Inlägg från: singel pappa83 |Visa alla inlägg
  • singel pappa83

Avskyr att dottern sover i vår säng!

Roligt att det bara är kvinnor som svarat, å alla tycker att mannen har fel!  
    Jag hade sagt likadant! inte bara för sexets skull utan oxå för min egen och min egna sömn! har haft bekanta som låtit barnet sova i deras säng, å visst till slut så slutade han, när han va 6 å föräldrarna inte längre va tsm.( till stor del pga saknaden av närhet mys å sex) 
    Men sömnen är viktig, och sexlivet är oxå viktigt. 
    Tror mer dom andra tipsen om att få barnet att somna i sin egna säng är bättre! 

• singel pappa83
    La Lola skrev 2013-12-16 23:19:53 följande:
    Barns sömn är också viktig, kom ihåg det.

O som sagt, pippa kan man göra på andra platser än sängen.
    Klart, men e man hemma så är d sängen som gäller 9/10  ggr iaf om nu barnen är hemma! 
    lite krångligt att börja i sängen, bli avbruten sen försöka igen 20 min senare ute i soffan!

Tycker att det är viktigare att barnen lär sig å känner sig trygg i sin egna säng än att låta dom sova i "vår" säng. iaf när dom är äldre än 2 år.
  • singel pappa83
    La Lola skrev 2013-12-17 00:06:22 följande:
    Varför är det så viktigt att barnen sover själva när vi vuxna ofta sover med nån?
    För att vi vuxna mer behöver den närheten mer än ett litet barn, iaf när vi sover. 

tycker det är väldigt dumt att låta ens egentid/kärleksliv  försvinna bara för att man fått barn! 
  • singel pappa83

Jesus! blir ju helt mörkrädd av å läsa alla mammors inlägg, här! 
    Här är d visst helt normalt att ha stora barn i sin egna säng, även upp i tonåren.... jisses
    hoppas verkligen inte att jag träffar en tjej som er där ute i dejting djungeln, kul å veta att man sågottsom aldrig kommer få vara ensam med den man tycker om. 
    Helt klart ska ens barn få komma in å sova i vår säng om dom vaknar å har ont eller mardrömmar, men varje natt? inte en chans.
    Har barnet så stort närhetsbehov ( på natten) så står det nog inte rätt till i familjen. 
    Nu slutar ja följa denna tråden då ja vill fortsätta ha ett hopp om att få träffa en normal tjej igen! 

• singel pappa83
    iggelpiggelblå skrev 2013-12-17 21:13:48 följande:

Jag är kvinna och vill inte heller ha mina barn i sängen... det har jag aldrig velat... jag kan inte sova när dom snurrar runt, snarkar och låter...

jag älskar mina barn ändå... men dom har egna sängar att ligga i...

självklart tröstar jag och låter dom ligga nära om det är nåt speciellt, sjukdom eller så... men när dom börjar tassa in varenda natt så sätter jag stopp.

tack för att d finns normala kvinnor i denna tråden oxå! 
  • singel pappa83
    Michelle 341 skrev 2013-12-17 21:32:35 följande:
    Våra barn har sovit i egna rum i egna sängar från födseln och sover 12 timmar varje natt. Helt underbart! Många föräldrar avundas våra sovrutiner och natttningarna tar 5 min. Hemligheten? Vi är konsekventa.

MEN när barnen är sjuka, ledsna eller vaknar så är dem mer än välkomna att sova med oss, jag tycker bara det är mysigt.. ett tag. Men när dem somnat och börjar snurra runt i hela sängen och jag börjar få fötter i näsan så bär i vi helt enkelt tillbaka dem Funkar skitbra!
    Precis som jag har å har haft d!  har funkat hur bra som helst här oxå! 
    Min son har aldrig sovit i min ( eller vår) säng sen han va 1.5 år å endast då när han va sjuk osv.  han sover alltid hela nätter, dom nätterna han vaknat dom senaste 5 åren kan ja räkna på mina fingrar.
    Så frågan e ju vad ni som har barn i sängen hela tiden gör för fel som gör att barnen inte kan/vill sova i sin egna säng, istället för att svartmåla oss som har ett normalt sov arangemang! 
  • singel pappa83
    Michelle 341 skrev 2013-12-17 22:02:37 följande:

Klart man inte ska avvisa sitt barn! Vem tycker det? När barnet står där med kudden under armen får man ju ta det till sig såklart. Men man kanske ska jobba förebyggande? kanske man ska jobba för att få barnet att bli tryggt i sin egen säng eller så låter man det somna om föräldrarnas säng och sen bär man bara tillbaka det.
    Nattlampa, tv vid sängen som visar film, god natt saga, babykoll så man hör om barnet  vaknar och då gå in och somna om det på plats o.s.v. Jag tycker det är fel att "finna sig i " att barnet sover i mammas och pappas säng om man nu inte trivs med det.
     helt rätt! 

ang att låsa ute ett barn så är ja absolut inte för d, men man kan inte låta dom komma in å sova i stora sängen alltid bara för att! å kan inte barnet sova i sin egna säng så är det ett problem som ska lösas, å inte genom att låta barnet sova i dem vuxnas säng! 
  • singel pappa83
    fluu skrev 2013-12-17 22:09:07 följande:
    Är det så svårt att förstå att det finns olika lösningar då? Och att en lösning för vissa familjer faktiskt är samsovning? För en annan att förälder sitter bredvid sängen och för en annan madrass på golvet? Är det så svårt att se att vi alla är olika och att det är okej?
    klart alla får göra som dom vill, men  det har mer känts som att vi som inte vill ha våra barn i vår säng hela tiden har något konstigt fel i oss bara för att vi vill ha vår sömn å närhet till den vi älskar.
Svar på tråden Avskyr att dottern sover i vår säng!