dina behov. Till recepten kommer du få veta hur du kan anpassa maten efter dig, ammande eller inte, samt övriga familjemedlemmar om du så önskar.


    Varje vecka återkopplar du till mig om din kost och träning och jag ger dig alltid personlig feedback, du behöver alltså ha tillgång till internet för att kunna använda tjänsten.


    Vinsten måste utnyttjas under före sista juni 2014.


    Vinstvärde: 1850 kr


    Gilla gärna Föräldrafitness på Facebook: www.facebook.com/Foraldrafitness





     


    Har du en fråga till Elmina?
    Du kan ställa den redan nu i vårt expertforum
    www.familjeliv.se/Forum-15-439


     Lycka till! {#emotions_dlg.flower}


     

  • Svar på tråden Har du en mammamage?Tävla om maghjälpen- ett personligt träningsprogram
  • Äldre 11 Nov 12:15
    #1

    Denna mage :/
    Efter tredjebarnet så har jag tappat all motivation, efter första och andra barnet var jag jätte motiverad nu finns inte det tagget kvar, trots att jag avskyr min dallriga mage, 35kg's viktuppgång och att man är äldre gör sitt till, jag skulle verkligen behöva en knuff i rätt riktning för att få en fin mage igen, så att jag stolt kan visa mig i bikini igen. 



    Min mage 6 månader efter andra barnet


    Magen med tredje barnet


    Magen 4 månader efter tredje barnet, helt otänktbart att visa mig utan kläder nu, jag behöver en knuff upp ur soffan, jag behöver dra handen ur chipspåsen! Hjälp mig komma iform igen! 
     
  • Äldre 11 Nov 14:13
    #2

    Ok här kommer den hemska sanningen, sanningen som jag daligen döljer under luftiga tröjor och blusar, sanningen som jag så desperat behöver hjälp med att komma på rätt köl med.

    Efter förlossningen så var jag så peppad att komma tillbaka till min gamla form. Jag gick långa promenader med vagnen och försökte att äta rätt. Men sen när föräldraledigheten var slut och man återigen var tillbaka i vardagen med hämtning och lämning på dagis och långa arbetsdagar så brottas man med skuldkänslorna över att inte räcka till.

    Jag vill så gärna ta tillvara på den korta tiden innan läggdags som jag har tillsammans med min son när man kommer hem från arbete och dagis. Samtidigt har jag alltid disk, dammsugning eller middag som alldtid väntar på att tas om hand när man kommer hem.

    Jag vill spendera tid med min sambo när vi äntligen får lite egentid när lillen har lagt sig, men jag vill också vara attraktiv och trivas med mig själv och känner daglig ångest över hur jag ser ut.

    Så anta utmaningen!
    Få mig iform igen och få mig att bli den hälsosamma och pigga mamma och sambo som jag vill vara.

                 2 veckor innan förlossning                    1år efter förlossning
           2 år efter förlossning (Nutid :( )

  • Äldre 11 Nov 15:48
    #3

    hej ;) är en ung mamma som verkligen vill vinna detta :) skäms över min kropp som den är nu o vågar knappast visa mig i linnen eller visa min mage för mannen... det är väldigt jobbigt att inte trivas i sig själv . har verkligen försökt allt jag försökt gått ner i vikt men de hjälper inte har tränat men lyckas inte få bort magen på egen han behöver verkligen hjälp på traven :)  gjorde kejsarsnitt också så vet inte om det är svårare då men vill verkligen ha hjälp :)

    Magen 8 månader efter förlossningen. hatar den



    magen innan graviditeten



    magen 1 vecka innan förlossningen

  • Äldre 11 Nov 15:52
    #4

    Andra graviditeten, sista magbilden, v 32. Tvillingar som föddes drygt en vecka senare i v 33+4



    Och idag, 7 månader senare... (ursäkta den extremt skitiga spegeln och allt stök! Men 3 barn under 5 år... ja, ni fattar nog )

    Hmm, knasigt... Bilden är rättvänd i datorn men lägger sig fel när jag lägger in den här ? Hoppas det syns i alla fall..

    Magen var degig redan sedan första graviditeten men att vara gravid med två barn på en gång fick kroppen att tänja alla gränser! Fyller 30 år om två veckor och detta skulle bli en fantastisk present till mig själv! Ett bättre mående och snyggare mage så man slipper vara tråkiga mamman som gömmer sig i vassen när barnen vill till stranden! Just nu finns varken motivation eller inspiration. Mitt i allt kaos med två sjumånaders och en fyraåring försvinner jag själv bland allt annat som ska prioriteras. 


     

  • Äldre 11 Nov 19:37
    #5

    här är mitt bidrag =) 
    har just nu gått ner 37kg, men degen på magen vill inte försvinna, om det någonsin gör det, om det ens är möjligt.
    jag vet att jag jobbat på grymt bra det senaste åren å en vinst å en sista knuff skulle vara underbart! å välbehövligt.
    jag gick upp jätte mycket i vikt efter 1.a graviditeten. sen nu med två små barn är inte livet alltid lätt att få ihop. 

     



     

  • Äldre 12 Nov 00:13
    #6

    Detta är jag!
    Jag är 26 år och fick mitt barn vid 21 års ålder.
    Jag gick upp totalt 17 kg under graviditeten och blev av med det mesta ganska direkt. Men någonting hände sedan. Jag blev aldrig av med själva "putandet" trots träning utomhus o.s.v.
    Jag har inga möjligheter till något gym eller liknande då jag bara är en enkel studerande så pengar till det finns inte.
    Det har nu gått så långt att jag inte längre har något självförtroende alls kvar och jag känner mig jätte ful. Jag går aldrig i mindre kläder än vid tröja eller t-shirt på sin höjd.
    Jag solar eller badar aldrig, vilket gör att semesterfirande kan vara svårt för oss. Det har t.o.m. gått så långt att jag inte ens klarar av att min sambo ser mig så här vilket har gjort att vi inte har något samliv i sängen längre..
    Jag mår jätte dåligt över detta och känner att detta faktiskt skulle vara en livsförändring för mig. 
    När jag tänker på att jag endast fött ett barn och "bara" är 26 år och ser ut så här nu så gör det mig förskräckt och otroligt ledsen. Jag har t.o.m. blivit frågad om jag väntar nytt barn, det var 3 år efter graviditeten.
    Därför skulle detta vara mitt allt att få vinna och att få hjälp med detta. Inte bara utseendet utan också att förändra och hjälpa mig att må bättre psykiskt.



    4 år efter förlossing


    4 år efter förlossing med även väldigt synliga bristningar kvar
  • Äldre 12 Nov 20:08
    #7

    Hääääärligt att se att man inte är ensam om en lite för putig mage. Man tappar lätt hoppet om en återigen snygg kropp i vår kroppsfixerade värld med retuscherade modeller vart man än vänder sig. Jag skickar ingen bild men jag önskar er alla lycka till även när det känns motigt och man får långa fingrar till chokladplattan.

  • Äldre 12 Nov 22:13
    #8

    Favoritar och återkommer!

  • Äldre 13 Nov 13:03
    #9


    Jag är bara i fjärde månaden. Hjälp. Hur ska detta sluta, när jag redan nu knappt ens ser mina fötter.
    Jag behöver dessutom verkligen träna ryggen för hur framtung ska man behöva bli... 
    Jag skulle desstom vilja ha råd och tips på vilja s.k kosttillskott som man kan äta. Hur är det egenligen med spirulinan? Vetegräset?   Med mera.... Skulle bli mycket tacksam och överlyckligt om det blir jag som vinner. Då får jag även något annat skoj att tänka på. ( Som inte gagnar familjen i första hand.) 
  • Äldre 13 Nov 13:11
    #10

    Här kommer min förebild:
     

Svar på tråden Har du en mammamage?Tävla om maghjälpen- ett personligt träningsprogram