• La Lola

Avskyr att dottern sover i vår säng!

Lola89 skrev 2013-12-17 17:15:41 följande:

Det är vanligt att barn har mardrömmar och då ska man försöka ta reda på vad som ligger bakom det. Om barnet sover med en dag efter dag år efter år löser ju inte själva problemet. Jag måste vara riktigt elak som väljer att kommunicera med barnet istället för att ignorera problemet.
    Ja jävlar vilket problem det är med barn som har behov av närhet.
    Du sover inte med nån ev partner antar jag? Varsitt sovrum eller?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Deelicious skrev 2013-12-17 17:34:17 följande:
    Det där med att vuxna sover tillsammans men barn ska sova ensamma. Ja, det beror väl på att vuxna har SEX och det har inte barn. Jag sover inte tillsammans med min man för att jag behöver honom där utan för att han är min kärlek och han är sexig. Ett barn kan ju dela rum med andra barn men inte med vuxna. Vuxna måste få vara ifred.
    Jaha, så det är därför vuxna sover i samma säng...de har sex.
    (jo, jag ska försöka hålla mig för skratt, jag lovar)

Ett barn kan inte dela rum med vuxna?
    För de har sex?

Vuxna måste få vara i fred?
    För de har sex. På nätterna? Varje natt?
  • La Lola
    Deelicious skrev 2013-12-17 17:46:35 följande:
    Näe men att dela säng är en mycket intim relation. Jag älskar mina barn men skulle aldrig acceptera att en 5åring sov med oss varje natt. Barnen får sova själva eftersom jag anser att just sängsovning är för "intimt" och dessutom sover jag helt naken eller med sexiga underkläder. Jag är personligen väldigt "sexuell" under nattens gång och kramar och tar på min man flera gånger på ett sexuellt sätt.

Ja, må vara en märklig beskrivning men jag tror att många tänker samma som jag men jag uttrycker mig i orden de inte vill säga.

Och till er som sover nakna med barnen: EUW!! Tänk att vakna och ha barnets typ fot inborrat mellan benen eller barnets händer på tuttarna(Ja i sömnen rör man på sig och sånt kan ske)

Kortfattat: Barn får sova med barn och vuxna med vuxna :) Rättvist? eller hur?
    Intim relation? Okej....visst, vi säger väl så.

• La Lola
    Deelicious skrev 2013-12-17 17:52:26 följande:
    Men måste barnen sova med nån då? Jag sov inte med mina föräldrar när jag var 5 år.
    Du nä. Men alla barn är väl inte som dig?
  • La Lola
    Deelicious skrev 2013-12-17 17:56:33 följande:
    Nej men då beror det på föräldrarna i grunden som inte kunde skapa ett tryggt barn(på andra plan innan sängsovningen) så då är ju föräldrarna de sista barnet ska söka trygghet hos.

Spädbarn sover ju själva så varför ska inte 5 åringar göra det.
    Jaha! Du tror man samsover pga otrygga barn?

Spädbarn sover själva? Näe, inte här. Här samsover vi med bebisar.
  • La Lola
    Lola89 skrev 2013-12-17 19:33:35 följande:

Så att sova med sitt barn är detsamma som att sova med sin partner...wow, verkligen inte i min värld! Barnet får ju närhet under dagen eller får ditt bara det bara under natten??? Att sova med sin partner är en helt annan sak, vilket faktiskt är viktigt i ett förhållande.Jag har redan nämt att man ska först kommunicera med barnet alltså prata och förklara att hon inte har något att vara rädd för. Låsa dörren är så att barnet ska förstå, klart jag skulle öppna om hon hade panik, men det är en helt annan sak.
    Jag vänder på det där; får ditt barn bara närhet under dagen?

Är det viktigt att sova ihop för ett förhållande?
    Då kan det inte vara så mycket till förhållande om det hänger på att ligga i samma säng....

Varför låsa dörren överhuvudtaget?
  • La Lola
    singel pappa83 skrev 2013-12-17 20:14:35 följande:
    Jesus! blir ju helt mörkrädd av å läsa alla mammors inlägg, här! 
    Här är d visst helt normalt att ha stora barn i sin egna säng, även upp i tonåren.... jisses
    hoppas verkligen inte att jag träffar en tjej som er där ute i dejting djungeln, kul å veta att man sågottsom aldrig kommer få vara ensam med den man tycker om. 
    Helt klart ska ens barn få komma in å sova i vår säng om dom vaknar å har ont eller mardrömmar, men varje natt? inte en chans.
    Har barnet så stort närhetsbehov ( på natten) så står det nog inte rätt till i familjen. 
    Nu slutar ja följa denna tråden då ja vill fortsätta ha ett hopp om att få träffa en normal tjej igen! 
    O jag hoppas att jag slipper träffa en kille som dig.
  • La Lola
    Dr Mupp skrev 2013-12-17 21:13:05 följande:
    Du behöver inte bekymmra dig, en karl som inte skulle acceptera barn i sängen skulle inte vara välkommen i min säng.
    Exakt.
  • La Lola
    singel pappa83 skrev 2013-12-17 21:42:38 följande:
    Så frågan e ju vad ni som har barn i sängen hela tiden gör för fel som gör att barnen inte kan/vill sova i sin egna säng, istället för att svartmåla oss som har ett normalt sov arangemang! 
    Vänta här nu....så det är ok för dig o andra med dina åsikter att svartmåla oss som samsover?
    Vad gör er mer normala än oss?
  • La Lola
    Anonym (Msindep) skrev 2013-12-17 21:57:23 följande:
    Det handlar inte om vad föräldern tycker är mysigt, bekvämt, obekvämt eller jobbigt. Det handlar om vad som är bäst för barnen. Så länge det är för barnens bästa kan jag förstå föräldrars val, men när det handlar om föräldrarnas behov blir jag mer tveksam.

Frågan är bara hur man kommer fram till vad som är bäst för barnen...
    Jag tror det är få föräldrar som samsover pga att de har behov av det.
  • La Lola
    singel pappa83 skrev 2013-12-17 22:06:51 följande:
     helt rätt! 

ang att låsa ute ett barn så är ja absolut inte för d, men man kan inte låta dom komma in å sova i stora sängen alltid bara för att! å kan inte barnet sova i sin egna säng så är det ett problem som ska lösas, å inte genom att låta barnet sova i dem vuxnas säng! 
    Vi ser lite olika på vad som räknas som ett problem.....
  • La Lola
    Gullebulle25 skrev 2013-12-18 13:37:30 följande:
    Man kan inte curla o tassa på tå för barns behov jämt o slätt hela tiden. Hur ska de klara sig i världen och i samhället när de inte kan förstå att andra människor har behov som ser annorlundare ut än deras egna om det inte är de vuxna som visar det?

Men jösses.
  • La Lola
    Gullebulle25 skrev 2013-12-18 14:00:22 följande:
    "Jösses?" Kan du utveckla?
    1) Tror du seriöst att det handlar om att curla ett barn när man ser dess behov av att samsova?
    2) Varför tror du att de som sover med sina föräldrar skulle klara sig sämre än andra ungar som sover i egen säng?
    3) Se Rocket Manias fråga.
  • La Lola
    Gullebulle25 skrev 2013-12-18 14:03:54 följande:
    Vad jag menar är att alla vi människor har olika behov. Det är det som vårt samhälle vilar på, våran värdegrund. I en familj består av olika viljor, behov och personligheter som ska fungera ihop. Då är det nödvändigt att kunna få förståelse för hur andra upplever saker o fungerar på.

Jag vet inte hur det blev att barn inte ska få lov att uttrycka sig. Måste missat det i min text o det var absolut inte meningen. Det är det sista jag tror på.
    Men det är de vuxnas behov o vilja som räknas i första hand?
Svar på tråden Avskyr att dottern sover i vår säng!