Tävling: Gör livet enklare! Vinn tvättkapslar från Via
Om man har fått tejp eller tusch fläckar på golvet, bordet, fönstret eller dylikt så sprayar man bara på lite hårspray och torkar av. Då försvinner fläckarna direkt! 
Om man har fått tejp eller tusch fläckar på golvet, bordet, fönstret eller dylikt så sprayar man bara på lite hårspray och torkar av. Då försvinner fläckarna direkt! 
Jag har lite fler tuips som jag skulle vilja dela med mig av. Jag delar upp dem i olika kategorier så blir det lättare att läsa. 
Städning
-Då du tvättar fönster torka med kaffefilter, det luddar inte. Du kan också lätt göra din egen fönsterputs med några droppar allrengöring blandat med vatten i en spray flaska.
-Då du rengör fogarna i t.ex badrummet så gnid in dem med ättika, låt verka i tio minuter och skrubba med rotborste.
-Har det blivit avlagringar i din kaffekopp, gnugga lätt med svinto så försvinner dem.
-För att få bort bananflugor, ta en skål eller ett glas med vatten lite ättika och diskmedel, ha i något gult (bananflugor dras till gult)
-Hat du fått deofläckar på dina kläder gnid in dem med diskmedel och citronsyra. Vänta i 30 minuter och tvätta sedan som vanligt så försvinner fläckarna.
Sjukdom
-Är du förkyld så drick kamomillte med honung och citron, det måt halsen jättebra av.
-Är du förkyld så svälj fem hela pepparkorn och drick c- vitaminbrus eller ät massor av saker med c- vitamin i.
-Honung är jättebra för sårläkning, ha på någon droppe honung på såret.
-Vill du förebygga sjukdom så klä dig lagom varmt, se till att få massor av frisk luft och ät nyttigt.
Hälsa
-Förändingar ska ske med kärlek, inte hat. Oavsett om du ska gå ner i vikt, avancera på jobbet eller börja träna är det viktigt att du tycker om dig själv.
-Stressa mindre, av för mycket stress blir man sjuk, både fysisk och psykiskt. Tänk efter en extra gång, är det så viktigt att jag gör allt det där jag hade tänk. vad spelar det för rll om tio år.
-Njut av livet, unna dig ett bad, en promenad och sitt mindre vid datorn och TV:n.
-Se till att du får massor av dagsljus.
Relationer
-Ta tid för varandra, om det är svårt att få tiden att räcka till schemaläg tid för varandra. Det kan tyckas oromantiskt, men det lönar sig på sikt.
-Prata med varandra, varje dag. ta er tid då barnen sover.
-Lägg er inte osams.
-Uppvakta varandra, det är viktigt även efter 15 års äktenskap. Det behöver inte vara något sort, en blomma eller frukost på sängen är toppen.
-Kom ihåg romantiken. Tänd lite stearinljus då barnen har somnat och njut av varandra.
Vilka vann?