• Äldre 12 Dec 07:37
    2673 visningar
    5 svar
    5
    2673

    rakapparat, vilken?? (julklapp)

    Vad han för variant nu?
    De du föreslog i trådstarten har två olika klippsystem. Ena har "roterande diskar" (Philips),den andra har en rörelse som mer går sida till sida, Braun. Att vänja huden från det ena till det andra tar tid, och ger en period irritation, så jag skulle råda att du väljer en som arbetar som den han har nu.

    Båda märkena du har i TS gör bra kvalitetsrakapparater. Se på prisjakt.se eller Smartson.se eller liknande sajter efter omdömen. Vissa saker som tex att någon låter mycket kan ju spela in (ifall din sambo är den som går upp först). Jag ville ha ett vettigt resefodral och en bra laddningstid (korttidsladdning)...

    Jag tycker personligen  bättre om Braun. Har nu en med rengöringsstation, vilket jag ångrar, den gör helt enkelt inte helt rent... Skulle köpt samma modell utan rengöringsstation.

  • Äldre 13 Dec 13:21
    #5
    theres90 skrev 2013-12-13 08:09:23 följande:
    Tack :)

    Han har ingen just nu, men önskar sig en han kör med rakhyvlar men vill testa på apparat istället.
    Tror att det är enklast med en som rör sig sida till sida. Även om ev den som roterar ger en "närmare" rakning... Men inget ger en så hållbar rakning som en rekning med hyvel!
Svar på tråden rakapparat, vilken?? (julklapp)