• NenneLo

    Iphone 5S eller Samsung Galaxy S4?

    Motivera gärna ditt svar! Mvh hon som inte kan bestämma sig!


    2011-09-13 Loke
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Iphone 5S eller Samsung Galaxy S4?
  • auapower

    Jag har själv en s4 och är hur nöjd som helst Glad
    Men att jämföra en iPhone och en Samsung är nästan omöjligt, det är helt olika operativsystem och upplägg i telefonerna, antingen gillar du iPhone, Android eller Windows, och utifrån det får du bestämma vilken telefon inom det operativsystemet du vill ha Glad De som har köpt en iPhone och vant sig vid den byter ofta inte bort den, utan köper istället en ny iPhone när det är dags.. Och de som har vant sig vid Android stannar ofta just vid Android Glad
    Det du kan jämföra är typ kamera, batteritid och sånt Flört

  • Themis

    Köpte S4 för tre veckor sen och är väldigt nöjd, den är skitenkel att göra det jag vill med till skillnad från den HTC jag hade innan.

    Har inte haft en Iphone men kollegorna tycker att det handlar om hur man tänker, vilket man är mest bekväm med.


    Kondomer förebygger minibuss-innehav. /Okänd
  • NenneLo

    Ska tillägga att jag har en iphone 4S och är frälst! Men sambon har en samsung och den är underbar också... Något krångligare upplägg kanske. Svårt val! Hur är iphone 4S i skillnad till 5S?


    2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • NenneLo

    Någon som vet vad som menas med "Batterikapacitet:2600 mAh"? Det säger mig ingenting?


    2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • Nenne666

    Som övriga redan sagt så är det svårt att tipsa. Har iphone 5 och har haft 4 också. Jag älskar iphone och har svårt att se vad som kan få mig att vilja byta... Du får känna efter själv.

  • Themis
    NenneLo skrev 2013-11-12 22:39:07 följande:
    Någon som vet vad som menas med "Batterikapacitet:2600 mAh"? Det säger mig ingenting?
    Uttyds milliAmperetimmar, men det hjälper inte så mycket.

    Om du tar ut 1 mA/ h ur batteriet så räcker telefonen i 2600 h. Men självkalrt drar den mycket mer än det och det beror även på hur du använder den, om skärmen är tänd eller den ligger i fickan mycket.

    Bättre därför att fråga någon som har en och brukar surfa/spela lite lagom.
    Kondomer förebygger minibuss-innehav. /Okänd
  • Nenne666

    Iphone har ingen vidare batteritid, tyvärr. En ganska stor nackdel, men man hittar sina sätt.

  • NenneLo
    auapower skrev 2013-11-13 08:56:07 följande:
    Kolla på batteritiden istället, lättare att tyda Glad
    Stod konstigt nog inget om batteritiden, haha!

    Det blev en iphone ändå haha! :P 
    2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • P30

    Som alla andra skrivit. Tidigare har det varit så att för att utnyttja en android fullt ut måste du ha ett tekniskt intresse för att byta tangentbord, sms-app osv medan iphone fungerar direkt ur lådan. Generellt är drifttiden längre på en iphone trots lägre batterikapacitet. Det beror till stor del på smartare hantering av tex gps-funktionen som drar mer ström på en Android, du behöver stänga av den manuellt när du inte använder den, på iPhonen är den bara på när den behövs och avstängd under den andra tiden.

    Jag har haft några iphones, några andra smartphones och en androidtelefon ( i somras.) Nu är Galaxy S4 en betydligt bättre telefon än den jag köpte, men prestandamässigt kändes den som min sons gamla iPhone 3G, inte ens 3Gs. Det tog ungefär 50 sekunder att ta en bild, vilket med iphone tar en sekund. Den laddade ur batteriet på fyra timmar när jag använde den på samma sätt som min iphone som klarar sig tre dagar, den var krånglig att förstå sig på och under de sex veckor jag använde den startade jag om den fler gånger än vad jag startat om mina senaste tre iphones och den hade en jobbig samtalsrelaterad bugg, vilken gjorde att den klippte samtal ungefär en gång av tio.

    Min bror hade en likadan telefon visade det sig och han hade exakt samma problem som jag och han köpte en iphone privat för att ha som jobbtelefon för att han blev galen.

    Med S4:an har du bättre batterikapacitet än telefonen jag testat (men iphones är ännu bättre) S4:an och iPhone 5S upplevs ungefär lika klick i menyer och i allt annat förutom just när man skall ta bilder, där är den betydligt långsammare. Jag har inte hört talas om de buggar jag hade i somras och har en del kollegor som har S4:or.

    Min enkla åsikt är följande: båda är bra telefoner, du kommer att vara nöjd med båda. Iphonen är känsligare och går sönder lättare pga glaset går hela vägen ut i kanten. Om du skall ha en iphone får du välja på att vara väldigt försiktig, ha ett ordentligt skal eller finna dig i en reparation av skärmen för 2500kr under telefonens livstid på två år. Iphonen kommer att bugga mindre, kräver inga som helst omstarter någonsin, allt bara fungerar.

    Med Android får du möjlighet till uppslagning av okända nummer som kommer in. Om det är många som ringer till dig, om du hatar telefonförsäljare etc kan det vara en dealbreaker.

    Om du kör mac finns en fantastisk meddelandefunktion på datorn som plockar alla imessage-meddelanden till och från dig och visar dem på datorn snabbare än på telefonen, vilket gör att hälften av dina sms kan du göra från datorn. iMessage är också gratis om du betalar för dina sms. Motsvarande funktion finns på android och du kan då använda din gmail-chatt eller plugin i dina moderna webbrowsers - då får du samtliga sms, men det kostar då pengar att sms:a från datorn.

    Oavsett vilken telefon du använder bör du använda chrome som browser både på dator och telefon. Du kan då synka dina browsers så att du kan fortsätta läsa sidan du läste på datorn när du går över på telefonen, synka användarnamn och lösenord osv.

    Kör du mac finns det ytterligare några andra funktioner i senaste OSX som ger möjlighet att skicka anteckningar, kartpositioner och en massa annat direkt till din telefon från datorn vilket jag tycker underlättar mycket. 


    Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
Svar på tråden Iphone 5S eller Samsung Galaxy S4?