• Bambusa

Inför amning? Hjälp! :P

ang amningskudde är de superlätt att sy själv, och köpa billigaste kuddarna på ikea och fylla med.. ja har sytt två, och ska ev sy en till en kompis snart..   är själv i v22 nu och ammade första, ska även amma denna lillskrutt..  jag har redan amningsbhar, och nån amningströja, men de funkar bra utan med, ja tänkte sy som ett litet förkläde att ha över oss just vid amningen, de har ju blivit sån hets mot amning offentligt :(  flaska rekomenderas inte vid tillägg, utan kopp. ja kommer inte ens köpa hem nån tetra denna gång.. dotter fick bara ont i magen när ja en kväll gav henne en liten kopp.. så då skrek hon i timmar istället, hon som aldrig skrek annars..

på kvällen har man en annan mjölk som gör att barnet sover bättre och dom brukar vilja snutta mest hela kvällen som om dom laddar upp sig för natten.. men den allra bästa mjölken produceras nattetid.. jag fick pumpa ur massor på natten för dottern sov så bra efter ha snuttat mest hela kvällen... annars kunde ja inte sova för de spände så mkt.. har ja så mkt denna gång blir överskottet till bb/neo  :D

• Bambusa
    Erfdgt skrev 2014-02-08 16:39:02 följande:
    Det finns ingen sådan kurs i närheten här. Det börjar bli lite knappt om tid nu också. Jag går ju dock och träffar en BM via Aurora och hon skulle ha en extra genomgång om amning med mig och maken :) Det känns bra. Vi har också skrivit i min vårdplan att jag vill ha extra hjälp med amningen efter förlossningen.

Ullinlägg och engångsinlägg har jag, men amningsbh och ett par linnen tänkte jag införskaffa. Jag tycker det är svårt att hitta en bh dock. Det finns ingen butik här som har i min storlek och har prövat beställa, men blev fel.

ja åker till Ullared imorgon och ska kika på nya amningsbhar där, då ja tror dom ja har sen förra gången ev blir för små nu..  ska ja kolla om de finns storlek åt dig? 
  • Bambusa
    Erfdgt skrev 2014-02-08 18:30:48 följande:

Jag måste ha strl 85H, tror du det finns där? Jag visste inte att dom hade sånt där ens. Blir väl så när man bor i andra änden av landet :P haha

ingen aning, då ja själv hade C när ja amma förra gången -och de är ju en väldigt lätt storlek att hitta... men ja kan ju kolla..  :)  kommer vara kvar i 3 dagar och leka lite med dotterns surfplatta när hon sover, så ja hittar nog in här.. 

vet att en mamma i mammagruppen hade svårt att hitta amningsbh, hon har nog ungefär lika storlek, men hon skickade efter från England eller vart de nu var.. hon finns här på fl, hoppfull mamma  heter hon här.. om du vill fråga henne om tips på inköpsställe..
  • Bambusa

n stor och töjbar topp typ den på apoteket funkar i början om du inte hinner få hem en riktigt amningsbh.. men även maningslinne funkar lite som en bh..  jag läckte massor just när ja ammade ena sidan, så då behövde ja en plastgrejj (heter uppsamlningskopp tror ja) att samla upp all mjölk med, inlägg vart fulla på en gång..

• Bambusa

Hittade ingen större tyvärr... om du kan sy kan du ju köps en mjuk bh och bars klippa av axelbanden oxh sy dit från eb billig amninigsbh, då får du spännet dom gör de snabbt och smidigt att få fram maten... man ska dock inte ha byglar...

Svar på tråden Inför amning? Hjälp! :P