• Äldre 12 Nov 17:41
    5997 visningar
    23 svar
    23
    5997

    första barnet 40+

    Hej!
    Är du som jag över 40 år o väntar första barnet?
    Efter våra 6 missfall kanske det kan gå bra nu Drömmer (vi har aldrig kommit så här långt förut,
    går in i v 15 idag),
    KUB är avklarat o BF 12 Maj.

  • Svar på tråden första barnet 40+
  • Äldre 19 Nov 06:10
    #3

    Hej LeLi o Miapia73!
    Kul att se er här.
    Skönt att träffa på fler som är över 40 o väntar första barnet.
    Idag går jag in i v 16 Glad

    Hur mår ni?
    Jag har mått illa om kvällarna (o då rapat mycket) men det är inte kvar så mycket, däremot har jag svårt att borsta tänderna, klöks o kräktes faktiskt i helgen för första gången.
    Annars mår jag bra, bara extremt kvällstrött, går gärna o lägger mig redan 9.

    Jag tar Fragminsprutor varje kväll o prednisolon o babyaspirin o fiskolja på morgonen pga mitt immunförsvar (vi åkte till Aten i våras o gjorde en utredning) o ibland behöver jag ett intralipiddropp. Jag går o tar blodprover med jämna mellanrum o skickar resultaten till läkaren i Aten.
    Svensk sjukvård tar inte sådana prover o vi var förstås desperata efter alla missfall.

    Har ni försökt länge att få barn?
    Vi började sommaren 2010 (med ÄL tester) så om det nu lyckas denna gång o blir bebis i Maj nästa år så blir det nästan 4 år efter vi började. Min sambo o jag träffades för 4 år sen o innan dess levde jag i ett långt förhållande med en kille som inte ville ha barn.

  • Äldre 19 Nov 16:43
    #5

    oj Miapia 20 år är lång tid...varför sökte nu inte hjälp förrän nu i år?
    Vet du vilken dag du hade ÄL så är det lätt att räkna ut vilken vecka du är i?
    Jag har också tagit Pergotime, inte denna gång dock, men 4 av 7 graviditeter (alla missfall) var med hjälp av Pergotime.

  • Äldre 22 Nov 15:53
    #8
    LeLi skrev 2013-11-22 13:39:39 följande:
    Hallå tjejer,

    Vilka fantastiska krigare ni är, att inte ge upp   Själv så har det varit självvalt att vänta länge, och för runt 1,5 år sedan drog min man och jag igång produktionen hehehehehe.

    Jag känner en viss känslighet mot dofter och gäspar så otroligt mycket under dagtid. Sömnen har även varit lite orolig, dvs jag vaknar upp av mig själv under natten. Sedan är det där med svullnaden, jag känner mig så klumpig redan, och jag är oroad att kollegorna på jobbet skall notera att jag blivit större..... Jag vill inte avslöja min graviditet förrän tester och ultraljud ger grönt ljus.... Och det är ju ett par veckor dit.

    Hur kommer ni att göra? När kommer ni att upplysa vänner, familj och jobbet? 

    Bor ni i Stockholm förresten? 



    Alla vet från början pga att mitt jobb nästan kräver det ...plus alla missfall. Inga hemligheter här!

    Jag bor i Malmö.
  • Äldre 1 Dec 07:11
    #11

    Jag är kvar. 16+5 idag så vecka 17 Drömmer
    mår bra, trött o somnar 9 om kvällarna, klöks vid tandborsting, det är allt
    mitt immunförsvar är lugnt så inget IL dropp på massor av veckor nu (bara Fragmin, prednisolon o babyaspririn)

    Vi skulle träffat BM för första gången nu i onsdags (de har sen inskrivning där jag går o bara hälsoinfo i grupp innan dess) men BM blev sjuk så vi ska inte dit förrän 11/12...så besvikna.hade sett fram emot det så mycket.
    Vet att jag måste göra en tidig glukosbelastnig pga att Pappa har diabetes, o försökte få tid till det nu i veckan men BM "måste träffa mig först"...så frustrerande...har lediga dagar då jag jobbar nästa helg, men inte sen o en sådan glukosbelasting tar ju över 2 timmar (o sen hinna äta frukost)...svårt att få ihop det med ledigt från jobbet.
    Ja ja det får gå på något sätt...o så RUL 17/12...spännande!

    Hur mår ni?

    Trevlig 1: advent!!Tomte

  • Äldre 1 Dec 09:01
    #13

    Krya på dig MiaPia!!!

    Min Pappa har diabetes o då har jag tydligen större risk att utveckla graviditetsdiabetes.

  • Äldre 13 Dec 19:08
    #14

    RUL idag gick bra! Glad
    Bebisen rörde sig massor o vi såg så mycket o många fina bilder. V 18+4 fast fortfarande BF 12 Maj
    Dock risk för föreliggande moderkaka så läkarundersökning i Januari.
    Men det känns helt overkligt. .tänk att det bor en liten i min mage..så underbart! !
    Glad Lucia!

  • Äldre 22 Dec 09:16
    #16
    Miapia73 skrev 2013-12-22 08:18:00 följande:
    Halloj! Min lycka havererade i fredags då jag fick reda på att jag hade MA :'( Det blir heller inga fler försök. Är alldeles för psykiskt påfrestande med dessa hormonsprutor och annat. Jag/vi orkar inte. Undrar just hur man ska ta sig igenom detta. Nu börjar en jobbig tid, att vänta på att kroppen ska stöta ut det. Jag har dessutom alla tänkbara gravidsymptom kvar också, vilket gör det hela ännu jobbigare. Jag önskar er andra ett stort lycka till och var rädda om er, kramar Mia.



    Miapia beklagar så hemskt mycket. Det är så jobbigt jag vet...väntan på att börja blöda är nästan värst. Hoppas du slipper vänta mer.

    Tråkigt att ni inte ska försöka igen.

    Stor kram till dig
  • Äldre 28 Jan 08:08
    #17

    Hur går det för dig LeLi?
    Jag är i v 26 nu o allt är bra.Glad

  • Äldre 7 Feb 06:23
    #19
    StinaB skrev 2014-02-06 21:35:45 följande:
    Hej, 

    Jag är visserligen "bara" 39 i år ´, men hoppas på att vara välkommen i tråden ändå; det känns skönt att finna en tråd/grupp med lite äldre kvinnor, då känslan är att de flesta är yngre på detta forum.
    Jag är beräknad till den 27 maj, bor i  Stockholm och väntar också mitt första barn. Får jag vara med? Glad
    Klart du får! Välkommen o Grattis!Glad
    Men som du ser är det ingen som skrivit något här på 1½ månad.

    Har ni försökt länge att få barn?
    Vi har försökt i 3½ år nu o jag har fått 6 missfall men är nu i v27 o lyckan är stor!Hjärta
    Känner mig inte som en äldre kvinna dock, men visst är det gammalt i sammanhanget att få barn vid 42.
    Fast ibland har man inte något val tyvärr.
    Kram
  • Äldre 13 Feb 06:26
    #21
    chrysalis skrev 2014-02-13 01:09:03 följande:
    Hej!

    Roligt att hitta denna tråd! Jag är 43 och väntar första barnet. Om allt går väl så är förlossningen i juni. Vore roligt att följas åt! Jag finns i Stockholm.

    Jag har mått väldigt dåligt, haft två och en halv månad helt sängliggande med fruktansvärt illamående, men nu har det äntligen börjat vända till det bättre.

    Skriver detta trött mitt i natten så det blir kortfattat, ser fram emot att prata mera snart.

    Lycka till till oss! Glad
    Grattis! Glad
    Va skönt att du börjar må bättre!

  • Äldre 21 Mar 08:23
    #22

    Hur går det för er andra här?

    Själv är jag i v 33 nu o bebisen sparkar på. Drömmer Jag är ledig med graviditetspenning, så skönt!
    Hoppas ni mår bra?!

Svar på tråden första barnet 40+