• La Lola

Avskyr att dottern sover i vår säng!

1) Det är en övergående period.
    2) Lägg en madrass på golvet intill er säng som hon kan sova på om hon inte får sova i er säng.
    3) Hitta andra ställen att pippa på. man måste inte ha sex i sängen jämt.

Vuxna får sova tillsammans men barn ska sova ensamma till varje pris?
    Något jag inte kan förstå.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Crusher skrev 2013-12-16 16:13:43 följande:
    Barn gör under för sexlivet.
    Det blir vad man gör det till. Skyll inte på barnen.
  • La Lola
    singel pappa83 skrev 2013-12-16 23:08:15 följande:
    Roligt att det bara är kvinnor som svarat, å alla tycker att mannen har fel!  
    Jag hade sagt likadant! inte bara för sexets skull utan oxå för min egen och min egna sömn! har haft bekanta som låtit barnet sova i deras säng, å visst till slut så slutade han, när han va 6 å föräldrarna inte längre va tsm.( till stor del pga saknaden av närhet mys å sex) 
    Men sömnen är viktig, och sexlivet är oxå viktigt. 
    Tror mer dom andra tipsen om att få barnet att somna i sin egna säng är bättre! 
    Barns sömn är också viktig, kom ihåg det.

O som sagt, pippa kan man göra på andra platser än sängen.
  • La Lola
    singel pappa83 skrev 2013-12-17 00:03:39 följande:
    Klart, men e man hemma så är d sängen som gäller 9/10  ggr iaf om nu barnen är hemma! 
    lite krångligt att börja i sängen, bli avbruten sen försöka igen 20 min senare ute i soffan!

Tycker att det är viktigare att barnen lär sig å känner sig trygg i sin egna säng än att låta dom sova i "vår" säng. iaf när dom är äldre än 2 år.
    Varför är det så viktigt att barnen sover själva när vi vuxna ofta sover med nån?
  • La Lola
    singel pappa83 skrev 2013-12-17 00:14:48 följande:
    För att vi vuxna mer behöver den närheten mer än ett litet barn, iaf när vi sover. 

tycker det är väldigt dumt att låta ens egentid/kärleksliv  försvinna bara för att man fått barn! 
    Barn har inget behov av närhet?

Javisst, det är dumt det håller jag med om.
    Men det är ju ännu mer dumt om det där kärlekslivet endast hänger på vad man gör i sängen när man lagt sig.....
  • La Lola
    jag är den jag är skrev 2013-12-17 10:17:23 följande:

Håller med! Har man dåligt sexliv så beror det knappast på barnen utan på något annat. Dålig fantasi kanske?
    Eller ett dåligt förhållande.
  • La Lola
    EnAnonumius skrev 2013-12-17 12:28:15 följande:
    Uppenbarligen inte du ialf. 
    Många har sex när de har tid, och för vissa par så kan de vara mitt i natten som är en passande tid.
    Då hoppas jag att man inte tillhör de som klagar på dålig sömn när barnen sover i sängen.
  • La Lola
    Lola89 skrev 2013-12-17 15:44:18 följande:
    Jag skulle ha låst sovrumms dörren då har hon inget annat val än att gå tillbaka till sin egen säng.
    Fy fan så elakt! Skäms!
  • La Lola
    Lola89 skrev 2013-12-17 16:40:19 följande:

Varför är de så hemskt? Man har ju redan förklarat för barnet och lagt en nattlampa. Det är en sak om barnet kommer någon gång för hon är rädd, men barnet måste förstå att det kan de inte göra förevigt, bara för att de är vana.
    Om du tänker lite till så kanske du också kommer på det elaka.
  • La Lola
    Lola89 skrev 2013-12-17 16:57:24 följande:

Klart de är vana! Första gången är det okey, även andra och tredje, men sen handlar det inte om rädsla utan om vana. De måste du själv förstå! Det är viktigt att man pratar med barnet och förklarar hur det ligger till. Barn förstår mer än du tror. Om man har bra kommunikation med barnet och nattlampa(om det behövs), så förstår de varför de ska sova i sin egen säng och gör de. Att låsa dörren är ett sätt att visa barnet att man inte ger med sig och faktiskt håller de man lovat.
    Hoppas tomten inte läser på FL för då är dina julklappar i fara.

(Jo, jag skulle kunna vara elakare än så men jag har ingen lust att bli anmäld)
Svar på tråden Avskyr att dottern sover i vår säng!