Jagad ang faderskap trots inseminationskvitto
För fyra år sedan fick jag en dotter efter insemination i Danmark med an anonym donator. Socialtjänsten kontaktade naturligtvis mig angående faderskapet och jag skickade in kvitto plus all annan information de begärde. Sen fick jag brev att utredningen var avslutad och att något faderskap inte kunde fastställas pga konstgjord befruktning i utlandet.
NU fyra år senare kommer det plötsligt brev på brev på brev på brev från samma socnämnd (fast en annan handläggare) om att faderskapet inte är fastställt och det måste det bli. De kan inte ange varför det tidigare avgörandet inte gäller, och verkar helt omedvetna om att de själva en gång avgjort saken trots att jag har brev med bekräftelse på det från dem och har påpekat det för dem. Jag har svarat att de har fått kvitto på inseminationen och jag har inga mer upplysningar att ge men det duger inte. Det kommer bara nya brev att jag snarast ska kontakta dem igen för att fastställa faderskapet.
Jag är totalt less och har inget mer att säga om saken. Vad jag förstår händer inte ett skit mer än att jag inte kan få underhållsbidrag från FK (vilket jag iaf aldrig ansökt om eller haft) om jag helt sonika slutar svara dem.
Nån annan inseminerad som varit med om liknande?