Inlägg från: Anonym (erfaren tjejvän) |Visa alla inlägg
  • Anonym (erfaren tjejvän)

    Hur friendzonar man någon?

    Jag är en man som upplevt detta många gånger och är inte vän med någon tjej som friendzonat mig.
    Speciellt inte dom som inte sett mig som en man. Så jävla energisugande och tär på ens självförtroende
    så inåt helvete. Det är aldrig kul att vara en kompis med en tjej man gillar mer än som en vän. Speciellt
    om man får agera som relationspsykolog och lyssna på hennes snack om hur mycket problem hon har i
    sitt nya förhållande och man själv sitter där och hoppas på att hon ska inse att hon valt fel snubbe, men
    efter ett år av stöttande och tröstande så tröttnar man och undrar hur det kunde bli så här? när man
    kunde gjort något vettigare med tiden, t.ex hitta en tjej som gillar en för den man är. Som tur var hände detta när jag var i tonåren och händer aldrig nu då jag avbryter fort som fan om jag känner att jag håller
    på att bli friendzonad. Det besparar mycket lidande för båda parter.

    Om du friendzonar honom kommer du förlora honom (Om han gillar dig dvs). Han kommer leta efter en
    annan men risken att han hamnar i samma mönster är stor men till slut lär han sig vilka tjejer som
    faktiskt gillar honom för den är och som stärker hans personlighet vilket får honom att dels känna sig
    mer manlig och attraktiv och dels pushar honom till att vara lite mer försiktig så att inte trillar in
    destruktiva "vänförhållanden". Han kommer helt enkelt undvika sådana tjejer. Risken för dig är att du
    ångrar dig när han väl hittar den där tjejen.

    Jag tycker faktiskt inte att det bara är killens ansvar i sådana här situationer. Prata med varandra.
  • Anonym (erfaren tjejvän)
     
    Anonym (erfaren tjejvän) skrev 2013-12-05 20:01:27 följande:
    Jag är en man som upplevt detta många gånger och är inte vän med någon tjej som friendzonat mig.
    Speciellt inte dom som inte sett mig som en man. Så jävla energisugande och tär på ens självförtroende
    så inåt helvete. Det är aldrig kul att vara en kompis med en tjej man gillar mer än som en vän. Speciellt
    om man får agera som relationspsykolog och lyssna på hennes snack om hur mycket problem hon har i
    sitt nya förhållande och man själv sitter där och hoppas på att hon ska inse att hon valt fel snubbe, men
    efter ett år av stöttande och tröstande så tröttnar man och undrar hur det kunde bli så här? när man
    kunde gjort något vettigare med tiden, t.ex hitta en tjej som gillar en för den man är. Som tur var hände detta när jag var i tonåren och händer aldrig nu då jag avbryter fort som fan om jag känner att jag håller
    på att bli friendzonad. Det besparar mycket lidande för båda parter.

    Om du friendzonar honom kommer du förlora honom (Om han gillar dig dvs). Han kommer leta efter en
    annan men risken att han hamnar i samma mönster är stor men till slut lär han sig vilka tjejer som
    faktiskt gillar honom för den är och som stärker hans personlighet vilket får honom att dels känna sig
    mer manlig och attraktiv och dels pushar honom till att vara lite mer försiktig så att inte trillar in
    destruktiva "vänförhållanden". Han kommer helt enkelt undvika sådana tjejer. Risken för dig är att du
    ångrar dig när han väl hittar den där tjejen.

    Jag tycker faktiskt inte att det bara är killens ansvar i sådana här situationer. Prata med varandra.
    Jag är en man som upplevt detta många gånger och är inte vän med någon tjej som friendzonat mig. Speciellt inte om dom inte sett mig som en man. Så jävla energisugande och tär på ens självförtroende så inåt helvete. Det är aldrig kul att bli kompis med den som man gillar mer än som en vän. Speciellt inte om man får agera som relationspsykolog och lyssna på hennes snack om hur mycket problem
    hon har i sitt nya förhållande och man själv sitter där och hoppas att hon ska inse att hon valt fel
    snubbe. Men efter ett år av stöttande och tröstande så tröttnar man och undrar hur det kunde bli så
    här? när man kunde gjort något vettigare med tiden, T,ex hitta en tjej som gillar en för den man är.
    Som tur var hände detta i tonåren och händer aldrig nu då jag avbryter fort som fan om jag känner att jag håller på att bli friendzonad. Det besparar mycket lidande för båda parter.

    Om du friendzonar honom kommer du förlora honom (Om han gillar dig dvs). Han kommer leta efter
    någon annan men risken att han hamnar i samma mönster är stor men till slut lär han sig vilka tjejer
    som faktiskt gillar honom för den han är och som stärker hans personlighet vilket får honom att dels
    känna sig mer manlig och attraktiv och dels pushar honom till att vara lite mer försiktig så att han inte trillar in i destruktiva "vänförhållanden". Han kommer helt enkelt undvika sådana tjejer. Risken för dig är att du ångar dig när han väl hittar den där tjejen.

    Jag tycker faktiskt inte att det bara är killens ansvar i sådana här situationer. Prata med varandra.

  • Anonym (erfaren tjejvän)

    Blev väldigt konstig text. Ursäkta för det! försökte ändra utan resultat.

  • Anonym (erfaren tjejvän)

    Ja, det var efter "Kan vi inte bara vara vänner" repliken :)

    Jag var nog lite naiv då och trodde att det kunde bli något men samtidigt lite feg. Inte alltid man fick agera relationspsykolog men det gled ofta ut i sanden vilket som då jag inte mådde bra av att vara vän med den jag gillade.

  • Anonym (erfaren tjejvän)
    Anonym (Kille) skrev 2013-12-05 20:28:37 följande:
    Otroligt väl skrivet! Jag har varit i samma situation flera gånger. Har också varit relationspsykolog och det tär på en när man själv dels vill mera och dels har svårt att få tjejer själv. Jag, t.ex har hamnat i detta fack rätt många gånger men jag har ändå aldrig fått en tjej som velat mer. Även om jag förstått att hon bara vill vara kompis så har jag hoppats på att hon kanske kunde coacha mig och hjälpa mig att hitta någon tjej. Eller lyssna på mig så när jag vill prata om hur jag ska kunna träffa någon. Men det är aldrig intressant. Förmodligen för att hon då inser att jag inte kommer att kunna fortsätta vara relationspsykolog. Jag står alltid ut för att jag försöker lära mig mer om tjejer då men snart känner jag att det inte leder någonstans. 28 år och aldrig haft en flickvän. Ja, aldrig haft ett ligg ens. Bara en massa som vill vara "vänner". Hur kul är det?
    Jag är 27 och har bara haft kortare relationer och har inte hittat den "rätta". Men just nu fokuserar jag mycket på mig själv och det jag gillar att göra. Tror när man hittar det man älskar i livet så är det mycket större chans att man hittar någon som älskar en. Jag kör bara med kk förhållanden tills vidare och små flirtar. Älskar att flirta med tjejer men ibland märken jag att jag är ute på hal is och då drar jag mig ur. 

    Tror mycket av detta beror på att man antingen visar lite eller för mycket känslor på en samma gång så tjejen fattar att man gillar henne eller går runt och undrar om man gillar henne. Svår balans där. Det kan lätt bli att hon inte vill förlora en och att risken att hon förlorar en blir mycket större om man inleder en relation (Tänker hon). Men det funkar inte så, någon kommer bli ledsen. Tror det är större chans att det funkar rent relationsmässigt för då lämnar man varandra och vet åtminstone vart man har varandra. "Ok, det funkade inte"  medan om man bara var vänner kanske undrar "Skulle vi ha funkat bra ihop? vi hade ju så kul, han var ju så snäll/bra"

    Fokusera på dig själv och hitta något som du brinner för. Strunta i tjejerna som bara vill vara dina vänner. Tror du vid det här laget vet mycket om tjejer. Det du måste göra är att hitta din typ av tjej,

    Jag har några tjejkompisar idag och kommer bra överens med tjejer. Vi kan snacka relationer på ett ömsesidigt plan, jag berättar mina problem, hon berättar sina och vi stöttar varandra som en vänskapsrelation ska vara. Men med dessa tjejer känner jag ingenting för. Om jag skulle börja känna något skulle säga det och be om en time out... För mycket av det handlar om att man "fastnar" och för att undvika det gäller det man är uppmärksam  och när man känner att man "glider in". Sedan går man vidare för att få variation på sitt liv. 

    Det blir risk att man sårar tjejer genom att inte vilja vara vän med dom men det besparar som sagt mycket lidande för dig.
  • Anonym (erfaren tjejvän)
    Anonym (Smörblomma) skrev 2013-12-05 23:18:19 följande:
    Som svar på alla dina inlägg. Jag gillar denna kille som kille, alltså som mer än vän. Han vill inte ha mig har han sagt indirekt. Därför vill jag friendzona honom som de andra gör för att inte såras ytterligare. Du måste inte ha läst ordentligt det jag har skrivit...
    Ursäkta om jag missförstod men med tanke på att ni myste och han la handen om dig så tolkade jag det som om han gillar dig. Därför skrev jag också "Om du freindzonar honom kommer du förlora honom (Om han gillar dig dvs)" 

    Det finns olika sätt att tolka det.

    2. Han gillar dig men vågar inte riktigt ta steget. Han behöver en knuff eller någonting så att han fattar att  du gillar honom.
    3. Han säger att han inte gillar dig, om så är fallet så måste du fundera på om du kan vara vän med honom. Han kommer hitta någon annan och du blir det tredje hjulet och du mår dåligt över detta vilket leder till att du lämnar honom. Eller så hittar du någon annan (T.ex hans kompis eller någon annan) som gör att han blir tredje hjulet och där kanske (Om han gillar dig) inser sitt misstag och kommer till insikt att han gillar dig mer än som en vän och han lämnar dig till slut. Det är här ni har kommit in i den destruktiva friendzonen som jag har sagt tidigare att ingen mår bra av i slutändan.

    Så nu läste jag att du legat med hans kompis. Vilket gjorde honom arg vilket är en sund reaktion om han gillar dig. Varför låg du med hans kompis? (Jag dömer inte dig bara så att du vet)

    Jag vill bara inte att ni ska missa en bra chans här. Jag har missat många och det är jobbigt när det händer. Ibland vill man bara spola tillbaka tiden och ställa allt till rätta.
  • Anonym (erfaren tjejvän)
    Bjoer skrev 2013-12-06 01:37:37 följande:
    Läs första inlägget.
    Ursäkta läste lite snabbt. :) missar ibland. 

    Tänkte att det kunde vara någon annan anledningen, t.ex undermedvetet sätt att göra killen i fråga sotis... Kanske en undermedveten hint att "om du inte är snabb så väljer jag någon annan" men så var ju inte fallet nu när jag läste tydligare.  

    Men det kvarstår fortfarande som jag skrev att anledningen till att han blev arg kanske tyder på att han gillar henne.  
  • Anonym (erfaren tjejvän)
    Anonym (Smörblomma) skrev 2013-12-06 22:39:54 följande:
    Vi har pratat lite nu, och jag är jätteledsen så orkar inte skriva mycket just nu. Han sade att han var jättearg och ledsen att jag inte litat på honom tillräckligt för att berätta allt. Han sade också att han tyckte det var dåligt av mig att välja just hans kompis och att han inte kunde sova för att han såg scener av oss tillsammans. Det lät ju som att han gillade mig så jag bekände allt typ, sade att jag bara varit med kompisen för att komma över honom. Att jag aldrig hade gjort så om jag trodde att jag haft en chans med honom. Det såg inte riktigt ut som att han trodde mig, eller brydde sig. Han sade bara att han måste komma över det här sveket nu och att han skulle vilja att allt var som förut. Att han inte kunde känna något annat än ilska och sorg just nu. Att han skulle berätta för två andra gemensamma vänner om vad jag och kompisen hemlighållit för att ha ngn att prata med. Men att vi skulle kunna prata igen någon gång men han visste inte när. Att han behövde distans under en tid. Innan han gick så kramade han dock mig och sade att jag skulle ta hand om mig. Då började jag gråta. Det var hemskt Sedan gick han och nu har jag bara att vänta på att de två andra kompisarna kommer ta avstånd från mig också. De känner den killen jag låg med jättebra och kommer tycka att allt är mitt fel. Och antagligen kommer min kompis vinkla det så också eftersom han verkade så arg. Jag vet inte ens vad jag har gjort. Jag skulle ha sagt allt när det hände, men är det så stor grej? Vi var ju inte ihop eller ngt. Jag har ju inte varit otrogen.
    Det där var inte ett smart drag av honom kan jag säga. Har du något att förlora på att säga till på skarpen? "Fan jag gillar dig fattar du inte det? om du vill ha mig nu, sluta gnäll och ta mig, annars blir det inget!" tror du faktiskt har rätt att vara lite arg här. Han spelar som någon ovan säger ett lite jobbigt känslospel. Han kommer ångra sig när han inser vad han håller på med. Om det här fortsätter kommer ni förlora varandra ändå. Han behöver ingen egentid... Jag har också blivit sur när tjejer blivit knullade av mina kompisar men det ångrar jag nu... Jag visade inte tillräckligt mycket att jag ville ha dom och det är när man missar något så vill man ha det mer. Det kan vara så att han har känslan på att kompisen har nu en erfarenhet som han själv inte har, alltså dig. Han är för långsam.

    Hoppas det löser sig! tråkigt att det är så jobbigt det här.
Svar på tråden Hur friendzonar man någon?