• asznn81

    Jönköpings Kinaterapi behandlig Barnlöshet

    Hej!


    Akupunktur och Kinesisk örtmedicin vid ofrivillig barnlöshet 


    Traditionell kinesisk medicin har mycket att erbjuda vid ofrivillig barnlöshet 


    Ifrån ett holistiskt perspektiv försöker vi optimera förutsättningarna för kvinna och man att skapa ett nytt liv. Många par känner att dom vill få ett annat perspektiv för att komma vidare för att försöka bli gravida. Somliga har provat eller håller på med olika behandlings former som IVF och hormon behandling, andra söker mig direkt. Genom Traditionell Kinesisk Medicin ges en möjlighet som saknas inom Väst medicin att på ett naturligt sätt bringa kroppen i bästa möjliga balans och öka chanserna att bli gravid. Vid första besöket lägger vi upp en gemensam och tydlig behandlings strategi. Denna plan grundas mot all information från frågor vid besöket där vi går igenom allt från tänkbara riskfaktorer till medicinska bakomliggande problem för att skapa en helhets bild. 


    Med min erfarenhet från Kina där jag studerat och arbetat specifikt med kvinnomedicin vet jag hur effektiv behandlingen blir genom örter och akupunktur både enskilt men även som ett komplement till Västerländsk medicin när det gäller ofrivillig barnlöshet och IVF. 


    Jag rekommenderar även mannen att ta behandling under samma period , studier visar på bättre spermiekvalité med hjälp av Örtbehandling och akupunktur , detta i sin tur kan förbättra embryots kvalité och minska missfalls risken. 


    Stress och infertilitet. Att stress har en negativ påverkan på fertilitet är fastställt enligt en mängd medicinska studier. Kortisol är ett kroppseget hormon som frisätts rikligt vid stress och i sin tur signalerar en ökad stimulering av FSH (follikel stimulerande hormon) . Höga FSH nivåer minskar chansen att bli gravid. Akupunktur och örtbehandling fungerar utmärkt som hjälp till att minska stress och känna sig mer avslappnad. 


    Behandlingstiden sträcker sig minst över 2-3 menscyklar , finns det medicinska bakgrunds orsaker hos paret eller om kvinnan är äldre kan det krävas längre tid. Med hjälp av örter och akupunktur regleras och optimeras ägglossning beroende på behov. 


    Dessa är några säkerställda effekter av Kinesisk Ört terapi och akupunktur vid ofrivillig barnlöshet: 


    1) Akupunktur och örtbehandling kan bidra till att förbättra äggstockarnas funktion genom att öka blodflödet till den delen av kroppen. Detta kan möjliggöra en utveckling av bättre kvalitet ägg och stark, friska embryon. 


    2) Akupunktur ökar blodflödet till livmodern. Studier visar att ökat blodflöde till livmodern kan bidra till att främja follikelutveckling och uppmuntra implantation av embryot. 


    3) Akupunktur och ört behandling kan bidra till att stödja äggstockarna att reagera mer effektivt på hyperstimulerande läkemedel vilket möjliggör en produktion av mer folliklar. 


Svar på tråden Jönköpings Kinaterapi behandlig Barnlöshet