• Anonym (??)
    Äldre 13 Dec 02:57
    3298 visningar
    27 svar
    27
    3298

    Har män större sexualdrift? i så fall varför?

    Jag har funderat har män större sexualdrift tror ni än kvinnor?

    Är den samma eller mer?

    Tror ni att män har större behov, av sex, vill ha fler partners, tänker mer på sex?

  • Svar på tråden Har män större sexualdrift? i så fall varför?
  • Anonym (??) Trådstartaren
    Äldre 13 Dec 17:30
    #11
    saltgurka skrev 2013-12-13 16:15:41 följande:
    Jag tror att driften när det väl gäller är ganska snarlik, däremot tror jag mannen oftare vill ha sex, och oftare tänker på sex - vilket är helt naturligt. Kvinnan blir gravid, det blir inte han. Säger ju sig självt liksom.
    Varför säger det sig självt?
  • Anonym (??) Trådstartaren
    Äldre 13 Dec 17:31
    #12
    Balrog skrev 2013-12-13 15:15:31 följande:
    En mer konstant o jämn skulle jag gissa lite mer generellt då...finns ju mestadels undantag :)...kanske biologiskt förskaffat!?
    Menar du att kvinnans sexualitet är mer konstant? 
  • Äldre 13 Dec 18:44
    #13
    Anders 386 skrev 2013-12-13 14:48:55 följande:
    Tror det är ungefär samma sexualdirift. Men samtidigt tror jag att vår sexualitet fungerar väldigt olika. Vi män går igång sexuellt på typ mera vilken kvinnokropp som helst - medan kvinnan går igång mer på "personligheten". En mer självsäker man är poppis bland kvinnor, men när vi män väljer vill vi ha nån som är "gullig" o söt. (VÄLDIGT förenklat.)
    Haha vad baserar du det på, att tjejer bara väljer dig efter din fantastiska personlighet eller? :P Vilken generalisering. Nej jag tror kvinnor kan knulla precis som män kan, för att tillfredsställa köttsliga lustar.

    Jag vet många tjejer som kan ligga med killar pga attraktivt yttre, och likaså killar.

    Däremot kanske man inte väljer en elak person för det känn inte som om sexet kommer bli särskilt roligt med en taskig kille jämfört med en som vill att båda ska ha det trevligt.

    Killar har blivit kära i mig efter engångsligg, och en del har sagt att jag duger till att ligga med och inget mer. Min slutsats är att alla killar är olika precis som alla tjejer. =)

    I mitt första förhållande hade killen mer lust än mig, i mitt andra har jag haft mer lust än killen. 

    Däremot tror jag många tjejer är rädda för att t ex ligga runt då många stämplas som slampor, medan många killar som ligger runt räknas som erfarna och bra i sängen. Dock tycker jag detta håller på att ändas, det är fler och fler som gillar det här med jämlikhet. Tur det :)

    Sen beror det säkert på hur mkt man vågar prata om sin lust oxå, många människor verkar skämmas, både killar och tjejer, och vågar inte ta initiativ, kanske är dom rädda att bli avvisade osv. 
    saltgurka skrev 2013-12-13 16:15:41 följande:
    Jag tror att driften när det väl gäller är ganska snarlik, däremot tror jag mannen oftare vill ha sex, och oftare tänker på sex - vilket är helt naturligt. Kvinnan blir gravid, det blir inte han. Säger ju sig självt liksom.
    Många kvinnor blir ju kåtare under graviditeten, hur förklarar du det? :)
  • Äldre 13 Dec 18:46
    #14
    Anonym (??) skrev 2013-12-13 17:30:41 följande:
    Varför säger det sig självt?
    För att en kvinna som väntar barn inte har någon biologisk anledning att ha sex. Fast sedan vet vi ju alla att graviditeten kan göra många konstiga saker med kvinnor? (typ göra så att de blir av med astma och mycket annat)
  • Äldre 13 Dec 18:52
    #15
    saltgurka skrev 2013-12-13 18:46:56 följande:
    För att en kvinna som väntar barn inte har någon biologisk anledning att ha sex. Fast sedan vet vi ju alla att graviditeten kan göra många konstiga saker med kvinnor? (typ göra så att de blir av med astma och mycket annat)
    Men hur spelar då graviditeten ens in på kvinnans lust menar du? I inlägget jag citerade innan skrev du att det säger sig självt att killen fortsätter känna lust, och kvinnan blir gravid. Jag tolkade det som att du menar att tjejer vill inte ligga lika mkt för dom blir gravida.

    Nu blir ju tjejer inte gravida varje gång dom ligger heller så jag ser inte hur det absolut skulle vara självklart att det påverkar deras lust =)
  • travel­er
    Äldre 13 Dec 19:02
    #16
    Anonym (??) skrev 2013-12-13 02:57:29 följande:
    Jag har funderat har män större sexualdrift tror ni än kvinnor?

    Är den samma eller mer?

    Tror ni att män har större behov, av sex, vill ha fler partners, tänker mer på sex?

    Ja, det är den uppfattningen jag har fått. Jag tror åtminstone att män har lite närmare till sex i sina hjärnor. Tjejer är kanske mer för att bygga upp förväntningar, kanske dejta lite längre, o.s.v. innan det är dags för sänghalmen medan män lika gärna kan ha sex på en gång. JA jag målar med lite bred pensel nu men jag tror de flesta förstår vad jag menar. 
  • Anonym (??) Trådstartaren
    Äldre 13 Dec 19:12
    #17
    traveler skrev 2013-12-13 19:02:34 följande:

    Ja, det är den uppfattningen jag har fått. Jag tror åtminstone att män har lite närmare till sex i sina hjärnor. Tjejer är kanske mer för att bygga upp förväntningar, kanske dejta lite längre, o.s.v. innan det är dags för sänghalmen medan män lika gärna kan ha sex på en gång. JA jag målar med lite bred pensel nu men jag tror de flesta förstår vad jag menar. 
    Tror också det kan vara så om en tjej och en kille träffas på krogen på semester, båda vill ha sex. Men tjejen vill dricka några fler drinkar och prata lite mer innan de har sex samma kväll. För killen går det fortare.
  • travel­er
    Äldre 13 Dec 19:18
    #18
    Anonym (??) skrev 2013-12-13 19:12:08 följande:
    Tror också det kan vara så om en tjej och en kille träffas på krogen på semester, båda vill ha sex. Men tjejen vill dricka några fler drinkar och prata lite mer innan de har sex samma kväll. För killen går det fortare.

    Kul att vi är överens. Och så tror jag nog också att det alltid kommer att vara men jag måste säga att tjejerna kanske har blivit lite bättre på att ta för sig de senaste 20 åren.
  • Anonym (??) Trådstartaren
    Äldre 13 Dec 19:24
    #19
    traveler skrev 2013-12-13 19:18:05 följande:

    Kul att vi är överens. Och så tror jag nog också att det alltid kommer att vara men jag måste säga att tjejerna kanske har blivit lite bättre på att ta för sig de senaste 20 åren.
    Jo det tror jag absolut.

    Varför en tjej är försiktigare kan att ha att gör med att hon kan bli våldtagen, hon måste lita på den hon går hem med.
  • travel­er
    Äldre 13 Dec 19:32
    #20
    Anonym (??) skrev 2013-12-13 19:24:43 följande:
    Jo det tror jag absolut.

    Varför en tjej är försiktigare kan att ha att gör med att hon kan bli våldtagen, hon måste lita på den hon går hem med.

    Japp. Jag vet inte hur det är med tjejer men jag som kille blir väldigt avslappnad efter en orgasm. Jag lyssnar bättre, jag har lättare för att fokusera på saker och jag blir mer social faktiskt. Är man kille och inte har haft sex på länge så är det svårt att tänka på annat under tiden. Nu kanske ni tycker att jag låter som en neandertalare men det är så jag funkar.  
  • Friday­yy
    Äldre 13 Dec 19:51
    #21
    Balrog skrev 2013-12-13 15:15:31 följande:
    En mer konstant o jämn skulle jag gissa lite mer generellt då...finns ju mestadels undantag :)...kanske biologiskt förskaffat!?

    Tur att jag är jääääääääämn och fiiiiiiiiiiiiin. Inga konstigheter....regelbundet....man vet vad man får. Män måste ju vila ibland.
  • Anonym (fff)
    Äldre 13 Dec 19:53
    #22
    saltgurka skrev 2013-12-13 18:46:56 följande:
    För att en kvinna som väntar barn inte har någon biologisk anledning att ha sex. Fast sedan vet vi ju alla att graviditeten kan göra många konstiga saker med kvinnor? (typ göra så att de blir av med astma och mycket annat)
    Kvinnans syreupptagningsförmåga ökar faktiskt under graviditeten, för kroppen förbereder sig som inför ett maratonlopp dvs den stundande förlossningen.

    Sen upplever en del större lust medan dom väntar barn, vävnaderna blir mer blodfyllda med allt vad det innebär
  • Friday­yy
    Äldre 13 Dec 19:53
    #23

    Min sexlust är störst när det finns chans att bli gravid. Alltså rent biologisk. Då är den djuriskt, resten är ren förlustelse.

  • Anonym (&)
    Äldre 13 Dec 19:54
    #24

    Nej inte enligt min kk iallafall. Det kan gå flera månader mellan våra sexmöten. Jättekonstigt Obestämd. Han verkar inte vara så intresserad av sex heller, för när han har det är han inte särskilt engagerad utan vill att det ska gå undan.

  • Friday­yy
    Äldre 13 Dec 19:56
    #25
    Anonym (&) skrev 2013-12-13 19:54:09 följande:
    Nej inte enligt min kk iallafall. Det kan gå flera månader mellan våra sexmöten. Jättekonstigt Obestämd. Han verkar inte vara så intresserad av sex heller, för när han har det är han inte särskilt engagerad utan vill att det ska gå undan.

    Varför ha en KK om man inte är så intresserad av sex??
  • Anonym (&)
    Äldre 13 Dec 20:07
    #26
    Fridayyy skrev 2013-12-13 19:56:38 följande:

    Varför ha en KK om man inte är så intresserad av sex??
    Det undrar jag med ;) men jag tror att det kan vara bekvämt att ha någon när lusten pockar på och för att inte vara ensam.....kanske?
  • Friday­yy
    Äldre 13 Dec 20:09
    #27
    Anonym (fff) skrev 2013-12-13 19:53:12 följande:
    Kvinnans syreupptagningsförmåga ökar faktiskt under graviditeten, för kroppen förbereder sig som inför ett maratonlopp dvs den stundande förlossningen.

    Sen upplever en del större lust medan dom väntar barn, vävnaderna blir mer blodfyllda med allt vad det innebär

    Sex under graviditeten gör ju att man förbereder sig för förlossning. Färdknäppen funkar ju dessutom.
Svar på tråden Har män större sexualdrift? i så fall varför?