• Forumvärd

    Nu startar Familjelivs julkalender. Vinn fina priser fram till jul!

    Nu startar Familjelivs julkalender! Varje dag mellan den 1 december och den 24 december kan du vara med och vinna fina vinster. Så håll utkik - det öppnas en ny, rolig lucka varje dag!

    Var med och öppna luckan den 1 december i Familjelivs julkalender!

     Dagens vinst är en Jumperoo hoppgunga från FisherPrice, värde 2195 kronor


    "En värld full med hoppkul för den lilla babyn med Fisher Price Jumperoo med Regnskog tema. När babyn hoppar upp och ned i Jumperoo sitsen belönas den med ljus, ljud och musik"  Läs mer om gungan här: www.gobaby.se/fisher-price-regnskog-jumperoo....


     


    Idag vill vi att du berättar om den konstigaste, knasigaste eller mest överraskande julklappen du fått! När tappade du hakan då du öppnade paketet, när fick du anstränga dig för att hålla god min och när blev du riktigt överraskad? Det kan handla om både roliga, tråkiga och oväntade presenter!
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna Jumperoo hoppgunga. Bäst julklappshistoria i kombination med motivering vinner priset.

    Tävlingen öppnar 1/12 och pågår fram till midnatt 1/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 2/12.

    Vinnaren måste svara på vinnarmejlet i sin inbox inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.


     Lycka till! Solig

  • Svar på tråden Nu startar Familjelivs julkalender. Vinn fina priser fram till jul!
  • Lady Paraplyh

    Den knasigaste julklappen fick jag då jag var 14 år. Jag fick en låda med prinsessmink till en sminkdocka. (Sådana huvuden som man kan sminka) Jag hade ju önskar mig smink. Min farmor hade inte så stor koll.

    Så motiveringen:

    Denna gunga vill jag vinna

    Så min Baby i gungan kan svinga

    På det sättet den lycka bringa

    Och hennes skratt kommer klinga

  • Spionen

    Min konstigaste julklapp var när jag firade jul med några avlägsna släktingar i Danmark. De är ganska religiösa och jag tror att de trodde att jag var det också... Jag fick en bibel på danska, en guldkedja med ett krucifix och en bok med kristna julsånger! Jättefina presenter, men inte något jag skulle använda precis...

    N

  • Spionen

    Min konstigaste julklapp var när jag firade jul med några avlägsna släktingar i Danmark. De är ganska religiösa och jag tror att de trodde att jag var det också... Jag fick en bibel på danska, en guldkedja med ett krucifix och en bok med kristna julsånger! Jättefina presenter, men inte något jag skulle använda precis...

    Några år senare berättade jag att jag är ateist, och som tur var kunde både de och jag skratta åt det då :)

  • AnnaGreta 378

    Det mest spektakulära jag fått var trosor och mattpiskare i samma paket!
    Det var min man som inte fattade vilka associationer det paketet gav.
    Han tänkte absolut inte på S/M-lekar. Tyvärr gjorde hela släkten det....Skäms

  • aysn

    Konstigaste presenten jag har fått är en ring och ett par örhängen av min man. Varför det är konstigt? För att jag fick en exakt likadan ring och exakt likadana örhängen året innan! Jag visste verkligen inte vad jag skulle säga, jag var bara så förvånad och förvirrad. Men jag lyckades nog få maken att tro att jag helt enkelt var överväldigad av den fina gåvan Han sa att han hade valt länge och noggrant och att han tyckte han verkligen hade hittat något i min smak. Jag höll andan året därpå, men det blev ingen tredje uppsättning

    Vi har en otroligt aktiv liten 7-månaders bebis, som började krypa vid 5 månader och som så förtvivlat gärna vill springa efter sina storasyskon. En hoppgunga har vi aldrig testat, men åh, vad hon skulle bli överlycklig över att få vara upprätt och hoppa och känna att hon kan få vara lite mer lik storebror och storasyster! Hon kryper eftersom hon måste för att hänga med, men det är i upprätt position som hon verkligen är i sitt element. För hennes lycka och min ryggs skull vore en hoppgunga helt enkelt toppen!

  • ccaammii

    Den knasigaste julklappen var ett sällskapsspel på tyska eftersom jag inte kan ett ord tyska. Min vän hade "blandat ihop" mig med en annan vän, som hade pluggat i Tyskland.

    Jag får ut minimibelopp med min mammapenning och vi har inte råd att köpa såhär fina presenter till vår lille son. Som den aktive bebis han är skulle han bli jätteglad och det skulle värma mitt mammahjärta.

  • hellokill3r

    Den konstigaste present jag fått måste nog vara en reklamtröja från Betsson, intryckt i en sån där gummihandske jag använder när jag färgar mitt hår, och en julettikett klistrad på! Akut nödlösning från sonens pappa när han insåg att han glömt köpa mig en present haha!

    Jag skulle verkligen vilja vinna denna hoppgunga till min dotter! Hon har ett flerfunktionshinder och hjärnskada och har nu äntligen vid 1 års ålder lärt sig hålla upp sitt huvud. Vi har fått tips av habiliteringen om liknande hoppgungor som stimulerar utvecklingen med ljud, ljus och rörelser. Det vore den bästa julklappen till henne!

  • MammaMia93

    Jag har fått mycket knasiga julklappar genom åren, framför allt av min mammas föräldrar och syskon, så det är svårt att välja EN. Men det knasigaste jag någonsin fått i julklapp var nog av min morbror.
    Jag var ca 14 år gammal och hade vid det laget lärt mig sen länge att de allihopa är väredlösa på att hitta på julklappar, så jag har aldrig några förväntningar. Året innan det började jag önska mig presentkort, trislotter, godis etc av dem eftersom att det inte kan gå fel. Men tji fick jag! När jag öppnade julklappen från min morbror fick jag ett gammalt extremt dåligt foto på mina morföräldrar, utskrivet på dator och lagd i en plastficka. Mina morföräldrar var med i ena hörnet och sen såg man bara deras slitna gamla soffa och gamla schablon-tapeter, dessutom var det flera fingrar som täckte linsen. Den tyckte dem att jag skulle hänga på väggen. Precis vad varenda tonåring vill ha!

    Jag skulle verkligen jättegärna vinna hoppgungan eftersom att min sambos blivande gudbarn föddes tidigare i veckan. Vi skulle gärna ge lillkillen något speciellt i julklapp/födelsedagspresent men har inga bra idéer och inte särskillt mycket pengar pga att jag är föräldraledig och sambon nyligen blev arbetslös..


    Elliot 30 December 2011 <3
  • hjärtemamma

    Min julklapp som jag min väldigt tydligt var från min farmor och jag var 16 år. Hon var en människa som jämt gick på loppisar och denna jul fick jag ett plockepinn och ett ritblock, dessutom var det redan ritat i ritblocket. Den här hoppgungan hade varit perfekt att ge till barnens kusin i julklapp då de själva aldrig skulle ha rädd med en sån

  • Nathalieholmberg

    Det knäppaste jag fick i julklapp var när jag var 13 år.. tidigare hade jag alltid fått godis eller någon liten peng från farmor men denna gång hade jag önskat mig en liten handväska...när jag öppnade paketet från min farmor fick jag en handväska!! Men när jag tittade närmare på den så såg jag att den var från secondhand och väl använd.. inte nog med att man blev lite ledsen så är jag också .. som farmor vet mycket känslig och har flera allergier..åren därpå blev det som tidigare lite godis och någon peng......


    Vår familj skulle bli överlyckliga och speciellt vår 8 månaders lilla underbara flicka.. man märker nu att hon mer och mer vill kunna stå upp och ert fina pris från Fisher Price skulle verkligen ge henne ett ökat självförtroende i att utvecklas och hoppa/gunga och speciellt kunna stå upp som hennes storebror.

Svar på tråden Nu startar Familjelivs julkalender. Vinn fina priser fram till jul!