• cesseny

    hjälp med spotify akut hjälp önskas!!

    Jag har en spellista i spotify som ska användas under en julshow ikväll. Vissa låtar ska jag starta en bit in i låten. Hur gör jag för att få fram den nya låten utan att den startas så att jag kan flytta fram markören till rätt tid in i låten?

    Dubbelklickar jag på en ny låt så startar jag den på en gång. Markerar jag den så ligger fortfarande förra låten kvar i nederkant.

    Hur ska jag göra??? 

  • Svar på tråden hjälp med spotify akut hjälp önskas!!
  • CharlieGallifrey

    Vet inte om man kan göra så.
    Men sänk ljudet direkt i början tryck sedan snabbt på stället där den ska börja och höj ljudet? Annars vet jag inte

  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

    Crossfade tracks under preferences, välj antal sekunder.

    Ingen aning om vad det kan heta på svenska men det borde finnas en slider någonstans under inställningar.


    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

    Nej, det kanske inte fungerar. Jag trodde den skulle byta och spela den andra låten parallellt men det gjorde den inte utan det stannade kvar på den gamla när jag testade.

    Det enda jag kan komma på då är att byta låt och pausa direkt. Spotify är inte gjord för att fungera som en mediaspelare av det slaget. Men det kanske kan finnas plugins som kan göra det du vill.


    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden hjälp med spotify akut hjälp önskas!!