Tävling: Gör livet enklare! Vinn tvättkapslar från Via
1) Förut ägnade jag mycket energi på att komma ihåg allt som händer i veckorna så nu har jag ett schema på kylen för varje veckodag och person i familjen. Det har hjälpt mig otroligt mycket - att bara kunna gå dit och kolla vad som t ex händer dagen efter eller vad det är för skollunch.
2) Projekt - det går inte att komma ihåg allt. Jag sätter upp listor i köket med en tre-fyra punkter på saker som jag har att göra och blir därigenom också påmind om dessa. Sedan är det ju så skönt att få pricka av också...
3) Många som kommer hem till mig sager guuuuud vilken ordning du har. Och det har jag inte för att jag är pedant utan för att jag måste ha ordning annars blir jag superstressad. Jag har fixat små och stora lådor på Ikea som jag har märkt upp. Om jag inte har en plats för saker hamnar de bara på köksbordet - och det blir jag galen på. Så i min klädkammare finns t ex små lådor för sysaker, pass, laddare, bankdosor osv osv
Det här är mina tips för att få mitt liv lite enklare - och för att kunna lägga energi på rätt saker.