• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012

Tack Gina43. Känns lugnande! Fick vårt 1a barn med stimulerad fet. Då va brösten så ömma at jag ej kunde röra vid dem.

Idag Lämnade jag hcg på blod på grekiska läkarens begäran. Ruvardag7 känns tidigt och jag oroar mig över om hcg verkligen finns i blodet nu. Hade velat avvakta mensdag och sen ta hcg. Då har man ju lite mer känsla själv....om mens är på gå eller så.

• Gina43
    mom2012 skrev 2015-10-23 08:15:41 följande:

Tack Gina43. Känns lugnande! Fick vårt 1a barn med stimulerad fet. Då va brösten så ömma at jag ej kunde röra vid dem.

Idag Lämnade jag hcg på blod på grekiska läkarens begäran. Ruvardag7 känns tidigt och jag oroar mig över om hcg verkligen finns i blodet nu. Hade velat avvakta mensdag och sen ta hcg. Då har man ju lite mer känsla själv....om mens är på gå eller så.

Ja, det ÄR tidigt! Efter min utredning för utomkvedshavandeskap med en massa tester hit och dit kan jag egentligen inte rekommendera tidig provtagning, men din läkare kanske har en god anledning? Tror att en massa tester bara ökar kontrollbehovet. Med ökat kontrollbehov över sådant som man ändå inte råder över kommer bara ångest, oro och grubblerier, känns det som.
  • MålaMittHjärta

mom2012: Jag har haft helt olika symtom med sonen och med förra grav, med sonen hade jag känsliga bröst/bröstvårtor och med förra kände jag inget. Med sonen var jag aldrig illamående, förra fick jag väldigt mkt illamående känsla. 

Men hoppas du får hcg värde även om det tas så pass tidigt!
    Pratade lite med sambon om att testa tidigare men han tycker det är onödigt, skulle det vara minus är det ju bara att göra om nästa månad eller månaden efter.. Tror inte jag kommer har lika lätt att tackla ett negativt test... 

Gina: Lycka till på KUB! Är det första ultraljudet ni gör efter det på kliniken?

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • mom2012

Är i chock. Syskon - ivf nummer 10 lyckades med immunologisk support! Ni som följt mig vet min resa och alla ivf vi gjort sedan 201303. Hcg i blodet va 57 och jag är gravid. Nu börjar nästa oro....att få lyckan att behålla det lilla livet till officiell testdag och framåt. Jag fick även ett svagt plus på testlagrets sticka på eftermiddagsurin och 1 h efter jag redan kissat. Vi har gråtit av lycka här hemma!

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-10-23 17:16:52 följande:

Är i chock. Syskon - ivf nummer 10 lyckades med immunologisk support! Ni som följt mig vet min resa och alla ivf vi gjort sedan 201303. Hcg i blodet va 57 och jag är gravid. Nu börjar nästa oro....att få lyckan att behålla det lilla livet till officiell testdag och framåt. Jag fick även ett svagt plus på testlagrets sticka på eftermiddagsurin och 1 h efter jag redan kissat. Vi har gråtit av lycka här hemma!

GRATTIS :)

Vilket underbart besked, håller alla tummar och tår att det ska gå hela vägen :)
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • mom2012

Tack målamitthjärta! Vi är mest chockade. Tror det tar ett tag att sjunka in. Jag fick ringa vc labb 2 ggr för att höra så jag hörde rätt siffror. Mycket händer ju så här tidigt så vågar inte ropa hej ännu.

Håller tummarna för dig 30/10 också :)

• Bengalen
    mom2012 skrev 2015-10-23 17:16:52 följande:
    Stort, stort grattis mom!!! {#emotions_dlg.flower} Hjärta Glad
    Så himla kul att det blev plus nu efter immunsupport. Jag hoppas att du berättar detta för Pia och co så att de tillslut kommer förstå att för väldigt många räcker det inte med deras standard upplägg, utan att det behövs även IL, pred, blodförtunnande osv för att lyckas. Du är ju ett så solklart exempel efter så många syskonförsök. Solig 
  • mom2012

Bengalen jag tänkte precis så  Om de vill ha min historia delar jag gärna med mig Just nu har de avsagt sig att involveras I immune-delen men gett 100% support I allt det andra. De har varit kanon.

Jag tror Sverige har ett problem (som eg är till för att trygga patienthälsan) och det är att allt måste finnas bevis för I olika studier, eller om man ska testa något nytt så måste det ingå I en studie (och ofast väljs personer ut slumpmässigt I dessa). 

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö