• Snöfrid

    Gravid första gången! första ivf:en! Bebis hösten -14??

    Plussade idag på clearblues, gravid 2-3 veckor! (Vi hade tjuvtestat med testlagrets redan )Det är min fru som är gravid den 18e får vi göra ultraljud, i uppsala, där vi även gjorde ivf.
    Fler som plussat och väntar bebis till sommaren/hösten? skulle vara kul att följas åt, med gravsymptom m.m


  • Svar på tråden Gravid första gången! första ivf:en! Bebis hösten -14??
  • Frökenfrö

    Grattis, vad kul! Låter lite som mig, testade mig precis innan jul med 2 stickor från Testlagret och sen en Clearblue som visade 3+, för att va säker . Ska till bm 24/1 så får vi se mer exakt vilken vecka jag är i.

  • Frökenfrö

    Symptom skrev du ja... Vad har du (är det du som skriver som ska ha barn eller var det din fru????? Nu är jag inte med...) för symptom och vad har du haft för symptom? Ska bli kul sen när det börjar synas, just nu är det liksom...ingenting.

  • Miosmamma01

    Jag och min fru blev också gravida på första IVF:en..:) Är nu i vecka 10+1..
    Vore kul att få kontakt med andra regnbågsfamiljer!..
    Jag har lite krångel med cystor efter äggplocket..(har endometrios också)..men tack och lov har mitt illamående gett med sig nu..det har varit brutalt..:/
    Vilken vecka är ni i nu?:)

  • Snöfrid

    Detr min fru som bär. Fick tyvärr tidigt MA. Fick veta det dagen innan julafton. Men igär var vi och gjorde en frysåterinsättning

  • Snöfrid
    Miosmamma01 skrev 2014-02-04 15:53:29 följande:
    Då önskar jag lycka till!:) Bor ni i Stockholmsområdet?

    har ni varit på första ultraljudet? var det ivf ni gjorde? Vi bor i flen!
  • Miosmamma01

    Ja vi har varit på första ultraljudet..har sett lilla pyret två gånger till också, då jag fick cystor efter äggplocket i och med IVF.en..(ofarliga cystor..)

  • Frökenfrö

    Jaha, då är jag med! Vad betyder MA? Har inte lärt mig alla förkortningar än men det där lät inte så kul

  • Frökenfrö

    Jag är ungefär i v.13 kom barnmorskan och jag fram tillCool. Jag bor i Stockholm. 
    Jag ska göra kub-testet imorgon och det "vanliga" utlraljudet i mars. 

  • Snöfrid

    Åh va roligt för er båda två!! grattis! vad är kub test?? Ma innebör att man får missfall men kroppen fattar inte det, och fortsätter tro att man är gravid! Grymt så min fru hade graviditetssymptom som vanligt. De såg det på 8 veckors vul att den bara var 6 veckor stor, och inte levde. Dr sa att kroppen listar ut det såsmåningom och stöter ut det. Men vi valde cytotech så kroppen stötte ut det fortare så vi kunde gå vidare med nästa försök. Få se hur det blir nu. Vi vågar inte hoppas. Men vi har iaf 6 st till embryon i frysen så det könns ju tryggt!

  • Frökenfrö

    Tack! Kub-test är när de kollar i ganska tidigt skede, eller ja, från v. 11-15 tror jag om det finns risk för Downs syndrom, de mäter och kollar nacken på fostret på ett ultraljud och så kollar de ett blodprov man gjort. Jag hade låg risk, 1/20 000, puh! Jätteläskigt och samtidigt känslosamt att se ett barn i magen på det första ultraljudet. 

    Men fy va läskigt med MA. Hoppas det går bra för er!!

  • Frökenfrö

    Hej hej! Det var ett tag sen. Jag har gått in i v. 30, det sparkar och rör på sig i magen och jag mår bra, känner mig lite tung vilket inte är så konstigt kanske och orkar inte lika mycket som förut, försöker stressa av så mycket jag kan. Glad

    Hur går det för er? Spännande att höra. 

  • Snöfrid

    Åh va underbart för oss går det sådär. Har gjort 4 fet efter missfallet och ingen har tagit sig. Nu ska de göra en sån spolning av livmldern för att kolla om allt ser ok ut innan vi får fortsätta.


    Frökenfrö skrev 2014-05-27 10:25:17 följande:
    Hej hej! Det var ett tag sen. Jag har gått in i v. 30, det sparkar och rör på sig i magen och jag mår bra, känner mig lite tung vilket inte är så konstigt kanske och orkar inte lika mycket som förut, försöker stressa av så mycket jag kan.  Hur går det för er? Spännande att höra. 

Svar på tråden Gravid första gången! första ivf:en! Bebis hösten -14??