Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Dr Mupp skrev 2013-12-21 18:15:20 följande:
    Om det nu är en bra för barnen att gå i invandrartäta skolor, varför flyttar alla svenskar som kan barnen till andra skolor?
    På grund av fördomar och rädsla, eller gammal ohederlig rasism.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-21 17:29:52 följande:
    Oikofobi i sin prydno...
    Ja för ansvar är mycket mer oikofobt än att gå runt och hata 95% av den svenska befolkningen och den svenska kulturen för att de inte passar in i ens fascistoida fantasier...
  • Dorian Ertymexx
    MuppinCowboy skrev 2013-12-21 18:42:44 följande:
    Eller så kan man skippa föräldrapenningen för alla, ta daaa problemet löst

(om vi nu ska vara själviska - jag har inte barn och vill inte betala för att människor som klämmer ur sig barn inte kan betala det helt själva <----ironisk inlägg då jag vet att inte alla fattar just detta med ironi)
    Eller hur!
  • Dorian Ertymexx
    Dr Mupp skrev 2013-12-21 20:23:56 följande:
    Antar att du satt dina barn i invandrartät skola eller är du rasist?
    Har inga barn, men skulle jag ha barn skulle de få gå i lokala skolan (som är i invandrartätt område) ja.
  • Dorian Ertymexx
    msmurphy skrev 2013-12-21 22:54:18 följande:
    Men kan ni inte FATTA att de ändrat reglerna så att man 2014 måste ta ut 80% av föräldradagarna innan barnet fyllt fyra år. Ni behöver alltså inte vara så arga, men det är ju nästan som att ni VILL att det ska vara såhär så att ni har nåt att vara förbannade över?
    Ja? SD-are söker saker att vara arga, hatiska över. Om det är sant eller inte är ovidkommande, så länge som man får sparka på en grupp som är politiskt acceptabelt att sparka på. Ergo att SD aldrig klagar på överklassen,på de som bestämmer och har makt, utan bara på de som är i underläge - invandrare, till exempel. Sparka nedåt och slicka uppåt är deras melodi.
  • Dorian Ertymexx
    Uffesson skrev 2013-12-22 12:43:05 följande:

Japp, och Anders borg funderar nu på att omprioritera ytterligare eller att höja skatten för att finansiera sjukskrivningar och flyktingströmmarna från Syrien.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

F.Ö tycker jag det är bra att man ändrar reglerna om det nu är så som ni säger. Men, jag är mycket förbannad över att detta pågått så länge.

Nej, Anders Borg vill SÄNKA skatten.

Gods, det är okey att högern skänker bort era gemensamma ägodelar för en spottstyver, det är okey att skola, vård och omsorg går åt helvete på grund av nedskärningar och privatiseringar - men får någon som inte är blond och blåögd ett endaste öre, ja DÅ är det dags för revolution!!

Jaja, men ni är inte rasister i alla fall va!!
  • Dorian Ertymexx
    MuppinCowboy skrev 2013-12-22 16:24:26 följande:
    En sak som många inte tycks inse är att även om det inte fanns flyktingar som tar SD's våra bidrag så hade knappast vi sett skymten av dessa pengar ändå utan de hade ätits upp av byråkrati och vår äldreomsorg hade varit lika dålig, folk hade fortfarande gått på bidrag osv - men vad hade vi skyllt på då?

"Bögarna", judarna, "zigenarna", "vänsterextremisterna" (dvs alla vänster om NRP och SD, dvs alla)... finns alltid folk att skylla på. För det är aldrig överklassens, maktens, de rikas fel. Nej nej. De är ofelbara. Obestämd
  • Dorian Ertymexx
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-22 16:37:44 följande:
    Förstår att det blir fel om man sitter på telefonenKyss

För mig är hela skiten åt helvete. Jag som har jobbat inom röda korset har varit på de flesta flyktingförläggningarna i Stockholms området har sett hur bra de har det medan man ser uteliggare som inte har ett skit. Dessa flyktingar gör inget alls utan de lagas mat åt dem och dukas och de äter och bara lämnar allt sitt skit efter sig och förväntar sig att vi ska plocka undan efter dem (vilket vi gjorde) sa till chefen att det var fel att dem inte lärde sig något men fick givetvis en arg blick och en kommentar att de minsann inte har det lätt. Utöver fri kost och logi så fick givetvis alla gratis SL-kort och gym/simkort. Bra va??
    Tja, du kan ju flytta till Syrien ett tag, sedan fly tillbaka, låtsas vara icke-svensk och leva loppan, om du är så avundsjuk och tror att det är så lätt. Märkligt att så få av er som tror att invandrare lever loppan själva tar chansen att försöka med det tåget.
  • Dorian Ertymexx
    puss skrev 2013-12-22 17:26:43 följande:

det är ok att sänka skatten. det är en ekonomisk modell som fungerar.
    Du glömdet ett ord: "fungerar skitdåligt" ska det stå förstås.
  • Dorian Ertymexx
    puss skrev 2013-12-22 17:28:06 följande:

var sarkastisk du. de duger till att betala och betala och betala och betala...... eller hur?
    Vad betalar de? De lägger ju pengarna i skatteparadis och nolltaxerar resten!
  • Dorian Ertymexx
    puss skrev 2013-12-22 17:30:15 följande:

det tror du ja. va fan tror du alla bidragspengar kommer igfrån?
    Resterande delen av Sveriges befolkning, som inte lägger pengarna i skatteparadis och nolltaxerar. Du vet, alla betalar skatt.
  • Dorian Ertymexx
    puss skrev 2013-12-22 17:44:33 följande:

ja, just dem. du verkar ha en oerhört underlig syn på vilka de är. "överklassen, makten, de rika"..?
    Nåja, oavsett är det OT i tråden. Poängen är att SD sparkar nedåt och slickar uppåt.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (solen) skrev 2013-12-22 17:50:10 följande:
    Och du sparkar på alla som inte tycker som du. 
    Nope. Bara på bigotta människor som envisas med att sprida hat omkring sig.
  • Dorian Ertymexx
    puss skrev 2013-12-22 17:53:13 följande:

och ändå har karl mage att kräva försörjning utan motprestation.
    Gör jag? Vad dillar du om?
  • Dorian Ertymexx
    puss skrev 2013-12-22 17:58:21 följande:

säg då "tack så mycket", det vore väl på sin plats. eller?
    Ehm, jag är en del av den skattebetalande befolkningen. Sluta med ditt menlösa mästrande.
  • Dorian Ertymexx
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-22 20:00:02 följande:
    Det där förekommer, men det är ändå ett fåtal. Jag tycker också fruktansvärt illa om människor som gör sig rika bara på att lura folk på pengar, och att handla med pengar på olika sätt. Finansvalpar, "personliga bankrådgivare" som inte är annat än säljare, riskkapitalister...  Och inte på att skapa och producera något, som blir till glädje för andra. (Det man producerar måste förstås inte vara ett fysiskt föremål, utan även en tjänst eller insats av något slag.)

Dock gillar jag inte, att personer som lever på bidrag hackar ner på den stora majoriteten av företagare, nämligen dom som har visioner och energi och ambition, och som producerar något som många har nytta av, och skapar arbetstillfällen för en massa människor - som i sin tur betalar skatt som kan gå till vård-skola-omsorg... och aktivitetsstöd och socialbidrag till personer i FAS 3.

En herrans massa skatt - att två tredjedelar av vinsten går bort i skatt för en enskild firma, är mer regel än undantag. Aktiebolag delar i stället ut mycket i utdelning till aktieägarna. Inte ens om dessa senare under ett långt och nyttigt arbetsliv gömmer undan några miljoner åt sig själv utomlands, så kommer jag att grudge dem det.

Tja, å andra sidan, vem/vilka tycker du INTE fruktansvärt illa om?
  • Dorian Ertymexx
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-22 20:36:59 följande:
    Nej, jag utgick från att DU gjorde det.
    Det är ditt eviga problem, du utgår fasligt mycket från saker som bara finns i ditt eget huvud.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (solen) skrev 2013-12-22 21:13:46 följande:
    Du utgår från att alla som inte håller med dig är Sverigedemokrater. 
    Nope, det gör jag inte heller.
  • Dorian Ertymexx
    Kleo73 skrev 2014-01-15 22:41:38 följande:

Alltså du menar att vi orsakade konflikter och inbördeskrig i alla dessa länder????
    Till stor del, ja, utan tvekan.
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare