Inlägg från: Badfantasten |Visa alla inlägg
  • Badfantasten

Tävling: Gör livet enklare! Vinn tvättkapslar från Via

Jag har mer än ett tips att dela med mig utav:

Med små barn och arbete räcker ju inte tiden alltid till. Och jag trivs inte i ett rörigt hem. Städningen har jag lagt upp så här:
    Städar därför ca 30-40 min varje dag istället för en halv dags "städdag" som förr,  då vi bodde mindre och utan barn.
    Då blir det inte "så jobbigt" om man ägnar denna stund varje dag i att hålla i ordning/städa!

Samma med tvätten. Förr hade vi tvättdag och var beroende av att boka tvättstuga. Men egen maskin och tvättstuga tar jag oftast 1 maskin varannan dag så det inte växer en jätte hög! Och viks undan efterhand!

Så här års storhandlar jag på lunchen i lugn och ro. Inga barn och mindre folk i affären. Sen står matvarorna kvar i bilen (5 grader ute idag) då det är kallt ute när jag jobbar! Himla skönt och avkopplande

Veckoschema på dörren om vilka dagar/vilket barn det är idrott i skolan för och kvällsträningar!

Lagar oftast "stor kok" så jag har till 2 middag. Tex idag blir det stor köttfärsås. Antingen fryser jag in hälften som blir över el så blir det lasagne om 2 dagar.

Kokar jag potatismos så gör jag extra så vi dagen efter gör potatisbullar med bacon tex. Mmmm

Köttbullar gör vi ca 100 st en ledig dag och har i flera månader i frysen...

Minnet sviker och lappar sätts upp som "kom ihåg"

Barnens gympa påse, packas upp och packas om med nytt samma dag så det alltid är färdig!
  • Badfantasten

Glömde ett av mina viktigaste tips

-att tillsammans med barnen att lägga hela och rena kläder till morgondagen! Dels för att vinna tid men framför allt slippa konflikter. Ljuva morgon

Svar på tråden Tävling: Gör livet enklare! Vinn tvättkapslar från Via